Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Det som slår mig är: Fan vad gult BF2 var haha

Haha, speciellt Strike at Karkand som man nötade en del

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

Och du är pilot ?

________________________________________

Varför tror ni MASSA cod spelare har hoppat över till BF ? Jo, för att dice har gjort battlefield serien VÄLDIGT likt det, med större banor och mer fordon. Alla springer runt o sprayar istället för att sikta och dem får ändå hur många kills som helst. Vad jag minns från BF2 så var det taktik, förflytta sig med laget och ta över flaggor. Nu verkar det vara; spring runt, döda och planta m-com om du vill ha mer score.

Haha, nej men jag tycker det skulle vara mer realistiskt med mjuka rörelser i flygplan och dylikt!

Ja, BF2 var mer taktik, kan vara för att man hade mer strategiska val så som befälhavare, commando-grejsen så att man kan skrika typ "NEED AMMO!" (vilket var väldigt dåligt gjort i BC2). Men vi vet ju inte med BF3? Vad jag har hört så skulle de inte ha kvar själva befälhavaren men kanske lägga en del egenskaper hos squad-leadern, t.ex. skicka artilleri och sådant!

Permalänk
Medlem

tråden finns redan. så varför skapa den igen här ? bra jävla onödigt!.
Ni som klagar på spelet och säger att det suger osv utan att ha spelat Caspian Border är
helt dumma i huvudet och har inget och säga till om. ni förtjänar inte att spela betan/demot alls.
Metro är skapad för consol och endast till rush. Det är inte meningen att det ska vara fordon på banan då den är gjord som en special ops bana precis som det finns liknande i Bf2. Spelet är inte portat från konsol då de har haft 2 olika team för att göra kodningen till pc respektive consol. I bc2 så är styrningen i helikoptern alldeles för seg samt att hela helikoptern rör sig som ett flygande hus, segt och otympligt!

Jag skulle vilja se några förändringar från beta till "Real Deal":

1. Bort med "strålkastaren" / " reflektionen" från snipers som gör dem mer synliga än en tank!
2. ta bort alla löjliga uppgraderingar på fordon. ett fordon tål inte mer, gör inte mer skada eller flyger inte snabbare osv för att det är någon som har spelat mer som sitter i den. Det blir bara tråkigt! det ska vara jämt för alla.
3.fixa ingame menyn och ge os en riktig .exe fil som vi startar spelet med!. låt os i spelet välja server!
Det ska vara lika lätt och smart uppbyggt som i Bf2.

kan säga att detta spelet kommer bli bra!
Tycker alla kan sluta lägga upp skit trådar på nätet. tjänar ingen ting till! har ni åsikter vänd er till DICE då de tar in information angående förbättringar av betan! Klaga inte innan ni faktiskt vet hur spelet är.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NZany:

Haha, nej men jag tycker det skulle vara mer realistiskt med mjuka rörelser i flygplan och dylikt!

Ja, BF2 var mer taktik, kan vara för att man hade mer strategiska val så som befälhavare, commando-grejsen så att man kan skrika typ "NEED AMMO!" (vilket var väldigt dåligt gjort i BC2). Men vi vet ju inte med BF3? Vad jag har hört så skulle de inte ha kvar själva befälhavaren men kanske lägga en del egenskaper hos squad-leadern, t.ex. skicka artilleri och sådant!

vänta nu ?...segare rörelser säger du ? så att styrningen blir lika förstörd som i helikoptern i Bc2 ? nej tack!
det är så här det ska vara. precis som i bf2

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NZany:

Ja, BF2 var mer taktik, kan vara för att man hade mer strategiska val så som befälhavare, commando-grejsen så att man kan skrika typ "NEED AMMO!" (vilket var väldigt dåligt gjort i BC2).

Commandern var ett strategiskt val?

En person planterade sig där för att få score och enbart score, förutom i dom 0.01% av fallen då commandern faktiskt gjorde det för att han ville hjälpa teamet. Sen var det bara att scanna->spotta->arty->scanna->spotta->UAV->scanna->spotta->arty->upprepa tills fingret värker. Värsta implemententation av en commander som finns i ett spel. Gjorde du inte alla aktiviteter var 10:e sekund (samtidigt som du spotta 2-3ggr i sekunden) så var du meningslös som commander och kickades. Att beordra squads hade man ju inte ens tid med. Återigen en sak som BF2142 förbättrade med hästlängder.

