Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

Hahahahaha! Min humor in i minsta detalj! Fan jag garva

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Medlem

Håller inte med de flesta angående skadan. Nu var det ju nästan löjligt lätt att dö. Du hann ju inte ens ta skydd innan du dog, för du dog så snabbt, även fast man kastade sig bakom nånting så dog man innan man var runt hörnet. Säger inte att dom behöver höja det drastiskt, men betan var löjligt vad lite man tålde. De som vill tåla mindre får helt enkelt spela HC. För vi som inte vill dö direkt kan spela normal. Kändes inte direkt kul när man såg en fiende i sista sekund o slängde sig emot backen för att försöka ta skydd utan att ens hade en chans att komma undan.

Rekylen tycker jag faktiskt också var lite dålig. Var svårare att träffa med en tank i BF2BC än i betan till BF3. Samma med snipers, löjligt lätt o nästan ingen bulletdrop.

summa summarum så tycker jag att det är bra att dom har ändrat rekyl och skadan. Ser fram emot det.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

"Right behind you sir" hahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Håller inte med de flesta angående skadan. Nu var det ju nästan löjligt lätt att dö. Du hann ju inte ens ta skydd innan du dog, för du dog så snabbt, även fast man kastade sig bakom nånting så dog man innan man var runt hörnet. Säger inte att dom behöver höja det drastiskt, men betan var löjligt vad lite man tålde. De som vill tåla mindre får helt enkelt spela HC. För vi som inte vill dö direkt kan spela normal. Kändes inte direkt kul när man såg en fiende i sista sekund o slängde sig emot backen för att försöka ta skydd utan att ens hade en chans att komma undan.

Mycket av det du upplevt har troligen med nätkoden att göra, förhoppningsvis har dom fixat den.

Permalänk

JAG UNDRAR, om man kanske kan kringgå att vänta tills 27e med att få spelet, om man kopplar upp sig mot en amerikansk VPN när man köper spelet online? På så sätt kommer man ju av servern anses vara i USA när man köper, och på så sätt få spelet den 25e och inte den 27e, som förövrigt är ett horribelt faktum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

http://images.sodahead.com/polls/002033201/thinking-meme-5216...

JAG UNDRAR, om man kanske kan kringgå att vänta tills 27e med att få spelet, om man kopplar upp sig mot en amerikansk VPN när man köper spelet online? På så sätt kommer man ju av servern anses vara i USA när man köper, och på så sätt få spelet den 25e och inte den 27e, som förövrigt är ett horribelt faktum.

Snackat med supporten om det, ska inte ens behövas inhandlas i USA/NA, spelet ska alltså inte vara region låst.

En VPN på NA release dag ska troligen vara allt man behöver

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Snackat med supporten om det, ska inte ens behövas inhandlas i USA/NA, spelet ska alltså inte vara region låst.

En VPN på NA release dag ska troligen vara allt man behöver

Hmmmm.. undrar om det finns en gratis amerikansk VPN man kan koppla upp sig mot under 5 minuter isf då. Räcker för min del att låsa upp singleplayern så man kan lira den och sen 27e börja med multin. Vill ju knappast pröjsa 200:- för att få spela SP 2 dagar tidigare ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

Haha, riktigt skön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

Meep meep fick mig att skratta XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Meep meep fick mig att skratta XD

Samma här

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

Tackar för denna underhållning Har du fler?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tyvärr, jag spelade nästan 30h och fick inte ihop så mycket roligt ändå tycker jag, om jag jämför med andra videos jag sett.

Kul att ni gillade videon!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

Hahaha jag dör..

Permalänk

http://www.fz.se/filmer/20111010/battlefield-3-intervju-med-k...

Se intervjun som är på svenska. Det bästa är när han säger att detta är en Beta inte ett demospel som andra företag kallar sina "beta" för. Här ska det vara buggar och annat fel och att de har sorterat bort "gnäll" i forumet på Battlog och verkligen tagit åt sig av det som skrivit .

Alla som gnällt om hur dåligt det varit, så mycket buggar bla bla bla, varit så jobbigt att höra eftersom 90% aldrig verkar ha spelat på en beta förut. Men skönt att höra från Troedsson att man får gehör från att man har försvarat "buggarna" gång på gång.
Att folk har skrivit att de inte kommer spela spelet pga. buggar, grafiken osv. Ja nu kan man skratta åt dem fast det har jag gjort hela tiden ;).

