Antonysdata.se är en bluffbutik

Permalänk
Medlem

Tur jag inte gjorde någon beställning...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

En varning är i mitt tycke på sin plats!:)

Skrivet av BergLake:

Tur jag inte gjorde någon beställning...

Väldigt tur det.:)^^ På Flashback (se länken enligt ovan) säger en kille så här:

"Dessa priser som står på hemsidan är helt galet åt helvete, jag jobbar som återförsäljare och de priserna som uppges på hemsidan skulle i sådana fall innebära minus marginal! Scam så det skriker om det, för övrigt vet jag vem denna Antony är...riktig skojjare irl."

Varning och heads up för denna skojare således!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en sökning på organisationsnumret på 121.nu där får jag upp att personen bor på Doktor widerströms gata 8. Om man gör en sökning på 121.nu får man dessutom upp ett telefonnummer och namn på personen. Vidare gick jag förbi Doktor widerströms gata 4 idag, detta är endast en trappuppgång med 9 lägenheter i och inga referenser till någon butik. Kan tillägga att det finns ett skyddsrum bredvid porten, men jag har svårt att tänka mig att detta kan/får användas till butikslokal.

Det vore instressant om någon orkar ringa upp personen som är regestrerad på firman och berätta lite om konversationen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gustavbred:

Hej jo jag googlade butiken idag och såg de och jag ville lämna en kommentar eftersom jag har ju handlat ifrån dem o jag var nöjd. Men om ni handlar eller ej är det upp till er. Men jag kände att dela med det, är de inte denna tråd är till för?

Ta ditt bullshit någon annanstans.
Nyreggad här och FB, säkert på fler ställen också för att skriva om denna scammen.

Permalänk
Medlem

Det som stör mig att butiken listas på prisjakt.
Uppenbar bluff, tros det kommer folk antagligen bli "lurade".

Visa signatur

P183]CP-850]GigabyteGA-890GPA-UD3H]1090TBE@3.75GHz][trueblack120][CorsairF120]2x2GB_PC3-12800]RadeonHD6950]ACS1

Permalänk
Medlem

nu är alla omdömen borta på prisjakt...har han själv tagit bort dom?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

nu är alla omdömen borta på prisjakt...har han själv tagit bort dom?

Det tror jag inte är möjligt, det är nog prisjakt själv som tagit bort det. Omdömen är ju till för att kommenteras om man varit i kontakt med företaget och har erfarenhet av de. Det är väl bra att varna andra.....men bara OM man är 100% att det är ett skit företag.
Jag kan ju lixom inte lägga omdömen på allt på prisjakt bara för att jag "tror" att produkten är bra eller dålig. Det är inte rättvis mot andra som är intresserade av samma produkt.

Jag tror dock det är oseriöst och kommer aldrig köpa där.

Permalänk
Medlem

http://www.starweb.se/

som han använder som webshoplösning borde väl ha hans information registrerad tycker man..

Permalänk
Medlem

Sammanfattning:

1.Artikelnummer

Artikelnummer och bilder tagna från olika butiker, komplett, netonnet etc, uppenbart exempel är aritkln på den här varan som är netonnets egna dessutom:
Andersson LED3240FDC PVR 32"

http://www.antonysdata.se/andersson-...c-pvr-32-/75-0
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...848.3111/#tabs

och några andra exmpel:

APPLE MacBook Air MC504B/A är stulen från Pixmania
http://www.antonysdata.se/apple-macb...-mc504b-a/31-0
http://www.pixmania.se/se/se/1045979...4b-a-enge.html

LG 32LV550W 32" från NetOnNet
http://www.antonysdata.se/lg-32lv550w-32-/77-0
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...991.3111/#tabs

Microsoft XBOX 360 slim 250GB från Komplett.se
http://www.antonysdata.se/microsoft-...lim-250gb/69-0
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=611003#extra

2. Villkoren

Som är en exakt kopia av http://katshing.se/kundtjanst/kopvillkor/

se även denna sökning:
http://www.google.se/search?gcx=c&so...A4nts+av+Solid.

3. Övrigt
Klarna har slutat samarbetet med butiken.
Prisjakt undersöker men vägrar ta ner företaget från sajten.
Butiken existerar inte och adressen går till en lägenhet i hägersten.
Priserna är alldeles för låga.

