Permalänk
Medlem

Awesome på ubuntu

Hallådär!

Jag är rätt så mycket nybörjare i linux men jag är inte rädd för utmaningar så jag tänkte att jag slänger igång en VMware dator med ubuntu och nu vill jag ha in awesome på den.

Jag började följa denna guiden : http://awesome.naquadah.org/wiki/Awesome-3-git-Ubuntu-Lucid
och allt gick smärtfritt fram till när jag ska bygga oocairo. När jag kör

Citat:

$ sudo make install prefix=/usr/local/stow/oocairo-`date +"%Y%m%d"`

får jag bara

Citat:

make: *** Ingen regel för att skapa målet "install" . Stannar.

Någon som har lite tips på vad som kan vara fel så får ni allt dela med er! =p
//cadiper

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt men kan ju gissa lite

$ cd /tmp ; git clone git://git.naquadah.org/oocairo.git $ ./autogen.sh $ ./configure

Fungerar kommandona? Du får inga fel? Står du i rätt katalog?

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av engywook:

Vet inte riktigt men kan ju gissa lite

$ cd /tmp ; git clone git://git.naquadah.org/oocairo.git $ ./autogen.sh $ ./configure

Fungerar kommandona? Du får inga fel? Står du i rätt katalog?

Jodå, allt verkar funka, får inga fel från dem iaf.

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Är det något problem med versionen i repot? (hittas via t ex synaptic package manager)

Visa signatur
Permalänk

Kör du Lucid (10.04) eller natty (11.04)?
Det verkar som att det finns ett paket med oocairo i 11.04.

Problemet verkar vara att det inte finns något som heter "install" i make filen längre. Kolla om det följer med något readme med git versionen. Den brukar ligga i samma mapp som make filen.