Permalänk

Optibay från ebay

Jag hade tänkt att köpa en optibay till min macbook PRO. Men jag vill inte köpa en orginal för att det är lite för dyrt så jag undrar om någon kan hjälpa mig att hitta en på ebay för ett rimligt pris. Denna har jag kollat på men vad tycker ni?
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=260796114794&i...

Tack på förhand!

Ps. Jag köpte presic en Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Sitter på jobbet så jag kan inte kolla länkar, men jag köpte av säljaren smk312.
Fungerar klockrent.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Det är bara så att många säger att det inte finns möjlighet att skruva fast bayarna på ett bra sett

Vad tror ni om denna? Det finns ju bra instruktioner på youtube om hur man installerar den,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanvonessen:

Det är bara så att många säger att det inte finns möjlighet att skruva fast bayarna på ett bra sett

Jag vet bara hur den jag beställde var, den skruvas "bara" med två skruvar, men det räcker. Utöver det så sitter den ju fastklämd under bottenplattan.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Permalänk
Skrivet av sucker121:

Hur funkade den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det funkar bra, fick pilla bort en platsbit (10 sekunders tidsåtgång) för att få den att passa men nu sitter den som en smäck.
Det är ju trots allt bara en förlängning av kablarna + lite plåt som fyller ut tomrummet som blir så det är ju ingen produkt med skyhöga krav på sig.