Köp inte av den här butiken, jag anser att det är bluff tills motsatsen är bevisad.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Läs gärna tråden på flashback som länkades här innan. Flashback är verkligen proffs på att gräva. Ser ut som att personen som företaget står reggat på är målvakt och har varit det innan.
Kort sagt, köp inte, vill ni veta mer, läs flashback

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Till och med nopiece.se tar ju priset över denna bluffshop i detta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavbred:

i Torsdags förra veckan, då fanns de inte på prisjakt eller pricerunner. Jag kollade upp noga, med f-skatt, moms och gjorde fan en kreditkontroll, allt verkar stämma!

Så jag testade handla på kortet en samsung gio, fick hem den idag faktiskt och är jävligt nöjd! Döm inte butiken i förväg. Jag har även talat med han som har butiken pga att jag ville ha besked för leverans och det gick som smör, redan på fredagen fick jag kollinr,

Tyckte också i början det såg skumt ut men vafan man måste testa, och jag är nöjd! Dåligt att de inte har telefonsupport, men
enligt deras hemsida ska det dyka upp!

mvh Gustav

Du som har startart denna fusksida kanske?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Hmm någon har ändrat rubriken på tråden...
Moderator kanske?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavbred:

i Torsdags förra veckan, då fanns de inte på prisjakt eller pricerunner. Jag kollade upp noga, med f-skatt, moms och gjorde fan en kreditkontroll, allt verkar stämma!

Så jag testade handla på kortet en samsung gio, fick hem den idag faktiskt och är jävligt nöjd! Döm inte butiken i förväg. Jag har även talat med han som har butiken pga att jag ville ha besked för leverans och det gick som smör, redan på fredagen fick jag kollinr,

Tyckte också i början det såg skumt ut men vafan man måste testa, och jag är nöjd! Dåligt att de inte har telefonsupport, men
enligt deras hemsida ska det dyka upp!

mvh Gustav

Du reggade här samma dag som du postade,,,,,lite misstänkt du

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Alla vet vi väl hur det gick med B-ray.se + den där hyfsat irriterande killen som sålde konsoler och X-box:ar av olika slag och som lovade support till 22:00 (mer eller mindre om jag minns rätt:P) och - enligt initierade kollegor här på forumet - i princip "bodde" här på forumet istället för att hjälpa kunder med support etc..:P Nu menade han förvisso att en del i hans affärsidé var att vara online här och ge *saftig* support, men många forumkollegor var skeptiska mot upplägget Bägge dessa firmor hade "support hemifrån" så jag håller inte riiiktigt med om att företag som har support hemifrån är "so what".:)

Just my humble EnKrona!:)^^

pja. jag köpte saker från b-ray.se och fick hem det billigt och bra. hade dock ingen kontakt med deras support.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Du som har startart denna fusksida kanske?

Skrivet av Johnnymann:

Du reggade här samma dag som du postade,,,,,lite misstänkt du

gustav.bred reggades på flashback också, och då ifrågasattes det där också. Gustav på flashback köpte dock en Arc

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

haha ännu en tomte som ska försöka sig på.. nice try rövhål hoppas du åker dit stort.

Permalänk

Mhhm slakten på Flashback går vidare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavbred:

i Torsdags förra veckan, då fanns de inte på prisjakt eller pricerunner. Jag kollade upp noga, med f-skatt, moms och gjorde fan en kreditkontroll, allt verkar stämma!

Så jag testade handla på kortet en samsung gio, fick hem den idag faktiskt och är jävligt nöjd! Döm inte butiken i förväg. Jag har även talat med han som har butiken pga att jag ville ha besked för leverans och det gick som smör, redan på fredagen fick jag kollinr,

Tyckte också i början det såg skumt ut men vafan man måste testa, och jag är nöjd! Dåligt att de inte har telefonsupport, men
enligt deras hemsida ska det dyka upp!

mvh Gustav

Men enligt flashback så beställde du en ARC?

"Ursprungligen postat av gustav.bred
Hej!

Har handlat ifrån antonysdata och jag fick hem min vara tidigare idag. Beställde en Arc i Torsdags via Klarnafaktura!"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Dessa skojare som Kameraexperten och liknande förnekar sig aldrig. Bättre att betala lite mer i en seriös butik.

Permalänk
Medlem

Suck... Tråkigt för de som faktiskt betalade (läste på Prisjakt att någon köpte en Galaxy S2), men enligt mig är Prisjakt en stor bandit i det hela som skrev något i stil med "så länge ingen har blivit utan vara är inget säkerställt" (läs flashback-tråden). Ehh... Sen tog det inte lång tid innan Klarna försvann från sidan och nu bör Prisjakt plocka bort dem om de inte redan har gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavbred:

i Torsdags förra veckan, då fanns de inte på prisjakt eller pricerunner. Jag kollade upp noga, med f-skatt, moms och gjorde fan en kreditkontroll, allt verkar stämma!

Så jag testade handla på kortet en samsung gio, fick hem den idag faktiskt och är jävligt nöjd! Döm inte butiken i förväg. Jag har även talat med han som har butiken pga att jag ville ha besked för leverans och det gick som smör, redan på fredagen fick jag kollinr,

Tyckte också i början det såg skumt ut men vafan man måste testa, och jag är nöjd! Dåligt att de inte har telefonsupport, men
enligt deras hemsida ska det dyka upp!

mvh Gustav

och där kom den nyreggade killen som dirrekt skriver att han handlat från den misstänkta butiken, välkommen, så kan du kanske komma med några konkreta bevis på din kreditkontroll/f-skatt/moms etc? kanske lägga upp en bild på din vara och kvitto från butiken eller liknande?

MVH

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Bra där Gustav.bred... haha busted!

Gustavbred(äng)? Lite fantasilöst att döpa sitt användarnamn efter avfarten där butiken ligger. Antony får nog flytta om han ska kunna konkurrera med Webhallen som precis flyttat dit.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ingen som polisanmält han? Borde vara lätt eftersom adressen går till hans hem? Eller polisen kan väl spåra IP utan större problem?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kogster:

pja. jag köpte saker från b-ray.se och fick hem det billigt och bra. hade dock ingen kontakt med deras support.

Visst kanske inte var ett fullskaligt fuffens de höll på med men det låg en hund begraven bland räkenskaperna.:P För inte var det en dator till kund som låg där, mot slutet åtminstone.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

På prisjakt står det nu-
" Konsumentinformation
2011-10-05: Många anmälningar om möjlig oseriös verksamhet har kommit in. Prisjakt genomför just nu kontroll av butiken samt inväntar resultat av testköp."

Så förhoppningsvis är den borta från prisjakt snart.

Permalänk
Medlem

Även länkarna som finns i beskrivningen av vissa varor leder direkt till netonnet.se. Verkar helt klart som en seriös butik detta!

Skönt att prisjakt har kontroll av butikerna och väldigt fort varnade för att handla där.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

om en stakars jävel hade sparat i många år tagit lån och knåpat ihop en websida och börja att sälja med förlust så skulle JAÄVLA gamar som ni ta död på en sådan entusiast.

med det sagt så får man alltid se upp för skammers...
vist % sett så är det nog en bluff butik.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

Väldigt trevlig läsning om detta ärende på flashback måste jag säga

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Ser ut som en klassisk enkel hemsida av scam-art typ.:/:P JAG hade *inte* handlat där och hade inte rekommenderat dig eller någon annan att handla där heller!:)^^

Take Care man!:)<3

Säger inte att det inte är en bluff. Men det är ju inte han som har gjort webbsidan utan http://www.starweb.se/
Om du anser att den ser ut som en bluffsida, ser då alla andra webbsidor dom gjort ut som bluff? Det där är ju ungefär vad man får för 295kr månaden om man vill ha en webbutik. Inte alla som kan bränna en miljon på en "respektingivande" webbsida. Skulle gissa på att starwebs sidor ser ungefär lika ut hos alla kunder, eller att dom går efter samma mal med möjlighet till små personliga modifikationer inom samma ramverk.

Starweb är ju en billigare version av http://www.xelera.se/ då dom erbjuder samma sak, har för mig att Xelera tog 30.000kr för en liknande sida och sen en 4000kr månaden med en uppsägningstid på två år eller nå liknande. Ser snäppet bättre ut. Men som sagt, alla kan inte lägga ut flera miljoner på en webbsida.

Man kanske bör tillägga det redan uppenbara, att dom flesta med en "klassiskt enkel hemsida av scam-art typ" inte är blufföretag.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.