Men vissa buggar har ju varit lite "roliga" andra "besvärliga" men man visste om att sånt är livet i en beta så man stod ut och rapporterade allt detta i Battlelog i stället för att skriva ex. här på Swec eller andra BF sidor med sitt gnäll där de ändå inte läste något.

Men de ska ha uppdateringar även när skarpa versionen är släppt både på servrar och på klienter.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Två videor jag la upp igår på bf3 betat, ser ganska kul ut med dom buggar som va

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

GgjjgLoBMB0

Slängde ihop ett oseriöst montage

hahah nice lol

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk

200kr på Offgamers
http://www.offgamers.com/Battlefield/battlefield-3-global/bat...

Ni kan tacka mig sedan ;)!

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FisheRswe:

Ne, fy va tråkigt att bara få en cd-nyckel....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Håller inte med de flesta angående skadan. Nu var det ju nästan löjligt lätt att dö. Du hann ju inte ens ta skydd innan du dog, för du dog så snabbt, även fast man kastade sig bakom nånting så dog man innan man var runt hörnet. Säger inte att dom behöver höja det drastiskt, men betan var löjligt vad lite man tålde. De som vill tåla mindre får helt enkelt spela HC. För vi som inte vill dö direkt kan spela normal. Kändes inte direkt kul när man såg en fiende i sista sekund o slängde sig emot backen för att försöka ta skydd utan att ens hade en chans att komma undan.

Rekylen tycker jag faktiskt också var lite dålig. Var svårare att träffa med en tank i BF2BC än i betan till BF3. Samma med snipers, löjligt lätt o nästan ingen bulletdrop.

summa summarum så tycker jag att det är bra att dom har ändrat rekyl och skadan. Ser fram emot det.

Det var även bättre att ta skydd bakom träd än de stora stenbumlingarna på den första banan på betan.
Stenarna var liksom.. skotten gick rakt igenom alltid, precis som om skotten inte trodde på att stenarna fanns där.
Men träden var som stora betongväggar och inga vanliga kulor gick igenom dem.

Var en liten smårolig bugg med att du tog mer skada om du sprang. Vet inte hur de kom fram till den, men den var i alla fall ganska känd. Tråkigt med det här random kraschandet av klienten också.
Det spreds typ runt 99 olika fixar som skulle ha hjälpt folk, ville de påstå i alla fall.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Grattis till inlägg 5000!

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Hur många mappar är det vi har sett nu 4 av 9 va?

Permalänk
Medlem

Grattis till inlägg 5001!

https://twitter.com/#!/Demize99/status/123693205148545025

@Demize99 There's been a few sources saying that the damage from the beta has been lowered significantly. Is this true?
@VGZClarity We fixed a damage bug, the base combat speed is the same.

Låter som att de inte gjort nå större förändringar då, yaaay

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kul att de släpper nya trailers, mindre kul att det är footage taget från alla andra trailers så inget nytt. Men i vilket fall, finns ju kanske andra som inte sett så tack antar jag

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag må vara lite efter, men har dom stängt ner servrarna, eller är det bara jag som inte kommer in?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Betan är avslutad.

Vet inte hur det ser ut på konsol, men försöker man gå in på Battlelog-sidan som de använde för PC så står det klart och tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Betan är avslutad.

Vet inte hur det ser ut på konsol, men försöker man gå in på Battlelog-sidan som de använde för PC så står det klart och tydligt.

Jaså okej. För mig står det bara att sidan inte kan öppnas. Men då blir det väl att vänta tills det släpps då

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk

Jag tycker att det är ungefär 95% mer destruction i bad company 2 än det var i betan, fanns det inte fullt aktiverat eller kommer spelet gå bakåt i utvecklingen?

Permalänk

Någon som vet om och isåfall vart man kan hitta ngn settings fil med sensevärden och dylikt? Jag kommer nojja ner mig över att allt känns fel i början av BF3 releasen om jag inte kan hitta samma värde som jag hade i betan. Har provat öppna PROF_SAVE filerna med notepad++ men allt ser bara skit ut där.

Permalänk
Medlem

Betan är nu stängd men jävlar vilket spel!
Detta blir lätt till att köpa och det är framförallt prestandaoptimeringen jag är mest imponerad över med tanke på banvolym, antalet spelare och dynamiken. Känns som en modern ersättare av spelet counter-strike, äntligen!

Skrivet av Robster1986:

Jag tycker att det är ungefär 95% mer destruction i bad company 2 än det var i betan, fanns det inte fullt aktiverat eller kommer spelet gå bakåt i utvecklingen?

Bakåt i tiden med en relativ hastighet av 5%. Definitivt.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)