Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Mitt spel kickar inte ens igång längre,
Ser BF3 processen, men står bara "initializing" ... händer fan inget mer... Har reparerat skiten också, det tog 30 min.
Får fan PANIK!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Sista strulet innan jag fick igång spelet var att uppdatera driver tll grafikkortet sen hoppa det igång men laggar fett ibland.

Permalänk
Medlem

Jag fick igång mitt runt 24 tiden. Lider med er som inte fått igång det ännu, satt själv i 6 timmar. LYCKA TILL!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Ska till jobbet nu...
Men mitt problem är att när man klickar på play knappen i Origin så skickas man till hemsidan, och där ifall man tex klickar på play online så hoppar den tillbaka till Origin och säger åt mig att köpa spelet.. så jag skickas ju tillbaka vad jag än gör....

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

men inte än arghhh...får nån kryssrutan nu bla bla fel prossecen kan inte starta

Edit: 1 ohh nummer 1000

Edit: 2 efter en repair och ännu nåt som uppdaterades kom det igång.

Visa signatur

blärg..

Permalänk

Aktiverade nu i morse och det gick smutt!
Dessväre så hinner jag inte spela något nu för jag ska till jobbet

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem

Allt fungerade nu på morgonen när jag startade. Det hemska gråa hjulet var som bortblåst och jag behövde inte ens "aktivera" igen.

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

Dom skriver ju detta på Facebook.
We have resolved the networking issues that were affecting PC users. Multilplayer and Origin authentication services have returned to normal.

Please accept our apologies for this inconvenience.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Funkade för mig nu! Ska åka till skolan och skriva prov.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Shiiit vilken nerdrage-tråd det blev utav det här Detta var väl mer eller mindre väntat med tanken på hur stor releasen är. Ibland går servrar ner och då kan man inte göra så mycket mer än att vänta.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Allt fungerade nu på morgonen när jag startade. Det hemska gråa hjulet var som bortblåst och jag behövde inte ens "aktivera" igen.

Samma sak här. Härligt!

Permalänk
Medlem

Suck. Hade tänkt köpa spelet idag men om folk fortfarande har problem så känns det lite sisådär att köpa en icke fungerande produkt...

Permalänk
Medlem

Jag som spelet nu hela dagen kan ju bara säga, det är sorgligt att detta händer med tanke på att det är så stort spel MEN multiplayern är sjukt rolig och är värd att vänta på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JONSTE:

Varför reta upp sig, detta var väl helt väntat. Hur lätt är det att sätta upp ett gäng servrar som skall klara av typ 2000 000 samtidiga aktiveringar.
Det kommer funka så småningom, så plocka ut DVD:n ur datorn, installera något kul och enkelt, coola ner och passa på att sova en natt extra, för när det väl funkar kommer vi inte att sova på flera dagar, det kommer kosta Sverige en massa pengar när folk stannar hemma från jobbet för skjuta varandra!

Du såg aldrig vad jag skrev så till va? Det var "always look at the bright wide of life".

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

HAHA märkte att försöken till aktivering gick dramatiskt vid 00:32 då jag aktiverade för 374 gången och kom in på typ 2 sekunder xD

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Getslit:

Suck. Hade tänkt köpa spelet idag men om folk fortfarande har problem så känns det lite sisådär att köpa en icke fungerande produkt...

Det funkar nu.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

I dag fungerar det inte heller. Fast på ett annat sätt. När jag ska starta BF3 skickas jag hit:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/gate/?reason=notallowed
Där det inte går att logga in med mitt Origin-konto.
Det händer ingenting. Och detta känns otroligt puckat eftersom jag redan är inloggad i Origin.
Nån mer som har detta? Ska man reparera? Eller chatta med en indier?

Permalänk
Medlem

Mitt funkade med i morse, dock funkar inte multiplay, den fastnar på connecting, så de fick bli lite single play för att testa. Hoppas de är löst efter jobbet.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk

Jag vet inte om jag haft tur eller. Har inte haft problem överhuvudtaget installationen gick fel fritt. Kunde spela direkt efter installationen. Konstigt att det gick bra för mig. Jag hade läst här på forumet om alla som haft problem innan jag igår köpte spelet. Å med det i åtanke installerade jag spelet jag bara satt å väntade på att det skulle krångla. O vips var installationen klar hurra hurra:). Hoppas ni alla sweclockers bröder o systrar får en lösning på era problem för så här svårt ska man inte ha att installera ett spel. EA skäms på er.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Inaktiv

Fungerar nu!

Permalänk
Medlem

bra kväll.. fick varken spela eller ligga...

Permalänk

Jag har ett lite skumt problem när jag ska spela, jag vet inte om det är fler som har det och orkar inte solla igenom hela 11 sidor.

När jag kör multiplayer eller campaign så krashar datorn och startas om.
Innan det började hända så krashade datorn ihop och muspekaren stod stilla mitt på skärmen hur mycket jag än viftade med musen så jag va tvungen att starta om manuellt eftersom ctrl+alt+delete inte heller funkade.

Skickar med min speccy:
Operativsystem
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 950 @ 3.07GHz
Bloomfield 45nm Teknologi
RAM
6,00 GB Trippel-Kanal DDR3 @ 534MHz (8-8-8-20)
Moderkort
ASUSTeK Computer INC. SABERTOOTH X58 (LGA1366)
Grafik
SMB2230H (1920x1080@60Hz)
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Hårddiskar
59GB Corsair CSSD-F60GB2 ATA Device (SATA-SSD)
977GB Hitachi Hitachi HDS721010CLA332 ATA Device (SATA)
Optiska Enheter
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
Ljud
Logitech G35 Headset

Jag har grafik inställningarna på high, och det är då den krashar. Tycker det är konstigt då den borde klara Bf3 på ultimate...
Skulle uppskatta om man kunde få lite hjälp!

Permalänk
Medlem

Lite utanför själva samtalet men är det någon mer än mig som får directx error vid installationen, har ju directx 11, någon som vet varför detta sker och hur man kan lösa det?
Hjälp uppskattas

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

Lite utanför själva samtalet men är det någon mer än mig som får directx error vid installationen, har ju directx 11, någon som vet varför detta sker och hur man kan lösa det?
Hjälp uppskattas

Fick samma felmeddelande. Googlade fram att man skulle ta bort .cab-filerna från BF3-mappen. Minns inte exakta sökvägen, men ungefär: BF3\DirectX\_Install. Stämmer förmodligen inte. Men sök annars bara på .cab-filer i BF3-mappen.

Vågar du inte ta bort dem så kan du flytta över till annan mapp.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

lyckades installera i morse innan jag for till jobbet! Hurra!
Och nu menar ni att det kanske inte går att starta själva spelet när jag kommer hem??!??!?

Permalänk
Skrivet av acrion:

Lite utanför själva samtalet men är det någon mer än mig som får directx error vid installationen, har ju directx 11, någon som vet varför detta sker och hur man kan lösa det?
Hjälp uppskattas

Det står i spelmanualen att om man får directX error så ska man installera om directX och du hittar det i installations skivan tror jag.

Permalänk

Det är väl en fin gammal tradition att det strular i början, var jätteproblem då BF2 kom. De fixade till det tillslut.
Installerade spelet igår mitt på dan och spelade lite, funkade bra då men sedan var det väl något som rasade.
Inget som jag märkte då jag var ute och drack lite öl och var inte stridsduglig då jag kom hem.
Nu lär det funka igen och det är ju bra. Det är bara ett spel...

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

Game on bitches!

Permalänk
Medlem

@samus
lyckades du få det att fungera då?:)

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

OM spelet inte vill starta i battlelog kan denhär fixen lösa problemet. Funkade iallafall för mig: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...