BF3 Kan bara köra baklänges med fordon? WTF ?

Permalänk
Medlem

BF3 Kan bara köra baklänges med fordon? WTF ?

Hejsan,

Vill börja med att säga att jag är Battlefield veteran, så ingen noob här inte.

Mitt problem: Jag kan bara köra baklänges med alla fordon?!? Samt kan inte lyfta med helikopter... Jets fungerar utan problem.
Samma fel i både SP och MP, jag kan alltså trycka på S och köra tanks mm. baklänges.. men trycker jag på W så låter den bara skumt, typ upprepar något ljud och inget händer... (W bromsar medans S backar)

Jag har kollat genom alla inställningar och binds samt testat byta dem till helt olika bokstäver... men jag kan fortfarande inte köra framåt alltså?!

Någon som har en aning om vad problemet kan vara? Det är inget fel på inställningarna eller mitt tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är ett dumt svar med tanke på vad du har skrivit men jag hade exakt samma problem och det var min joystick som hade konstiga binds på fordon.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Mjo jag har gått genom alla binds ... Det verkar dock vara helt omöjligt för mig att få åka framåt Blir ju lite trist att åka baklänges liksom.. ha ha

Permalänk
Medlem

Har du något i stil med en joystick inkopplat? Kan vara det som "kämpar emot" isåfall. Autohotkey? Någon bind som råkat hamna på musen? Funkar tangentbordet som det skall?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på det när jag läste vad HugSeal skrev, att jag för länge sedan hade ett liknande problem på BF1942. Jag hade då en joystick inkopplad som låg lutandes "mot" mig, om du förstår vad jag menar. Följden blev att jag inte kunde åka nedåt med flygplan.. Mycket irriterande och tog mig en stund innan jag insåg vad felet var. Kände mig lagom dum

Permalänk
Medlem

Skicka in buggrapport, lät skumt det där.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma fel och som många påpekat var det joysticken som spökade

Permalänk
Medlem

Tänkte också nämna joystick. Jag hade inte bindat något och kunde inte skjuta när jag startade SP. Fatatde ingenting. Fick rycka ur en av mina joysticks så funkade allt normalt.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Jag har ingen joystick... detta är förjävligt eftersom det verkar ändå inte finnas så många med samma fel. Det är absolut inget fel på tangentbordet uppenbarligen...

Permalänk
Medlem

Resetta din config bara och börja om.

Har du några extra USB enheter så dra ur dom och kör bara med mus/t-bord i och kolla ifall det löser problemet.

Jag hade samma problem men hade då min gamla ghettomoddade XBOX dosa ikopplad vilket skapade rätt mycket "intriger". xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB