Skrivare kopplad till Asus rt-n56u - otroligt långsam utskrift?

Permalänk
Medlem

Skrivare kopplad till Asus rt-n56u - otroligt långsam utskrift?

Hej,

Jag har kopplat en HP Laserjet 1020 till USB-porten på min router, en Asus rt-n56u. Jag har följt Asus instruktioner för installationen. Det fungerar att skriva ut från alla datorer i hushållet (både trådat och trådlöst), men det går väldigt långsamt. Skriver jag t.ex. ut ett flersidigt dokument från min stationära dator (Win 7) tar det flera minuter innan första sidan kommer. Sedan varvar skrivaren ned och tar en paus på ytterligare några minuter innan nästa sida kommer.

Hastigheten verkar variera, men jag tror inte att det har med belastningen på uppkopplingen att göra. Resultatet blir detsamma när jag stänger min torrent-klient.

Någon som känner igen det här?

Permalänk
Medlem

Tja, ganska kort & säkert tråkigt svar. Men jag har också en rt-n56u & har sett att dom släppt ny firmware så sent som förra veckan. Har du testat den? Läste på något forum att dom hade fixat något problem med just skrivardelning.
Sen finns det ofta inställning för skrivaren om den ska buffra eller börja skriva ut direkt. Kanske värt att testa iaf.

Permalänk
Medlem

Det var ett lovande tips, men efter uppgradering är allt precis som innan. Men men, det skadade ju inte med en uppdatering Andra idéer?

Permalänk
Medlem

Som väl är så fungerar det bra för mig via kabelanslutning.Tråkigt att USB anslutning inte vill sig.Någon som provat adapter, usb-till rj45?