Zalman CNPS12X väger 1 kg med tre fläktar och sex värmeledningsrör

Permalänk
Melding Plague

Zalman CNPS12X väger 1 kg med tre fläktar och sex värmeledningsrör

Sex värmeledningsrör som ligger an direkt emot processorns värmespridare, bottenplatta av koppar och en solfjäderformad design är några av ingredienserna i Zalmans kommande processorkylare CNPS12X.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den såg riktigt läcker ut!

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Skulle inte våga ha något på ett kilo fast skruvat på mitt moderkort

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Håller moderkortet för detta?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

moderkortet skulle nog klara minst 10 kilo utan problem. kretskorten är extremt hållbara.

Denna kylare kan nog bli en riktig utmaning till nh-d14. hoppas på tester!

Permalänk
Medlem

Hoppas den blir bra, tycker den var snygg också!

Permalänk
Medlem

Den väger väl typ som en NH-D14 skulle jag gissa, och med en stadig back plate så är det nemas problemas

Dock så kanske man inte bör frakta den i en bil om man kör tre varv i rondellerna i ca. 90 knyck ^^

Den var iaf läcker Sitter på deras 10a och den är riktigt fin

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Snygg!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Hoppas Jonas hinner få med denna i sitt kylartest.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ojj! Denna var stilig, kanske blir det så att vi får se en annan kylare till diverse tester i framtiden. Då CNPn verkar vara något av en favorit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Bäst man skruvar fast lådan om man stoppar i den där annars flyger den väl iväg.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve hundred Moderkort: Asus P8P67 Deluxe CPU: Intel i7 2600K 4,4Ghz CPU-Kylare: Corsair H100 GPU: Gigabyte GTX680 PSU: Corsair HX850 RAM: G-Skill 4x4GB 1600Mhz Sys-disk/prog-disk: 2x120GB Corsair Force GT SSD Lagring: 500GB Segate, 2x1TB Samsung Spinpoint F1 & 2x2TB Samsung Spinpoint F3 Skärm: LG Flatron e2441 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Skulle inte våga ha något på ett kilo fast skruvat på mitt moderkort

Har du någonsin försökt att knäcka ett moderkort för hand? Du verkar inte veta att 1 kilo inte är någonting.

Dessutom, alla som säger att de är rädda för vikten; har ni datorn i en centrifug eller vad är det frågan om? Eller går ni runt med den på stan?

Permalänk
Avstängd

Does it come in black? och röd LED belysning?

Snygg som få Hade jag inte haft en D-14 så skulle nog denna blivit inköpt när den släpps ut på marknaden.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Undrar lite varför Zalman envisas med att leverara kylare med fasta fläktar, deras fläktar både på kylarna och lösa är inte direkt tysta på nåt sätt, men med tanke på tre fläktar och ett kilo kylare så är ju inte priset att klaga på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SIR_HanZen:

Håller moderkortet för detta?

Ett moderkort håller nog uppemot 5-7KG

Mer risk att en vattenkylning tar i sönder systemet pga läckage än en 1kg kylare bryter moderkortet

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Den väger väl typ som en NH-D14 skulle jag gissa, och med en stadig back plate så är det nemas problemas

Dock så kanske man inte bör frakta den i en bil om man kör tre varv i rondellerna i ca. 90 knyck ^^

Den var iaf läcker Sitter på deras 10a och den är riktigt fin

NH-D14 väger 980g utan fläktar och 1280g med så frågan är om dom räknar med eller utan fläktar

jag personligen skulle inte trycka på en 1kg cpu kylare på ett vanligt moderkort men på gigabytes dubble thickness CU pci skulle jag kunna göra det (kunde inte flexa ett sånt moderkort med mina händer :3)

nää kör hällre corsair's vatten kylare och tappar lite perstanda än att hänga så mycket på moderkortet

Permalänk
Medlem

Ge er liksom! Varför köpa den där hårfönen när man kan köpa en montagklar vattenkylare som är både tystare, lättare och billigare?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

en sån skulle jag vilja ha^^

Dock så sätter mitt in-win fuaqua stopp för mina drömmar:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

riktigt fet!

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Inaktiv

I sense the increased consumption of fishingline in the gaming community..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Har du någonsin försökt att knäcka ett moderkort för hand? Du verkar inte veta att 1 kilo inte är någonting.

Dessutom, alla som säger att de är rädda för vikten; har ni datorn i en centrifug eller vad är det frågan om? Eller går ni runt med den på stan?

haha nej asså, är larvig över det för att en polare en gång inte skruva fast hans nya cpu fläkt ordentligt vilket bilda ett glapp mellan kylare och processor när han stall datorn upp. Kylaren ramla senare av när han skulle ta med datorn till ett LAN.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

....retardation is now maxed

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av Langos:

Ge er liksom! Varför köpa den där hårfönen när man kan köpa en montagklar vattenkylare som är både tystare, lättare och billigare?

Vet inte hur mycket dem "nya" Corsair och Antec kylarna låter då jag bara haft H50 och några byggen med "riktig" LC men pumpljud är något som driver mig vansinnig(helt personlig åsikt) dock så kommer jag satsa på nåt i stil med H100 nästa gång så jag håller med dig på varför satsa på luftkylt till CPU men just pumpljud är något jag vet att många inte gillar det minsta.

Permalänk
Medlem

Den var inte liten...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=fsm-ti-fNMg&t=3m31s
För dom som vill se den "i drift"

EDIT: Hmm... Kan nog konkurrera mot D14... Men inte på ljudnivå fronten, alltid tyckt Zalman fläktarna låtit på tok för mycket, även på låga varv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Har du någonsin försökt att knäcka ett moderkort för hand? Du verkar inte veta att 1 kilo inte är någonting.

Dessutom, alla som säger att de är rädda för vikten; har ni datorn i en centrifug eller vad är det frågan om? Eller går ni runt med den på stan?

Står en varning i manualen till min CNPS9900 att man inte ska transportera datorn med kylaren monterad :P. Tror dock inte att det är någon fara egentligen.

Permalänk
Medlem

Har aldrig fördjupat mig i kylare, men 9,6 m2? Är det verkligen möjligt eller är de ja som missuppfattar nått.. Alltså, köpar ja den där och meckar isär kan ja fylla ett golv på 4,8kvm? Låter insane, är ju inte första kylaren i denna size har själv en NH-D14 men har aldrig tänkt tanken ^^

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Avstängd

wow snygging

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

riktigt fet!

du tog orden ur munnen på mig!

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem

Var ganska vacker skapelse, skulle vara ändå snyggare med koppar, vikt är inget större problem, möjligen om vikten skulle orsaka ojämn kylning då
Nåja håller på fixa med seriös vattenkylning nu så slut med sådana här pjäser för mig (på primärdatorn)

Skrivet av Dispersion:

EDIT: Hmm... Kan nog konkurrera mot D14... Men inte på ljudnivå fronten, alltid tyckt Zalman fläktarna låtit på tok för mycket, även på låga varv.

Zalman kör med kullager har jag för mig vilka låter lite mer än glidlagrade.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300