Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Bara jag som gillar att BF3 har både den snabba COD spel stile (metro) och den gamla vanliga mer strategiska (bf2) ? :/ Tycker om att det blir mycket close up and personal och att det är så lätt att försvara på Metro. Det blir faktiskt rätt segt på 64spelars conquest med allt lagg dem servrarna har. Ajja får la spela mer conquest när spelet väl kommer.

Försök ta dig in på någon av Webhallens servrar, funkar klockrent för mig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

You are not alone...

Jävlar i helvete, detta har fått mig att svära så många gånger, tack för att jag inte är ensam.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

Den här tråden är för tidig, återkom när spelet har släppts plz

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Jävlar i helvete, detta har fått mig att svära så många gånger, tack för att jag inte är ensam.

Ibland kan jag ha 3s delay på mitt. Suger stenhårt. Mitt K/D har gått från 1.7 till 1.2 på tackvare alla dessa buggar. Men det värsta jag varit med om är 7 hitmarks med sniper med bara 2sec mellan varje skott. Och alla prickade huvudet eller bröstkorgen. Sen döda han mig. Aja, det blir bättre i retail!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag har oxå tyckt att det varit lustigt att EA/Dice inte verfierat sin uppdateringsrutin (som jag antar finns för BF3 eftersom att Valve har använt sig av detsamma i snart 10 år). Framförallt med tanke på att det verkar finnas en hel del uppenbara mjukvarufel i BF3, så kunde man förvänta sig att de skulle skicka ut en och annan rättning och därmed även verifiera sin SW update rutin. Men inte.

Alltså verkar det som att EA/Dice mål med Beta knappast är att hitta/rätta mjukvarufel.
Vad är det då de är ute efter? (på med foliehattarna!)
Min slutsats är att det är nog rankingsystemet och poängsystemet som de först och främst vill ha verifierat och kommenterat
EA/Dice har sagt att systemen är preliminära (== beta) och att spelarna "nollställs" efter betan.
Kan det vara ett resonemang som håller?
(synd att de inte sade det iså fall, för då hade de kunnat få så mycket mer kommentarer antar jag)

Det här argumentet håller inte. DICE har nu gång på gång pekat ut att syftet med den öppna betan är att stresstesta serverstrukturen.

Varför skulle man maskera en demo som en buggig beta? För att det här resonemanget ska fungera krävs det alltså att EA/DICE - medvetet - valde att släppa en "demo" fylld med buggar, och kallade det en beta.

På vilket sätt är det här ett intelligent sätt att marknadsföra sitt spel? Nej, EA/DICE lyckades helt enkelt inte förutspå att varenda gamer i världen är en hemlig spelutvecklare med otroligt mycket erfarenhet, därför är det förhållandevis lätt för oss alla att peka ut att det här håller inte, det här kan omöjligtvis vara en beta. Det här är en demo, det vet jag för att jag var med och utvecklade RAGE, typ.

Stresstestning av serverstruktur, krävs inga uppdateringar och att bidra med uppdateringar till den öppna betan hade troligtvis varit ett slöseri på tid.

Permalänk
Medlem

Nu när hela spelet snart är släppt så skulle det vara roligt att höra reflektioner..
Hur upplevs fullversionen ? Är det fortfarande massa "konstigheter, buggar" som betan hade eller är alla problem som bortblåsta i fullversionen ?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Nu när hela spelet snart är släppt så skulle det vara roligt att höra reflektioner..
Hur upplevs fullversionen ? Är det fortfarande massa "konstigheter, buggar" som betan hade eller är alla problem som bortblåsta i fullversionen ?

Överlag verkar det mycket bättre än betan. Många irriterande småsaker fixade.

Däremot är det ett par STORA buggar i retail. En hel del lagg (nätverk) trots att jag kör på svenska servrar men framförallt så fryser spelet till ungefär var femte sekund. Går från 60+ fps till cirka 0 fps i en halv sekund så hela spelet stannar upp. Riktigt irriterande och det verkar som om det är många som har det problemet om man kollar battlelog-forumet. Man kan ju tycka att de borde testat spelet först?!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Tar det längre tid att stiga i rank nu? I betan gick det ju mycket snabbare än BC2, och det skulle ju vara precis tvärtom i BF3 enligt DICE ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Raven6z:

Överlag verkar det mycket bättre än betan. Många irriterande småsaker fixade.

