SweClockers moderatorer startar Battlefield 3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa så vi kan C4 hoppa

Nej tack!

kan man C4 hoppa ??? fan vad nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Är det fortfarande inte tillåtet att föbjuda vapen på rankade servrar?

Nu vill vi väl ändå ha kul på server? Det är kul att låsa upp vapen. Ni som tror att esport är allt kan ju lira klan istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

awesome!

Visa signatur

ASUS ROG Z490-F | Intel i5 10600K | ASUS Strix RTX 3090 | Corsair Vengeance LPX 4x8 Gb | Corsair RM1000x

Permalänk
Medlem

Redan läckt

BF3 är visst redan läckt. Tråkigt att man inte kan få koden å allt på posten idag, vill speeeela NUUUU!

Permalänk
Medlem

Härligt, kan bli en del lirande i helgen antagligen

Permalänk
Medlem

jag vill resarvera en slott om man kan

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Vi syns nog där då. Är medlem i klanen

Jo har allt sett dig på servrarna några gånger Har ni möjligtvis en Teamspeak server eller liknande?
Nickar dotque och ligger väl i topp för det mesta

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Nice.
Får in och testa.
Fasiken, blir mycket på torsdag.
BF3 samt ny bil.. Humm.

Ny bil eller första bil? Om det är det förstnämnda så kan den gott vänta!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Härligt! Här ska det spelas!

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Skärpning, håll god ton i trådarna. Respektera varandra och följ reglerna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Räkna med mig

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!

Permalänk
Medlem

Jag har en hel hög med polare som lirar på Webhallen´s servrar just nu, med den kod de laddat hem från Origin på IP adresser via Indonesien. Sugen som jag är tror jag att jag väntar lite uti fall att...

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Nu vill vi väl ändå ha kul på server? Det är kul att låsa upp vapen. Ni som tror att esport är allt kan ju lira klan istället

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det som är roligt med att spela med vapen som är mycket bättre än motsvarande?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Det hade varit trevligt med lite mer verklighetstrogen hardcore server också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helgrymt!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vad är det som är roligt med att spela med vapen som är mycket bättre än motsvarande?

Jag har kört alla bf spel och tycker inte att det finns något vapen som är op. Alla vapen är olika bra på olika saker helt enkelt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nice så hur blir det, rankad? med lösenord? "Öppet för medlemmar" låter lite luddigt, pls explain

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Låter skitkul detta. Men kommer det ngt liknande för oss "noobs"? Lär ju ta ett tag att sätta sig in i spelet och lära sig det. Alltid mkt lättare att utvecklas om man redan från början kan lira med bra spelare och gärna då svenskar som man kan snacka ihop sig med vad gäller taktik, klasser etc. Tror det skulle finna intresse för en liknande satsning även på lägre skillnivåer faktiiskt.

Permalänk
Avstängd

Kul! Ar det moderatorerna som tar pengarn ur egen ficka?

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Inaktiv

Diggar verkligen idén. Har alltid spelat på lokalens servrar på TF2, dock har Rocketblast och lokalen lite gått ihop nu men det gör inget. Är servrarna lika stabila och bra som de är i TF2 så kommer jag bli hel nöjd.

Antar att denna server och Battlefield Gotland servrarna kommer bli som mitt hem i Battlefield 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag har kört alla bf spel och tycker inte att det finns något vapen som är op. Alla vapen är olika bra på olika saker helt enkelt.

Då har du fel

Hoppas DICE har lärt sig av alla misstag.
Betalar moderatorerna det själva eller sponsrar swec? Kan bidra lite annars, kul när folk gör sånnahär saker!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Räkna med mig, har tagit semester bara för att kunna lira på Fredag

en riktig Gamer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa så vi kan C4 hoppa

Nej tack!

Vadå tycker det låter kul
inte för att det är något jag mins mig göra men ändå.

Permalänk
Medlem

lirar för fullt.. rank 11 nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Fan vad najs! Ska köpa det ikväll.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Ny bil eller första bil? Om det är det förstnämnda så kan den gott vänta!

Ny bil.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

sweet, räkna med mig (blazielol)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av reader:

Kul! Ar det moderatorerna som tar pengarn ur egen ficka?

Skrivet av ceogar:

Betalar moderatorerna det själva eller sponsrar swec? Kan bidra lite annars, kul när folk gör sånnahär saker!

Vi är några stycken som har lovat att dela på kostnaden utöver det ni generösa medlemmar donerar för att hålla igång servern.

Det innebär en viss ekonomisk risk, men vi är flera som delar på den. Om det kommer in alldeles för lite donationer kommer servern inte vara uppe mer än 6 månader.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Swebbe:

Nice så hur blir det, rankad? med lösenord? "Öppet för medlemmar" låter lite luddigt, pls explain

Rankad, lösenord är inte tillåtet på rankad vad vi förstår så det blir utan just nu. Det är en helt öppen server för alla som spelar BF3. Inte bara SweC, däremot finns det framtida planer på utveckling. Evenemangskvällar, eventuell expandering till fler servers men det är mycket som ska klaffa innan dess. Nu kör vi en server tills vi i server administrationen ser att det funkar, sedan omprövar vi vad vi vill göra. Vi satsar på en avslappnad och rolig stämning, vi driver detta privat och ideellt. Vi har öppnat för donationer (info kommer).

Skrivet av MrM3:

Låter skitkul detta. Men kommer det ngt liknande för oss "noobs"? Lär ju ta ett tag att sätta sig in i spelet och lära sig det. Alltid mkt lättare att utvecklas om man redan från början kan lira med bra spelare och gärna då svenskar som man kan snacka ihop sig med vad gäller taktik, klasser etc. Tror det skulle finna intresse för en liknande satsning även på lägre skillnivåer faktiiskt.

Inga problem, jag har mångårig erfarenhet som tränare inom ladders. När vi släpper mumble finns jag i en särskiljd trainee kanal (kom ihåg att skapa en ikväll) där vi kan ta sådana frågor.

Skrivet av reader:

Kul! Ar det moderatorerna som tar pengarn ur egen ficka?

Ja. Vi har lagt en buffert samt en uppstartsperiod. Vi räknar dock med löpande (återkommande) hjälp från donationer. Om donationerna överstiger en viss tröskel i totalt kapital och återkommande så kommer vi att överväga ytterligare servers eller utökning av mumble. Mer om detta senare.

Skrivet av ceogar:

Då har du fel

Hoppas DICE har lärt sig av alla misstag.
Betalar moderatorerna det själva eller sponsrar swec? Kan bidra lite annars, kul när folk gör sånnahär saker!

Se ovan, kamrat.

Sweclockers.com är bara med och lånar namnet till oss, i övrigt är det privatpersoner ur administrationen som ville göra något kul. Det finns ingen ekonomisk koppling, viss koppling finns i etiken bundet i namnet och regelverket online samt att Sweclockers.com äger rätt att dra tillbaka utlånat namn förstås.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers