Permalänk
Medlem

Jag betalar 599:- i månaden för 100/100 från bahnhof, då står stadsnätet för en 400:- av priset ungefär... Stadsnäten styr, stadsnäten suger, inte leverantörerna.

Permalänk
Inaktiv

Bytte för några veckor sedan till Bahnhof, betalar för 100/30 & får i snitt 20/10 vilket är GRYMT BRA.. eller inte.. Blir nog till att byta tillbaka till T3 som vid 100/100 levererade runt 95/95.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158483:

Bytte för några veckor sedan till Bahnhof, betalar för 100/30 & får i snitt 20/10 vilket är GRYMT BRA.. eller inte.. Blir nog till att byta tillbaka till T3 som vid 100/100 levererade runt 95/95.

Inte funderat på att kontakta Bahnhof?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcer:

Det är korrekt att vi har höjt priset i Malmö. Detta är inget som vi planerade. Vi planerade att tjäna in det vi förlorade på abbonemangsavgiften på kringtjänster som ip-telefoni och ip-tv. P.g.a strul med Bolina, den dåliga kvaliten på deras nät samt andra faktorer har vi inte kunnat lansera dessa tjänster som planerat, och för att vi inte ska gå i konkurs måste vi höja priserna så att vi inte går back. Vi har fortfarande väldigt låga avgift och erbjuder en bra tjänst. Mer information har jag tyvärr inte, då får ni vända er till vår VD.

Visset inte om att de har dålig kvalitet i sitt nät, vad nu det betyder....

Men just bolina verkar ta ut rejäla avgifter från de IPS's de låter köra i deras nät.

Flyttade just från bolina till MKB-net, jag kan säga dig att gräset är inte grönare här.
Här är det ännu värre med pris/mbit.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Jag betalar 599:- i månaden för 100/100 från bahnhof, då står stadsnätet för en 400:- av priset ungefär... Stadsnäten styr, stadsnäten suger, inte leverantörerna.

Att leverera stora nätverk av höghastighets fiber är inte gratis. Sluta gnälla och var glad att du inte betalar $599 i månaden som du fått gjort på andra sidan dammen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

blåser liv i en gammal tråd.

jag är hur nöjd som helst med Bahnhof... kommer aldrig byta så länge min adress tillåter Bahnhof där jag bor / kommer att bo.

Samma här,har haft Bahnhof som lev av bredband och telefoni sedan 2006 och det har varit nere endast 2 gånger som jag märkt på dessa år.

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan