Spel/3Danimations -dator för ca 15k + Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Det är för att dom igentligen inte säger hur snabba dom är utan hur pass snabbt dom är byggda för att klara ^^

Jasså, då förstår jag

Skrivet av Droih:

Dom gör det helt ok, om man gör det själv så går det att göra bättre dock, speciellt med kablarna

Då kör jag själv, sparar en slant på det också. Vad tycker du om kylningen i burken? Ska jag slå till med någon fläkt till el? Kanske en till där fram?

Vad det gäller grafikkortet, om man kör det feta monstret som jag nu tänkt köpa i SLI, kommer de två hamna för nära varandra eller finns det utrymme för kylning?

Uppdaterad inkorg: http://www.inet.se/kundvagn/visa/863010/gaming-rig-3

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Jag byggde ihop en R3a åt en kompis så sent som i förrgår och han fick en extra fläkt fram för extra insug och en i toppen för utblås, detta för att flytta luft lite bättre + att dörren fram gör att det inte kommer jätte mycket luft på fläktarna så en till fram skulle du kunna köpa så dina hårddiskar kyls lite extra

R3 XL har redan i toppen så du skulle ju kunna köra en 140mm fläkt att sätta i där framme och sedan tror jag det kommer duga, om inte går det alltid att sätta i flera sen!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Jag byggde ihop en R3a åt en kompis så sent som i förrgår och han fick en extra fläkt fram för extra insug och en i toppen för utblås, detta för att flytta luft lite bättre + att dörren fram gör att det inte kommer jätte mycket luft på fläktarna så en till fram skulle du kunna köpa så dina hårddiskar kyls lite extra

R3 XL har redan i toppen så du skulle ju kunna köra en 140mm fläkt att sätta i där framme och sedan tror jag det kommer duga, om inte går det alltid att sätta i flera sen!

Låter bra Då lägger jag till en 140mm fläkt. Ännu en fråga, om vi återgår till hårddisken. Vilken 7200rpm skulle du rekommendera? Någon stabil och som helst har 2TB utrymme. Samsungen du nämnde verkar bara finnas med 1 TB. Finns 2TB i 7200rpm?

Edit: När jag ändå frågar om hårddiskar. SSD:n jag valt. Vad står Reseller på slutet för?

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikst:

Låter bra Då lägger jag till en 140mm fläkt. Ännu en fråga, om vi återgår till hårddisken. Vilken 7200rpm skulle du rekommendera? Någon stabil och som helst har 2TB utrymme. Samsungen du nämnde verkar bara finnas med 1 TB. Finns 2TB i 7200rpm?

Edit: När jag ändå frågar om hårddiskar. SSD:n jag valt. Vad står Reseller på slutet för?

WD Black 2tb skulle jag ta före deras Green, dock kostar den lite mera.

Reseller är bara en edition från Intel, som egentligen är ett sätt för inet att köpa av dom, brukar finnas "SSD X, OEM" / "SSD X, Retail" / "SSD X, Reseller" och det handlar oftast om olika inköpssätt eller vilka paket & priser dom skickas med. Men i grund och botten är det samma Intel 320, OEM brukar sakna en flashig låda & adapter dock.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

WD Black 2tb skulle jag ta före deras Green, dock kostar den lite mera.

Reseller är bara en edition från Intel, som egentligen är ett sätt för inet att köpa av dom, brukar finnas "SSD X, OEM" / "SSD X, Retail" / "SSD X, Reseller" och det handlar oftast om olika inköpssätt eller vilka paket & priser dom skickas med. Men i grund och botten är det samma Intel 320, OEM brukar sakna en flashig låda & adapter dock.

Flashig låda kanske inte gör någon skillnad. Men adapter, vad menar du med flashig adapter?

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikst:

Flashig låda kanske inte gör någon skillnad. Men adapter, vad menar du med flashig adapter?

Hårddiskslädarna i chassin är gjorda för 3,5/2,5" diskar och en SSD på 1,8" är mycket smalare än dom så den går inte att sätta fast, så då har dom "adaptrar" som man skruvar fast SSDn på eller på sidorna av SSDn så den blir lika bred som en vanlig hårddisk och då får plats i slädarna

i R3 kan man dock sätta fast en SSD i slädarna eftersom dom har en botten som den kan ligga på, borde vara likadant i R3 XL

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Hårddiskslädarna i chassin är gjorda för 3,5/2,5" diskar och en SSD på 1,8" är mycket smalare än dom så den går inte att sätta fast, så då har dom "adaptrar" som man skruvar fast SSDn på eller på sidorna av SSDn så den blir lika bred som en vanlig hårddisk och då får plats i slädarna

i R3 kan man dock sätta fast en SSD i slädarna eftersom dom har en botten som den kan ligga på, borde vara likadant i R3 XL

Jasså okej. Jo det ser ut som det på bilderna av XL:en Skickade iväg ett mail till Inet för ett tag sedan med en förfrågan om prismatching, då Cdon har bra mycket billigare priser på det mesta. Får se vad de säger

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Hårddiskslädarna i chassin är gjorda för 3,5/2,5" diskar och en SSD på 1,8" är mycket smalare än dom så den går inte att sätta fast, så då har dom "adaptrar" som man skruvar fast SSDn på eller på sidorna av SSDn så den blir lika bred som en vanlig hårddisk och då får plats i slädarna

i R3 kan man dock sätta fast en SSD i slädarna eftersom dom har en botten som den kan ligga på, borde vara likadant i R3 XL

Nope, gick tydligen inte o prismatcha hos Inet.se. De har tydligen en låg marginal på produkterna. Då får det nog bli blandat köp, olika butiker. Jobbiga är att cdon inte skriver när de ska få in vissa delar som är slut. Får nog maila dem också. Räknade fram att det skulle bli runt 1000kr billigare om jag köper varje produkt där det är billigast, inte en liten slant direkt. Om jag läst rätt så blir frakten hos cdon inte mer än 29kr, max 49kr. http://cdon.se/kundservice/betalning/fraktkostnad/

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Låter smart fraktfritt över 600kr också

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Låter smart fraktfritt över 600kr också

Japp fraktfritt blev de också! Har nu beställt allt förutom moderkortet, som tyvärr är slut överallt, förhoppningsvis får Cdon in det den här veckan. Beställde från tre olika företag. Komplett, Cdon och Inet. Komplett hade grafikkortet billigast och de var de enda som hade chassit. Inet ska ersätta chassit med en ny modell som har USB3, där fram antar jag. Men den kommer ut i November och den gamla har USB 3 där bak så det finns ingen anledning att vänta tycker jag. Allt som allt blev slutsumman 13000kr Rätt bra tycker jag =D

Tack för all hjälp Droih och alla andra! )

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikst:

Japp fraktfritt blev de också! Har nu beställt allt förutom moderkortet, som tyvärr är slut överallt, förhoppningsvis får Cdon in det den här veckan. Beställde från tre olika företag. Komplett, Cdon och Inet. Komplett hade grafikkortet billigast och de var de enda som hade chassit. Inet ska ersätta chassit med en ny modell som har USB3, där fram antar jag. Men den kommer ut i November och den gamla har USB 3 där bak så det finns ingen anledning att vänta tycker jag. Allt som allt blev slutsumman 13000kr Rätt bra tycker jag =D

Tack för all hjälp Droih och alla andra! )

Okej vad skoj, hoppas moderkortet kommer in så snart som möjligt Det kommer att gå att köpa lösa USB3 enheter från Fractal Design som man själv kan sätta in i fronten.

Inga problem ^^

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Okej vad skoj, hoppas moderkortet kommer in så snart som möjligt Det kommer att gå att köpa lösa USB3 enheter från Fractal Design som man själv kan sätta in i fronten.

Inga problem ^^

Okej, kul! Kanske något man kan bygga vidare på senare om behovet finns.

Nu är moderkortet påväg, bör komma med posten idag! Beställde det från Inet. Cdon har fortfarande inte fått in det och när jag frågade om de hade någon info om när de skulle få in den och om det nuvarande priset skulle stå sig fick jag svaret "När vi får in produkterna kommer de stå på sajten." Kort och spydigt, då får det bli Inet. Inga "tyvärr vet vi inget mer just nu" eller "förhoppningsvis får vi in den snart" osv, då får det va. Kan tycka att om de har bokat med tillverkaren så bör de redan ha kommit överens om priset och då kan han åtminstone bekräfta priset, men nej, zero effort means no customer. Lite dyrare hos Inet men inga spydiga svar och snabba leveranser means happy and returning customer.

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Låter bra det

har inte behövt handskats med cdons kundtjänst själv men har hittills varit nöjd med Inets när jag behövt tagit kontakt med dom så tror du kommer bli nöjd.

Visa signatur

Citera för svar