Däremot är det ett par STORA buggar i retail. En hel del lagg (nätverk) trots att jag kör på svenska servrar men framförallt så fryser spelet till ungefär var femte sekund. Går från 60+ fps till cirka 0 fps i en halv sekund så hela spelet stannar upp. Riktigt irriterande och det verkar som om det är många som har det problemet om man kollar battlelog-forumet. Man kan ju tycka att de borde testat spelet först?!

Känner massvis med folk som inte har dessa problemen

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Känner massvis med folk som inte har dessa problemen

Jag sa inte att ALLA har problemen men många har. Kolla forumet så finns det flera långa trådar. Du förstår väl att det är flera miljoner som köpt spelet, inte bara dina kompisar?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Tar det längre tid att stiga i rank nu? I betan gick det ju mycket snabbare än BC2, och det skulle ju vara precis tvärtom i BF3 enligt DICE ...

Jag tycker det tar längre tid

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tar verkligen inte längre tid. Det tog 12timmar för mig att nå level 38 i bf3. Och på badcompany är jag level 28 på 100timmar spelade.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

blev lvl 1 efter 2 kills typ sen har jag inte spelat mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Tar verkligen inte längre tid. Det tog 12timmar för mig att nå level 38 i bf3. Och på badcompany är jag level 28 på 100timmar spelade.

I betan isåfall. Den person som har mest poäng har spelat 12 timmar (595 SPM vilket de flesta inte kommer ha i närheten av) och är level 21.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det går långsammare än i betan. Sen finns det ju väldigt många fler saker att låsa upp till både vapen och fordon samt camoflage med mera. Det känns som att man iaf kommer kunna låsa upp saker längre framöver än i BC2.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Hej, jag startar en ny tråd angående Battlefield 3 beta , detta är trots allt är ett av världens populäraste o mest diskuterade spel.
Jag är långt ifrån en spelfantast men gillar den tekniska biten och gillar testa på nya spel ibland, har spelat mycket fps för herrans många år sedan och spelar fortfarande lite grann, tex spel som jag spelade vart COD Quake 3, Half Life 2 vilket förövrigt är toppen spel på den tiden kan även tycka att Quake3/Half life 2 grafiken är underbar vacker även idag...

NU när BF3 betan släpptes så var jag bara tvungen att testa...Väl när spelet laddas ner och man såg hur snabbt det gick, service känsla vart på topp när det gick uppemot 8mb/s och därefter så skulle spelet installeras, fick en känsla inombords att nu är vintern räddad och det blir ett par timmar med spelande iaf Men ack vad fel jag hade, efter 15 minuter så inser man hur pass dåligt spelet ändå är, jag spelade några timmar för att se om jag skulle ändra inställning, och det blev tyvärr inte så.. Kan ta upp några saker som jag stör mig på, det är ändå 2011 nu och då borde spelen vara någorlunda bra.

-Grafikmotorn känns platt och det finns inget djup i grafiken, känns så påklistrat och plastigt ut.
-Gubben känns som att den svävar över marken, tangent/mus kontrollen känns slö och spelet hänger verkligen inte med i rörelserna, känns som hela spelet är slött (input lag)
-Vattnet ser ut som flytande metall och blänker något enormt.
-Skjuter man tex på en fönsterruta/kaklet så spricker det efter 1 sekund efter skottet träffat (input lag)
-När man ska åka i dem olika transporterna så känns det som en simulator från 80 talet, en gult kors och ett sikte tar upp halva bilden...
- Buggigt när man kryper
-Detta är vad jag kan komma på just nu, har säkert missat en massa saker.. Och stort ++++ för ljudet, det är det ändå dom har lyckats med grattis! Men jag kan tyvärr säga att ett köp från min sida blir det inte, visst detta är en Beta men det visar ju hur spelet är.. Och förbättras inte dessa saker jag skrivit om inom 3 veckor, vilket jag har svårt att se att dem ska hinna så kan dem fett glömma mig om ett köp, tänker inte lägga ner tid på ett halvklart spel! Detta var min åsikt, skulle vara roligt att höra era, tycker så synd om Er som väntat länge på spelet :&
Mvh
Emil

Låter som att du kanske ska ta och sänka dina grafiska inställningar lite, eller skaffa snabbare internet?.. Jag upplevde ingen fördröjning på betan.
Håller med om att det fanns andra saker som var verkliga buggar. Men det är trots allt en 2-3 snart 4 månader gammal version av spelet, De har antagligen redan till och med fixat det mesta av de buggarna som när man kryper innan betan släpptes. Men betan var en riktigt gammal version.
Sen grafiskt såg det fantastisk ut tycker jag, och tänk på att i betan var inte alla effekter osv aktiverade. Så i fullversionen kommer det se annorlunda ut.

