Permalänk
Medlem

VPNTunnel.se nere?

Är det fler än jag som inte kan använda VPNTunnel.se sen i går kväll? Kommer inte ens in på deras hemsida.

Permalänk
Inaktiv

Verkar som att skiten ligger nere, går att gå in på sidan nu i alla fall, dålig stil av dem inte första gången detta händer.

Permalänk
Medlem

Ja, nu går det att komma åt siten. Det är bra att sidan med driftinformation länkar till en blogg som inte går att komma åt.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara problem igen, är det fle än jag som har problem?

Permalänk

Nej den strular för mig också, får Internal serverfel 500 efter försök till uppkoppling i klienten. Tog det lång tid innan de fixade till det förra gången tro? Använder tunneln för att spela onlinespel från ett campus och hittar inga bra subsitut som klarar av trafik bakom brandvägg så jag biter på mina naglar just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalltkaffe:

Nej den strular för mig också, får Internal serverfel 500 efter försök till uppkoppling i klienten. Tog det lång tid innan de fixade till det förra gången tro? Använder tunneln för att spela onlinespel från ett campus och hittar inga bra subsitut som klarar av trafik bakom brandvägg så jag biter på mina naglar just nu...

Jag kommer inte riktigt ihåg hur länge det strålade sist, men så här länge hat det aldrig legat nere förut så vitt Jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av No_Jah:

Jag kommer inte riktigt ihåg hur länge det strålade sist, men så här länge hat det aldrig legat nere förut så vitt Jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej får hålla tummarna att det kommer upp under kvällen då. Klienten verkar arbeta lite mer för mig nu, så det kanske e på g?..

Permalänk
Medlem

Jag testade att koppla upp mig nu, och det går ungefär halvägs ser det ut som. Så, det är nog som sagt på g.

Permalänk

Du kan väl hojjta tilll när du får det att fungera No_Jah

Permalänk
Medlem

Japp, det gör Jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalltkaffe:

Du kan väl hojjta tilll när du får det att fungera No_Jah

Nu fick jag igång det!

Permalänk

Jag är väldigt grön på området men här kommer mina svar (obs kan innehålla en del faktafel )

- Man har den alltid på. Jag vpntunnel använder en egen mjukvara som man tankar hem från deras hemsida Anonine använder openvpn som är ett mer öppet program men det du betalar för till Anonine är deras configfiler och deras servrar.
- Jag upplever ingen skillnad på internethastighet, en del påstår det men jag vet inte. Där emot så testade jag Hotspot shield som är ett brutalt långsammare alterniv.
- Som sagt vpntunnel har fungerat utmärkt för mig fram tills idag. Tycker om deras enkelhet (för en som inte är så insatt) men kan inte uttala mig om något annat.

övriga frågor kan jag inte svara på men om du vill kan du få min inloggning till Anonine för jag försökte testa och betalade 50kr men fick det inte att lira.. kan ta det privat isf. mvh

Permalänk
Skrivet av No_Jah:

Nu fick jag igång det!

äsch, min e fortfarande nere.. kan kanske bero på att jag är i Danmark?

Permalänk
Medlem

Nu funkar siten också. Var tydligen strömavbrott.

Permalänk
Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd
Skrivet av No_Jah:

Jag kommer inte riktigt ihåg hur länge det strålade sist, men så här länge hat det aldrig legat nere förut så vitt Jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Strålning kan inte vara positivt så spring för livet innan det är försent!