Commo-rosen var trevlig, men jag förstår inte hur du kan tycka det var "väldigt dåligt gjort" i BC2. Den bara ändrade det till att vara visuellt (titta på nåt och tryck Q så begär dom support baserat på det). Du skriker ju fortfarande "I need ammo!". Du bara inte gör det till en vägg, en pansarvagn eller möjligtvis till en mcom.

Det var ju iaf bättre än att spamma "ENEMY BOAT SPOTTED!" på Karkand.

Permalänk
Skrivet av murklor:

LOOOOOOOOOOOOOL!!!!!!!!!!

Ursäkta men det där var den roligaste kommenteran idag. Taktik? I BF2?!?! Det var circle jerking to the max! Det fanns ingen taktik när flaggorna var så många och utspridda med så mycket fordon (alternativt 10 pers som vänta på jets) att man hade tur om man möte EN fiende vid en flagga. 90% av tiden av tiden var det spring runt, döda, cappa flagga och sen fortsätt till nästa. Upprepa tills du spyr.

Några kartor försökte fokusera striderna, samla folk vid flaggorna. Gissa 5ggr vilka de var? Kan ju ge ett hint: En av dom var Karkand. Den minst populära kartan! Eller vänta lite nu...

Taktik kom inte förren i en liten del i BF2142. Gissa igen 5ggr vad man skulle göra inuti en Titan för att sänka den efter Conquest delen i Titan mode, något som krävde fokus från laget? Jo, du skulle spränga 4st stationer - låt oss kalla dom mcoms för enkelhetens skull - och sen kärnan som öppnades upp. Denna typ av gameplay var helt ny för BF serien. Och fortfarande oöverträffad. Conquest och Rush i ett enat gameplay mode?! Måste ju vara nåt för BF4... Nej förresten, det var ju fan det haha.

Vad anser du är taktik då ? Att springa runt som en idiot rakt över stridsfältet som alla gör på BF3 och BC2 ? Förklara lite mer tack.

Permalänk
Medlem

Många här skriver om hur BF2 var/är att spela i public, vilket ger en aningen skev bild av vad BF-serien verkligen kan leverera. Självklart har alla inte tid/ork/ambition att spela i klan, men jag kan som gammal BF2-klanspelare säga att det finns inget skönare teamplay än att lira en match/pcw med klanen och samspela allt från infanteri till stridsvagn/apc för att taktiskt överrumpla motståndaren.

Jag har ej spelat varken BF2142 eller BF:BC2 seriöst (självklar PC-grabb), men vad jag har känt i betan så har BF3 ABSOLUT potential att bli en värdig uppföljare till BF2.

Permalänk
Medlem

Vänta bara tills in får testa Caspian Border och andra Conquest-banor, allt annat än Bad Company-stil kan jag säga. Jäkla gnällspikar alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

tråden finns redan. så varför skapa den igen här ? bra jävla onödigt!.
Ni som klagar på spelet och säger att det suger osv utan att ha spelat Caspian Border är
helt dumma i huvudet och har inget och säga till om. ni förtjänar inte att spela betan/demot alls.
Metro är skapad för consol och endast till rush. Det är inte meningen att det ska vara fordon på banan då den är gjord som en special ops bana precis som det finns liknande i Bf2. Spelet är inte portat från konsol då de har haft 2 olika team för att göra kodningen till pc respektive consol. I bc2 så är styrningen i helikoptern alldeles för seg samt att hela helikoptern rör sig som ett flygande hus, segt och otympligt!

Jag skulle vilja se några förändringar från beta till "Real Deal":

1. Bort med "strålkastaren" / " reflektionen" från snipers som gör dem mer synliga än en tank!
2. ta bort alla löjliga uppgraderingar på fordon. ett fordon tål inte mer, gör inte mer skada eller flyger inte snabbare osv för att det är någon som har spelat mer som sitter i den. Det blir bara tråkigt! det ska vara jämt för alla.
3.fixa ingame menyn och ge os en riktig .exe fil som vi startar spelet med!. låt os i spelet välja server!
Det ska vara lika lätt och smart uppbyggt som i Bf2.

kan säga att detta spelet kommer bli bra!
Tycker alla kan sluta lägga upp skit trådar på nätet. tjänar ingen ting till! har ni åsikter vänd er till DICE då de tar in information angående förbättringar av betan! Klaga inte innan ni faktiskt vet hur spelet är.

4. Fixa gruppsystemet, gör det mer likt det i BF2; fler i gruppen, gärna 6-8, det går bara att spawna på gruppledaren.
5. Fixa en liknande commando-radio som fanns i BF2.
6. Ta bort 3D-spoting eller var det heter. Det dummaste jag varit med om.
7. Möjliggör meny åtkomst även om man är död. Var likadant i BC2.
8. Ta bort den fula "Du vann matchen/ förlorade matchen" efter matchslut.
9. Ta bort löjliga uppgraderingar till vapen samt gör fasta klasser till olika nationer (som det var i BF2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

vänta nu ?...segare rörelser säger du ? så att styrningen blir lika förstörd som i helikoptern i Bc2 ? nej tack!
det är så här det ska vara. precis som i bf2

Påstår du på riktigt att de beter sig likadant som i Bf2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imperatormedia:

Vad anser du är taktik då ? Att springa runt som en idiot rakt över stridsfältet som alla gör på BF3 och BC2 ? Förklara lite mer tack.

Med tanke på Battlefield serien så är det svårt att förklara. Som jag sa var BF2142 det spel som introducerade lite taktik med Titan mode. Lite. Man var tvungen att välja mellan försvar eller anfall ibland. Ibland krävde det hela teamet för att få ner en Titan precis innan fienden fick ner din. Du behövde göra ett val och det behövde dina team mates. Jag anser också att Rush kräver lite taktik, ja. Eller snarare, det hjälper med lite taktik, det kräver det inte. Problemet med Conquest är att man undviker medvetet att försvara flaggorna genom att springa runt som en idiot och cappa dom istället. Varför? För att det ger mer score. I Rush så kan anfall av en mcom möta hård motstånd där flankande och items (tex smoke launcher, det mest underskattade och kraftfullaste vapnet som finns i BC2) kan vinna slaget. Men oftast så är det lemming rush ja.

Grundproblemet i Conquest är att kills är så stor faktor. Egentligen så nöter man ut fienden, man "vinner" inte. I Titan mode, så var det bara silos (dvs flaggor) och att förstöra Titan. Kills hade inget med gameplay mode att göra. När man vann så vann man verkligen och Rush har också denna egenskap.

I övrigt, vill man ha taktik ska man nog köra Arma serien. Inget slår att sitta i en Blackhawk med 20 andra spelare och chatta taktik om objective pga av att det tar 5 minuter att komma fram, lol. Jag väljer BF3 pga av av dess action, inte möjlig taktik. Dock så finns det definitivt mer möjligheter än BF2. Bara en så enkel sak som bipods för maskingevär gör effektiv support möjligt istället för att spruta ineffektivt överallt. Vilket intressant nog fanns i BF2142 också, till skillnad från skiten i BF2 (men i egenskap att ju mer man mejja med maskingevär, desto pricksäkrare blev aimet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

BF3 = BC3 ?

Spela spelet innan ni uttrycker er. Visst finns det likheter, men det är ändå 1 år emellan BC2 och BF3. Det finns ett spel som heter BF3. En helt ny spel-serie som kräver mer en aimet.

BF3 är ett tydligt exempel på hur man inte ska göra, ni som springer fram och dör det första ni gör är troligen gamla CoD nördar som inte vet hur man rör sig taktiskt på ett stridsfält.

Ah, den gamla klassikern 'röra sig taktiskt'. Med andra ord: campa 80 % av tiden, och rör dig i buskar resten av tiden.

Man märker att du själv är en BF-nörd som har noll koll på CoD. På en högre nivå förutom en usel public-server så dör du direkt om du inte rör dig väldigt försiktigt eftersom man dör på bara några skott.

För övrigt så har jag lirat BF3-betan och jag uppskattar spelet, och jag har märkt hur min K/D skjuter i höjden varenda gång jag spelar väldigt långsamt och campar mycket. Jag märker även att många som också får hög K/D (om de inte spelar mot idioter) gör exakt samma sak.

Det är inte 'taktiskt'. Det vi sysslar med är camping. Sen kan ju folk som du föredra campingspel. Men kalla det vad det är. MW3 ser ut att inte ge många nya nyheter men spelet kommer ändå att vara mer balanserat gentemot de som rushar med MP5 och de som sitter och trycker i de bakre ändarna i basen med heavy machine gun och/eller sniper.

Som det är nu så är BF3 en hybrid av CoD/BF:BC2. Det funkar väl så där. Det blir ett halvsegt CoD med mycket mer camping. Sånt som folk som du gillar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Odessy:

Påstår du på riktigt att de beter sig likadant som i Bf2?

Iaf den stunden som jag flög på min rigg! dock på lägsta grafik, men det borde inte göra ngn skillnad!. så länge det inte blir lika segt som i bc2 så är jag nöjd!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyf:

Ah, den gamla klassikern 'röra sig taktiskt'. Med andra ord: campa 80 % av tiden, och rör dig i buskar resten av tiden.

Man märker att du själv är en BF-nörd som har noll koll på CoD. På en högre nivå förutom en usel public-server så dör du direkt om du inte rör dig väldigt försiktigt eftersom man dör på bara några skott.

För övrigt så har jag lirat BF3-betan och jag uppskattar spelet, och jag har märkt hur min K/D skjuter i höjden varenda gång jag spelar väldigt långsamt och campar mycket. Jag märker även att många som också får hög K/D (om de inte spelar mot idioter) gör exakt samma sak.

Det är inte 'taktiskt'. Det vi sysslar med är camping. Sen kan ju folk som du föredra campingspel. Men kalla det vad det är. MW3 ser ut att inte ge många nya nyheter men spelet kommer ändå att vara mer balanserat gentemot de som rushar med MP5 och de som sitter och trycker i de bakre ändarna i basen med heavy machine gun och/eller sniper.

Som det är nu så är BF3 en hybrid av CoD/BF:BC2. Det funkar väl så där. Det blir ett halvsegt CoD med mycket mer camping. Sånt som folk som du gillar.

Det märks få att du inte spelat Caspian Border....
Metro är en "Ops bana" inte en "bf3 liknar CoD bara för att den inte är jätte stor och har fordon" bana.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

4. Fixa gruppsystemet, gör det mer likt det i BF2; fler i gruppen, gärna 6-8, det går bara att spawna på gruppledaren.
5. Fixa en liknande commando-radio som fanns i BF2.
6. Ta bort 3D-spoting eller var det heter. Det dummaste jag varit med om.
7. Möjliggör meny åtkomst även om man är död. Var likadant i BC2.
8. Ta bort den fula "Du vann matchen/ förlorade matchen" efter matchslut.
9. Ta bort löjliga uppgraderingar till vapen samt gör fasta klasser till olika nationer (som det var i BF2)

Tack! du kompletterade min lista något fantastiskt bra! bara 5an jag inte riktigt fattar

3D spottingen måste vara den löjligaste jävla ide någonsin!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Döm inte spelet om ni bara har spelat Metro. Caspian border är MYCKET bättre än Metro. Visst det känns inte riktigt som BF2 och det finns lite små problem men jag tycker fortfarande att det är väldigt kul att spela

Permalänk

Jag undrar varför det är så farligt att det är likt BC2. Jag tyckte BC2 var ett helt fantastiskt spel, ungf som BF2 fast mindre kartor. Att det är mindre taktiskt förstår jag inte riktigt hur ni får det till, allt blir ju som man gör det till, mer taktiskt än att sitta med mic och planera nästa drag vet jag inte hur man får det till. Commando rose var ju bara för "lata" taktiker som inte ville snacka i mic. BF3 tycker jag verkar som en värdig uppföljare av det jag sett hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

tråden finns redan. så varför skapa den igen här ? bra jävla onödigt!.
Ni som klagar på spelet och säger att det suger osv utan att ha spelat Caspian Border är
helt dumma i huvudet och har inget och säga till om. ni förtjänar inte att spela betan/demot alls.
Metro är skapad för consol och endast till rush. Det är inte meningen att det ska vara fordon på banan då den är gjord som en special ops bana precis som det finns liknande i Bf2. Spelet är inte portat från konsol då de har haft 2 olika team för att göra kodningen till pc respektive consol. I bc2 så är styrningen i helikoptern alldeles för seg samt att hela helikoptern rör sig som ett flygande hus, segt och otympligt!

Jag skulle vilja se några förändringar från beta till "Real Deal":

1. Bort med "strålkastaren" / " reflektionen" från snipers som gör dem mer synliga än en tank!
2. ta bort alla löjliga uppgraderingar på fordon. ett fordon tål inte mer, gör inte mer skada eller flyger inte snabbare osv för att det är någon som har spelat mer som sitter i den. Det blir bara tråkigt! det ska vara jämt för alla.
3.fixa ingame menyn och ge os en riktig .exe fil som vi startar spelet med!. låt os i spelet välja server!
Det ska vara lika lätt och smart uppbyggt som i Bf2.

kan säga att detta spelet kommer bli bra!
Tycker alla kan sluta lägga upp skit trådar på nätet. tjänar ingen ting till! har ni åsikter vänd er till DICE då de tar in information angående förbättringar av betan! Klaga inte innan ni faktiskt vet hur spelet är.

Skrivet av Eott:

4. Fixa gruppsystemet, gör det mer likt det i BF2; fler i gruppen, gärna 6-8, det går bara att spawna på gruppledaren.
5. Fixa en liknande commando-radio som fanns i BF2.
6. Ta bort 3D-spoting eller var det heter. Det dummaste jag varit med om.
7. Möjliggör meny åtkomst även om man är död. Var likadant i BC2.
8. Ta bort den fula "Du vann matchen/ förlorade matchen" efter matchslut.
9. Ta bort löjliga uppgraderingar till vapen samt gör fasta klasser till olika nationer (som det var i BF2)

1. Nej behåll reflektionen! Visst kan göras lite mindre tydlig men det är ett kul och bra sätt att minska snipandet, att få mer teamwork helt enkelt!
2. Kanske håller med där, har inte bestämt mig än (iofs inte spelat caspian)
3. Jag har inga problem alls att det är i browsern! Tycker faktiskt det är riktigt soft nu! Tyvärr måste jag säg att serverbrowsern är rätt dålig, för du vet att man själv kan välja servrar va? Verkar nämligen inte så..
4. Vad jag förstått det som så har vi inte fått se grupphanteringen riktigt. Verkade som att byta grupp mm. är avstängt. Kommer i fullversionen dock. Spawna på gruppledaren håller jag faktiskt med om, riktigt bra funktion som typ tvingar teamwork. Tillsammans med mobila spawnpoints blir det riktigt bra!
5. Förstår inte helt vad du menar
6. 3D-spotting är bra, i bc2 var det för op och jag tycker dock det fortfarande är det. Men med tweaks blir det bra, iaf för public. SJälvklart kommer man endast spela hardcore-mode när spelet släpps!
7. Håller fullständigt med, hela menysystemet ingame behöver ändras. För pilligt att ändra vapnens inställningar mm. Utnyttja hela skärmen hade varit nice!
8. Fanns i bf2 Nej men lite snabbare hade det kunnat gå efter att en match är slut
9. Håller inte med. Älskar att man måste lära sig ett vapens grundinställningar innan man kan förändra det. Kan iofs säga att jag hade velat ha olika upplåsningar för varje lag. Så att m249 var en uppgradering endast för ena laget och det andra fick typ PKM eller ngt

Efter att nu nött bf3 ett tag, endast metro då, så är jag väldigt nöjd! Härlig känsla i vapnen, ljuden mm. Självklart finns det saker jag skulle vilja ha annorlunda men utantvivel är detta bf3. Det finns en härlig balansgång mellan att härma verkligheten men samtidigt göra det till ett actionfyllt spel. Den enda egentliga riktiga förändring jag skulle vilja är att få en sqaud att jobba mer tillsammans. Tex ska det ge mer poäng att jobba som en sqaud. Det ska ge mer poäng än nu när man hjälper squaden, anfaller ett mål mm. Kommunikationen måste blir bättre och lättare. För det är inte fordon mm. som definierar bf, utan när man tillsammans uppnår ett mål. I bf3 har jag redan fått några sådana tillfällen, främst när ngn placerat en spawnpoint bakom fiendens linje eller när man tillsammans tar högra trappan upp ur tunnelbanan och kämpar sig fram till B.
Detta teamwork finns i bf3 och det är därför detta är bf3 och inte bc3!

Permalänk
Skrivet av Hyf:

Ah, den gamla klassikern 'röra sig taktiskt'. Med andra ord: campa 80 % av tiden, och rör dig i buskar resten av tiden.

Man märker att du själv är en BF-nörd som har noll koll på CoD. På en högre nivå förutom en usel public-server så dör du direkt om du inte rör dig väldigt försiktigt eftersom man dör på bara några skott.

För övrigt så har jag lirat BF3-betan och jag uppskattar spelet, och jag har märkt hur min K/D skjuter i höjden varenda gång jag spelar väldigt långsamt och campar mycket. Jag märker även att många som också får hög K/D (om de inte spelar mot idioter) gör exakt samma sak.

Det är inte 'taktiskt'. Det vi sysslar med är camping. Sen kan ju folk som du föredra campingspel. Men kalla det vad det är. MW3 ser ut att inte ge många nya nyheter men spelet kommer ändå att vara mer balanserat gentemot de som rushar med MP5 och de som sitter och trycker i de bakre ändarna i basen med heavy machine gun och/eller sniper.

Som det är nu så är BF3 en hybrid av CoD/BF:BC2. Det funkar väl så där. Det blir ett halvsegt CoD med mycket mer camping. Sånt som folk som du gillar.

Nu har inte stats något med saken att göra, men jag campar INTE i några buskar. CoD för mig är fiasko spelen MW2 och Black Ops. Call of Duty 4 är för bra för att ens nämnas i CoD serien.

Med en SPM på 655 points och 1,5k kills med 14 timmar speltid så är inte jag den som gömmer mig i en buske. Röra sig taktiskt är att samspela med sina squad alt. lag-medlemmar och flanka ut fiender som bromsar upp laget på en strong point som man inte kommer åt framifrån. Använda nades och utnyttja dom svaga länkarna som ges ut med jämna mellanrum. Synd att du tog dig tiden att skriva ett så långt inlägg om att röra sig taktiskt = campa.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Är det någon annan som stör sig på alla buskar i början av metro? Det är ju löjligt att man kan smyga sig fram i bara buskar fram till bombplatsen, eftersom det är typ omöjligt att se folk i buskar. Om man inte har tur dvs, men turbaserade spel känns tråkigt. Nae Caspian Border var kul men jag hoppas inte buskarna kommer användas särskilt mycket på små banor som metro

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Är det någon annan som stör sig på alla buskar i början av metro? Det är ju löjligt att man kan smyga sig fram i bara buskar fram till bombplatsen, eftersom det är typ omöjligt att se folk i buskar. Om man inte har tur dvs, men turbaserade spel känns tråkigt. Nae Caspian Border var kul men jag hoppas inte buskarna kommer användas särskilt mycket på små banor som metro

Det är ju svinbra. Tycker du alla banor ska vara öppna fält och alla går rambo-style`?

Permalänk
Skrivet av sturzhelm:

Det är ju svinbra. Tycker du alla banor ska vara öppna fält och alla går rambo-style`?

Troll comment

EDIT: Man kan vara 99% osynlig fram till 10 meter från bombplatsen. Det tycker jag är lite synd.

Permalänk
Medlem

Tycker väl att man ska vänta till spelet släpps och vi får nya banor tills man börjar basha helt.
vi har fortfarande bara sett en bana god damn it! (räknar inte med caspian för den är låst)

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Troll comment

EDIT: Man kan vara 99% osynlig fram till 10 meter från bombplatsen. Det tycker jag är lite synd.

Det är nog bara du som ser dåligt.
Om man inte kunde smyga sig fram eller gömma sig bland skydd så skulle det ju vara stört omöjligt att armera bomben.

Permalänk
Skrivet av sturzhelm:

Det är nog bara du som ser dåligt.
Om man inte kunde smyga sig fram eller gömma sig bland skydd så skulle det ju vara stört omöjligt att armera bomben.

Spawning point för defenders är ändå en bit från bomben, så det enda man behöver göra är att döda några motståndare för att ha chansen att armera bomben. Och jag har aldrig sagt att man inte kan gömma sig bland skydd, men som det ser ut nu kan man krypa i buskar fram till bomben och vara nästan helt osynlig fram tills just bombplatsen, det vore bättre med fler "hinder" istället. Eller bara färre buskar. Har aldrig blivit dödad när jag legat ned i buskarna på de runt 3h (in-game time metro) jag spelat bf3 beta, och det är svårt att förneka att man inte ser mer än 1m framför sig när man ligger i busken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vejto:

1. Nej behåll reflektionen! Visst kan göras lite mindre tydlig men det är ett kul och bra sätt att minska snipandet, att få mer teamwork helt enkelt!
2. Kanske håller med där, har inte bestämt mig än (iofs inte spelat caspian)
3. Jag har inga problem alls att det är i browsern! Tycker faktiskt det är riktigt soft nu! Tyvärr måste jag säg att serverbrowsern är rätt dålig, för du vet att man själv kan välja servrar va? Verkar nämligen inte så..
4. Vad jag förstått det som så har vi inte fått se grupphanteringen riktigt. Verkade som att byta grupp mm. är avstängt. Kommer i fullversionen dock. Spawna på gruppledaren håller jag faktiskt med om, riktigt bra funktion som typ tvingar teamwork. Tillsammans med mobila spawnpoints blir det riktigt bra!
5. Förstår inte helt vad du menar
6. 3D-spotting är bra, i bc2 var det för op och jag tycker dock det fortfarande är det. Men med tweaks blir det bra, iaf för public. SJälvklart kommer man endast spela hardcore-mode när spelet släpps!
7. Håller fullständigt med, hela menysystemet ingame behöver ändras. För pilligt att ändra vapnens inställningar mm. Utnyttja hela skärmen hade varit nice!
8. Fanns i bf2 Nej men lite snabbare hade det kunnat gå efter att en match är slut
9. Håller inte med. Älskar att man måste lära sig ett vapens grundinställningar innan man kan förändra det. Kan iofs säga att jag hade velat ha olika upplåsningar för varje lag. Så att m249 var en uppgradering endast för ena laget och det andra fick typ PKM eller ngt

http://bfstuff.se/wp-content/uploads/2011/08/commo-rose4.png Det går dock rykten om att det ska finnas med i fullversionen.

Jo men mycket snyggare gjort, hoppas de ändrar det.

+1

Permalänk
Skrivet av Tobias75:

BF2, BC2 och BF3 är släkt så visst kommer det finnas likheter. Men jag tror inte BF3 kommer bli beskyllt för att vara BC3 när fullspelet släpps och vi testar de stora kartorna. Såg även att man kunde låsa upp en 120mm (?) granatkastare "Mortar" i ett kit, och det är f*n inte BC2 det

Problemet ligger inte i storleken på banorna, utan i faktumet att DICE har tagit bort mycket av det som gjorde BF2 kul och unikt, att en grupp random personer faktiskt kunde organisera sig och samarbeta. Tyvärr har DICE valt att satsa på ett spel som alla kan spela istället för att rikta sig på en målgrupp. Teamwork är inte bara valfritt, det är överflödigt. Även om man vill försöka organisera sig är det svårt på grund av avsaknaden av en Commander samt squadleaders som faktsikt fyller någon sorts funktion. Men men, BF3 blir säkert kul att spela lite då och då, även om det knappast lär blir den fantastiska uppföljare till BF2 som vi blev lovade från början :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

Teamwork är inte bara valfritt, det är överflödigt.

Lika överflödigt som det var BF2 menar du?

Jag imponeras av den romantiska vyn folk har på gamla goda BF2.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Lika överflödigt som det var BF2 menar du?

Jag imponeras av den romantiska vyn folk har på gamla goda BF2.

I BF2 behövde man i alla fall förlita sig på andra till viss del, om man blev skadad behövde man en medic t.ex. Det är ju knappast ett problem längre i och med regenererande HP. Det är bara ett exempel. Dock menar jag inte att BF2 var perfekt på något vis. Många lonewolfade, satsade bara på att farma kills etc, men DICE försökte i alla fall få folk att samarbeta i så stor grad som möjligt. I BF3 finns det helt enkelt inte något större incitament från utvecklarnas sida.