Permalänk
Medlem

Litet oväder

Det kom ett litet åskväder med tillhörande hagel/regn över Lindesberg idag. Höll på ca 1 timme och detta var resultatet vid huset där jag bor.

Så här såg det ut ner över lekplatsen utanför lägenheten

Ja det är hagelhögen som är så där stor, gissningsvis 70-75cm hög

Så här såg det ut i nedfarten till källaren, lägg märke till att vattenivån redan sjunkit en bit

Så här mkt hade vattnet redan sjunkit undan när jag mätte, 27,5cm

Men ändå mätte vattendjupet 77,5 cm. Som högst hade det alltså stått 105!cm vatten utanför dörren in till källaren

Det resulterar i detta nere i källaren. Vattnet spränger fram mellan betongväggen och dörrkarmen

Ser ju lite kul ut men det kostar nog några kronor i vattenskador för det är ungefär samma i alla 5 husen som bostadsrätten har

En liten filmsnutt från balkongen bjuder jag också på.
http://www.youtube.com/watch?v=0BZfl1KiLy4

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Var rann vattnet in i källaren ifrån? Brunnarna?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag antar att det var från trappen ner till källaren utifrån.
Då dom alltid brukar vara fulla med löv o skit som täpper till brunnen och det syns på bilderna att det var i alla fall lite skit.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Det finns en brunn precis utanför källardörren. Då dagvattensystemet blev översvämmat så pressades vattnet upp där och hela trappen ner till källaren blev en stor "swimingpool". Man blir lite sugen att veta vad som hänt om man öppnat dörren in till källaren med över en meter vatten utanför

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Var där tidigare idag, det smattrade ordentligt på vindrutan på bilen, såg knappt mer än 3-4 meter framför sig när man körde! hehe

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

Alltid läckert med hagel. vattenskador inte dock.

Här i Gävle har vi nog haft sista dagen som kan kallas 'sommardag'. Varmt, skönt och hyffsat vindstilla.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.