PS3 Under Maintenance Again?!

Permalänk
Medlem

PS3 Under Maintenance Again?!

Hej,

Det var ett tag sedan jag använda mitt lösenord till PSN och under de senaste veckorna har jag försökt att skaffa ett nytt. Jag är inloggad just nu på konsolen men skulle vilja köpa spel osv i Playstation Store och behöver därför lösenordet. Jag vill alltså förnya lösenordet via playstation.com men kommer bara till denna sida: https://store.playstation.com/accounts/reset/beginPasswordRes... som visar http://dl.dropbox.com/u/710247/www/Playstation.com%20-%20Unde... . Jag har förstått att det går att beställa ett nytt lösenord direkt via PS3an men då jag inte vill riskera att inte kunna logga in igen om det inte heller fungerar så har jag inte testat.

Är det någon som vet hur jag ska lösa problemet och få ett nytt lösenord?

Permalänk
Medlem

japp det är maintenance igen..

http://www.electronictheatre.co.uk/index.php/playstation3/pla...

iofs står det på den artikeln att det är f.o.m. imorgon men dom kanske tjuvstartade

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svar, jag återkommer om/när det inte fungerar till helgen då

Permalänk
Medlem

När jag skulle logga in idag stod det att mitt lösenord inte var giltigt längre och jag var tvungen att byta, trots att det bara är tre veckor sen jag bytte.

Pinsamt dåligt av Sony!

Jag börjar mer och mer luta åt att damma av Xbox 360:an igen..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Så där.

Nu är helgen över med råde, och överraskande nog så fungerar inte den tjänsten fortfarande. Är det någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Märkte inte ens av att det var maintenance. Har funkat hela tiden...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Jasså.. jag märkte av underhållet via konsolen. Men på sidan jag refererade till verkar det vara precis samma fel som förr, i alla fall för mig. Är det någon annan det fungerar för? Eller är det samma problem för alla er andra också?

Permalänk
Medlem

Jag har väntat i veckor på att få ändra kreditkort på mitt konto. Då mitt namn innehåller ett "ä" kan jag inte göra det på konsolen utan måste göra det via datorn.
När ska de bli klara med denna maintenance egentligen?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergq:

Jasså.. jag märkte av underhållet via konsolen. Men på sidan jag refererade till verkar det vara precis samma fel som förr, i alla fall för mig. Är det någon annan det fungerar för? Eller är det samma problem för alla er andra också?

Jo sidan har varit nere ett bra tag å är så fortfarande tyvärr.

Skrivet av v1lle:

Jag har väntat i veckor på att få ändra kreditkort på mitt konto. Då mitt namn innehåller ett "ä" kan jag inte göra det på konsolen utan måste göra det via datorn.
När ska de bli klara med denna maintenance egentligen?

Det är ju lite dumt faktiskt. Inte direkt internationellt stöd för PSN med andra ord.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jo sidan har varit nere ett bra tag å är så fortfarande tyvärr.

Det är ju lite dumt faktiskt. Inte direkt internationellt stöd för PSN med andra ord.

Nej, inte direkt. Såvida jag inte missat något.
Jag ska kolla igen i morgon. Är så sugen på Freddy-DLCn till Mortal Kombat

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Ytterligare några dagar har passerat och jag ser inget ljus i tunneln :/ Någon som vet något om detta? Varför inte Sony prioriterar detta är för mig helt oförståeligt. Jag kan bara tänka mig hur mycket pengar företaget förlorar på köpvilliga personer utan lösenord.

Är det föresten någon som kan bekräfta att jag kan byta lösenord via konsolen? Som sagt, jag är inloggad nu, men vill inte logga ut om det inte går att få ett nytt lösenord på något säkert sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emsee78:

Märkte inte ens av att det var maintenance. Har funkat hela tiden...

Samma här, för mig har de funkat hela tiden också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergq:

Ytterligare några dagar har passerat och jag ser inget ljus i tunneln :/ Någon som vet något om detta? Varför inte Sony prioriterar detta är för mig helt oförståeligt. Jag kan bara tänka mig hur mycket pengar företaget förlorar på köpvilliga personer utan lösenord.

Är det föresten någon som kan bekräfta att jag kan byta lösenord via konsolen? Som sagt, jag är inloggad nu, men vill inte logga ut om det inte går att få ett nytt lösenord på något säkert sätt.

Jag har väntat över två månader att Sony ska få ut tummen ur röva och fixa detta nån gång. Jag kan byta ut mitt e-kort, men det uppdateras inte även om det stod på tvn att det gjorde det. Snacka om man blir mäkta irriterand, har också undrat vad som tar en sån jäkla tid att få igång detta igen. Det var en jäkla fart under våren efter intrånget, men nu är det slappt.
Jag har till och med skickat ett mail till supporten, hjälpte herrans mycket...

Kommer du inte in Här så kan du inte spara dina ändrade uppgifter på PS3an heller. Jag har bytt ut mitt e-kort därifrån ibland när det spökar på PS3an.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av emsee78:

Märkte inte ens av att det var maintenance. Har funkat hela tiden...

Skrivet av Eptk:

Samma här, för mig har de funkat hela tiden också.

Har ni testat att byta lösenord via webben alltså? När var det i så fall?