Permalänk
Avstängd

1. ESL lär bli fail.
2. bf3 är arkad anpassat för kids.
3. lär sälja en jäkla massa.
4. inkörningsproblem

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av no7:

Bara jag som tycker det är märkligt agerande av EA/DICE?

Jag kan förstå (skiten) med konsoller att de spel de släpper, inklusive beta programvaror, måste gå igenom en licensieringsprocess som ofta tar riktigt lång tid.

Men till PC? Varför inte, varje natt, uppdatera alla servrar till senaste version? Annars är det ingen beta test. Det blir en produkt-demo.

Det finns de som spelat alpha'n och säger att den var stabilare och bättre och inte hade dessa buggar. Vilket tyder på att denna version som vi spelar är pre-alpha?

Detta är alltså en demo, av en gammal och instabil version av bf3. Alla problem som vi stöter på "är redan fixade" etc etc.

Vidare, detta är BF3 och vi vill spela BF3. Då går EA/DICE och släpper metro i rush läge? Wtf.. Rush är väl det sista man vill kolla in. Men det kanske bara var detta som fanns tillgängligt på denna urgamla version av bf3.

Hoppas verkligen att de lägger all tid och energi på att fixa synch/hitbox problematiken innan release då det är den i särklass största och mest irriterande buggen.

Vill du att dom ska lägga ner massa tid på att jävlas med servrar varje dag eller utveckla spelet och optimera in i sista sekund? Sen tänk på att DICE inte kan tex be nvidia släppa uppdateringar osv varannan dag för att de ska köra en nyare version av spelet.

Permalänk
Medlem

offtopic http://www.youtube.com/watch?v=GVx5YZJC1W4

han kör nästan allt på ultra och har 50fps.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Skrivet av chm:

Många sitter och klagar över att man dör för lätt pga snipers. Har ni någonsin tänkt på att det kanske är skit bakom spakarna?

Känner själv absolut inte att snipers är overpowered. Man lär sig rätt fort vart man inte ska springa som ett höns utan huvud samt vilka positioner snipers ofta befinner sig på i mapen. Det tar tid att lära sig och bli en bra spelare. Bara för att man inte kan börja äga direkt betyder det inte att det är fel på spelet. Eller som många gråter floder över, fel på något vapen/class/map etc.

Utveckla ditt spelande, spring inte runt som ett damp barn i CoD utan använd hjärnan och bli en bättre spelare så ska ni se att döda snipers är som att stjäla godis från barn. Lätt match.

exakt. Om något så tillför recon en sak. Nämligen att man måste tänka på vart fan man sticker upp huvudet.
*håll dig till skydd, Spana snabbt. Stick inte fram huvudet på samma ställe flera gånger.
*Se till att alla i laget vet var en prick-skytt sitter, alltid någon som som inte blir pinned down som kan flanka prickskytten. Kommunicera.
*Ha lite tålamod och självkontroll, om du vet att en prickskytt lurar på dig behöver du inte ställa dig upp och spraya efter någon snubbe som springer förbi långt bort åt helvete i hopp om att få en kill innan recon snubben tar dig. Ta det lungt, rör på dig. Hitta läget.

Kommer inte ihåg om det var något supression blur eller liknande men jag tror att man fick tunnelseende när kulorna träffade omkring. utnyttja detta om du vet var en prickskytt ligger. lägg lite bulor på hans skydd även om du inte har en chans att ta honom.

Permalänk
Skrivet av Raven6z:

Jag sa inte att ALLA har problemen men många har. Kolla forumet så finns det flera långa trådar. Du förstår väl att det är flera miljoner som köpt spelet, inte bara dina kompisar?

Inte de jag menade, du missuppfattade vad jag menade. Jag menar bara att ofc har dom testat systemet, men de kan ju inte testa spelet på alla setups och drivers m.m.
Majoriteten av spelarna har inte dessa buggarna så varför skulle de inte testat spelet.. Tråkigt att de händer för dig, men alla spel har problem - de löser sig, något de jobbar på

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Rank 11 och har spelat kanske runt 6-10h.

Det är tyvärr inget riktigt battlefield spel. Det är dock en bra uppföljare till BC2 men bör verkligen inte kallas uppföljare till BF2.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Rank 11 och har spelat kanske runt 6-10h.

Det är tyvärr inget riktigt battlefield spel. Det är dock en bra uppföljare till BC2 men bör verkligen inte kallas uppföljare till BF2.

Vad menar du med att det inte är ett riktigt Battlefield spel?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Blir skrämd av synen hur många publicnördar det finns... BF3 är ett klanspel. Hur kul är det och sitta och nöta public liksom?
Tack och adjö

Permalänk
Skrivet av DarKzY:

Blir skrämd av synen hur många publicnördar det finns... BF3 är ett klanspel. Hur kul är det och sitta och nöta public liksom?
Tack och adjö

Du är helt fel ute, De är mer ett puplic-spel än klan-spel. De är fokuserat på teamplay men det innebär inte Klan. Saknas endel för Klan sidan och att kalla puplicfolket för nördar är ju bara helt fel.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

nu blir man ju lite trött... ligger på ganska långt avstånd och skjuter med en sniper mot en assault och medans mina kulor dyker och flyger och helvete (jag siktar rakt på honom, testar även lite över) så flyger hans kulor spikrakt på mig. Han headshottar mig direkt när jag inte ens kan få in en enda hyffsad träff.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Tycker att spelet är kul, men kan redan nu (efter 6h lir) avgöra vilka maps jag kommer att lira i fortsättningen. Rent gameplaymässigt är det väldigt härligt att lira. Problemet är enligt mig bandesignen, som sviktar på flera kartor. Det känns i allmänhet fördummat och det är väldigt infanterifokuserat på 80 % av kartorna.

Caspian Border: Bra
Tehran Highway: Anus
Kharg: Bra (BC3?)
Grand Bazaar: Anus
Damavand Peak: Kaos...
Seine Crossing: Kul infanteristrid med goda möjligheter för tanks
Operation Firestorm: Riktigt bra
Metro: Infanteristrid som är kul om det inte spelas för ofta

Känns i allmänhet som att kartorna är designade för Rush, och inte för conquest. Generellt sett för små kartor och för få flaggor. Får hoppas på att karkand löser mina tvivel kring livslängden på detta spel. Men att det är värt 500 spänn är det ingen tvekan om, då det går att fördriva många timmar med BF3.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av Wedes:

nu blir man ju lite trött... ligger på ganska långt avstånd och skjuter med en sniper mot en assault och medans mina kulor dyker och flyger och helvete (jag siktar rakt på honom, testar även lite över) så flyger hans kulor spikrakt på mig. Han headshottar mig direkt när jag inte ens kan få in en enda hyffsad träff.

Kanske beror på att han vet vart han ska sikta och du siktar för lågt? eftersom e är ganska långt avstånd så räcker de inte med en liten bit ovanför,

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av joYchez:

Tycker att spelet är kul, men kan redan nu (efter 6h lir) avgöra vilka maps jag kommer att lira i fortsättningen. Rent gameplaymässigt är det väldigt härligt att lira. Problemet är enligt mig bandesignen, som sviktar på flera kartor. Det känns i allmänhet fördummat och det är väldigt infanterifokuserat på 80 % av kartorna.

Caspian Border: Bra
Tehran Highway: Anus
Kharg: Bra (BC3?)
Grand Bazaar: Anus
Damavand Peak: Kaos...
Seine Crossing: Kul infanteristrid med goda möjligheter för tanks
Operation Firestorm: Riktigt bra

Får hoppas på att karkand löser mina tvivel kring livslängden på detta spel. Men att det är värt 500 spänn är det ingen tvekan om, då det går att fördriva många timmar med BF3.

Lite tråkigt, tror Karkand kommer va grymt. Jag lider inte mycket av de då jag tycker de kan vara skönt att variera mellan de små och stora banorna

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Blir skrämd av synen hur många publicnördar det finns... BF3 är ett klanspel. Hur kul är det och sitta och nöta public liksom?
Tack och adjö

Ehhh... vi som har annat för oss menar du? Och knappt tid att spela? Jodå, public är kanon!