Permalänk
Medlem

Julklappstips Gaming Mus + Headset !

Hejsan Swec,

Ska komplementera mina ganska nya Ttesport tbord med nytt headset och ny mus. Var ett tag sen jag var insatt i möss och headset så jag har ingen aning om vad som är bra och dåligt atm. Tanken är den att jag ska försöka skaffa in nytt headset och mus då för max 2 k tillsammans. Headset komemr användas till lir (främst HoN, DotA2 och SWTOR) samt spotify. Mus kommer användas till tidigare nämnda spel. Tänkte om man kunde få lite tips

Har tittat lite på trådlösa headset men inser att det nog skulle bli för dyrt. Jag game:ar på en MSI Gx660R som har bra ljudkort men mickingången är så låg att jag blir mörkrädd. Har suttit i typ 1,5 år ny på Steelseries ljudkort iom att jag har ett Siberia v2. Så skulle behöva ett headset som har inbyggt/externt ljudkort.
När det gäller möss har jag tittat på sådana som Sensei (har en Xai och den ser nice ut), Razer Naga Epic (SWTOR musen fick upp mina ögon för den, dock tveksam till razer ^^ Bonus är att de är en MMO mus och det är lockande iom att jag kommer nörda SWTOR i jul), samt Naos 5000. Skulle gärna ha lite förslag här med.

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 G4ME och en Naos 5000 röstar jag på. Inget inbyggt ljudkort men det headsetet är makalöst bra riktig kalasmick.

Permalänk
Medlem

Problemet är att min laptops ljudkort är skitbra. Om man bortser från mic delen. Det är totalt värdelöst. Måste skruva på max micboost bara för att höras och då brusar det som fan :/

Permalänk

Logitech G35 och Steelseries Sensei. Det blir runt 1350kr totalt, och det är sjukt prisvärda grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Problemet är att min laptops ljudkort är skitbra. Om man bortser från mic delen. Det är totalt värdelöst. Måste skruva på max micboost bara för att höras och då brusar det som fan :/

Du är säker på att det inte är mikrofonen du använder som är skit?

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i vad man ska ha för mus, kör på den gamla goa intellimouse 3.0.
Angående hörlurar rekommenderar jag generellt Sennheiser. Har haft ett par HD5** lurar i 7 år innan jag fick nya idag faktiskt.. De gamla har varit fantastiska och jag förväntar mig samma sak från dessa! (HD 598)

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Vägledare

Har själv en Sensei mus och rekommenderar den varmt

Permalänk

Annars i hörlursform har du Superlux HD668b eller Samson SR850 (typ rebranded Superlux, vissa påstår den låter lite basigare, har jag för mig), om du överväger Sennheisers HD5**-serie så är dessa kanske något att titta på också. Går att läsa om dem på head-fi.org

Jag har en Razer Deathadder men hade jag haft ekonomi att byta den hade jag lätt valt en MX518/G400. (studentliv...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeRetta:

Du är säker på att det inte är mikrofonen du använder som är skit?

Ja, har haft ett Siberia v1, v2 som inte är kända för dåliga mickar AFAIK. Samt ttesport shock (här kan kvaliten diskuteras men köpte det då mitt v2 pajjade för att ha ngt fram tills nu i jul).

Logitech G35 och Sensei är det jag tittar på. Iom att jag ahr Xai så ser Sensei ganska lik ut. Ingen direkt designskillnad G35 hade jag och tyckte det var tungt. Hade bara användt v2 då. Mitt Shock nu påminner om G35 så ska iväg och testa det igen

Vad är det för lösning istället för mick på Sennheiser headseten?

Permalänk
Medlem

Das Keyboard, Steelseries Xai, QPAD QH-1339 Sen är du redo att pewpew:a noobs.

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Vet att det snackades mycket om Corsair HS1 när det var nytt. Hur är dagens Corsair headset ? Är detta ngt http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649032