BattleField 3 ny update på väg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Yep.

Det där med att se och inte se, jag tror att det är alla rörliga smådetaljer osv på banan som förvirrar reptilhjärnan.
(Ser undermedvetet rörelser, inte saker som är orörliga)
Rör du dig dessutom så blir det ännu sämre.

Lite ball när man står helt still på Caspian Border mellan hilltop och forest och den lede fi INTE har IRNV. Springer rakt förbi.
Börjar du däremot röra dig så är det kört.

Du har en poäng där, det har hänt några gånger att jag har skjutit ett magasin på trafikljusen på Siene Crossing haha. Ser ibland ut som det dyker upp en fiende markering på längre avstånd.

Ska lira lite till nu och se om jag kan hitta några exempel som passar in! (:

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Läskigt bra patch.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Så nerfingen mot irnv? hur blir det med sniper irnv sikte? lika bra att ta bort helt och hållet antar jag? då sniper = long range. folk som sitter på en meters avstånd med snipers är dumma.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

@Akuma

Jag håller inte med dig angående jets

Ok, jag brukar spela ALLT,

M249 borde tonas ner lite
IRNV borde tonas ner för avståndet, man borde inte se alla på flera kilometer
spot enemies borde tonas ner lite också
AA GUNS, både stationer stinger borde tonas ner i styrka, man får knappt flyga över en bit så är flygplanet nere
Borde tweaka flygplan och helikoptrar annars, de känns mera som leksaker medans i bf2 kändes de mera robustare och "verkligare" så att säga, känslan av att flyga i battlefield 2 äger 3.an tyvärr.

tactical light borde också tonas ner, för bländande, även på långa avstånd

nu till det viktigaste. Reparationskillarna är såååå irriterande, skjuter du ner stridsvagnen med guided missile, så är fordonet förstört, engeneer går ut 3 sekunder och den är redan reparerad, samma sak när det är tank vs tank, du skjuter ner den, så står det en kille bakom och reparerar till 100%, minska ner reparationstiden, och återuppbyggandet.

Permalänk
Medlem

Att det behövs att nerfa jets och förstärka stingers ytterligare är ju direkt skitsnack. Detta kommer för övrigt bara ytterligare försvåra det för apachepiloter som redan nu blir helt förstörda av AA-tanks/jets.

Har du problem med jets, är det bara lära dig manövrera skiten, åk upp i himlen och skjut ner din plågoanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cexee:

Att det behövs att nerfa jets och förstärka stingers ytterligare är ju direkt skitsnack. Detta kommer för övrigt bara ytterligare försvåra det för apachepiloter som redan nu blir helt förstörda av AA-tanks/jets.

Har du problem med jets, är det bara lära dig manövrera skiten, åk upp i himlen och skjut ner din plågoanda.

Det står ju att de ökat tiden för flares när man är Helicopter Gunner inte pilot.

Permalänk
Medlem

Tar dem IRNV för mig som Assault är det nog slut spelet, vill helst klart kunna se mina mål i close combat och mid range.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXim:

Vet plan brukar ha en arbets höjd på c.a. 1000m i verkligheten. men om idot piloten går ner på så låg höjdkrävs det inte mycket. det finns fall där plan gått ner utav en enda kula från ett handelds vapen. Det finns en incident under andra världskriget exempelvis i Sverige till och med. Och nej det är inte jätte stor skillnad.

Om vi till exempel ser till en A-10 som du säkert vet är ett av spelets flygplan så är den designad för att att kunna landa när det hydrauliska systemet är helt utslaget och delar av vingarna bortsprängda. Flygplanet själv kan överleva flera skott från 23mm kanoner (samt enskilda skott från 53mm kanon), både med exploderande kulor och pansarbrytande. Piloten själv omringas av ett skydd bestående av 540kg titanplattor. Se till exempel bilden på denna A-10 som flög i en timma för att sedan landa efter att ha träffats av eld från AA kanoner http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kim_campbell_damage_a10.jpg

Var inte otrevlig.
Permalänk

Me gusta! Många bra fixar.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Mysigt, nu kan man bara hoppas att överleva på Caspian border med flygplan nu när flares tar längre tid att reloada. 32 engineers på banan + 2 flygplan + helikopter + AA gun + TANK som kan panga med rock

1 engineer skall fan inte kunna dra ner ett flygplan, spelet är för teamwork och inte one man super solider som plockar flygplan som flugor på fönstret.

håller helt med.
Fattar inte varför folk gnäller på att en engineer inte kan ta ner ett flyg, det är fan inte meningen att en enda jävla infanterisoldat ska plocka ner det som ska vara det mest skräckinjagande objektet i hela spelet.

Det är meningen att man måste vara 2-3 engineers som jobbar tillsammans, alternativt sätter sin egen röv i en jet för att få bort en annan. Det är inte precis svårt att vara 2-3 engineers som samarbetar (dvs siktar på samma flygplan) när man har 16/32 spelare i sitt eget lag och max 2 fientliga jets i luften....

Dessutom är Jets för tillfället i det närmaste värdelöst mot mark, förutom om man nu har rocket pods och hårdkör mot tanks, vilket det finns 2-3 av. Att ha air-domination är i dagens läge onödigt, för säg att ena laget har både sina jets i luften, än sen då? Var påverkar det mig? ingenstans. Det enda som man är rädd för i luften är helin.

Men men, teamplay och skills försvinner då de flesta som spelar inte har någon aning om vad det innebär....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Gött att man bara har 2.5GB ledigt på ssd disken efter bf3 installationen Kanske får migrera till min mekaniska!

Verkar inte stå mycket om ea servrer disconnects etc. Jäkligt tråkigt imo, men jag hade tur och det räckte med att stänga av UPnP i thomson routern, samt för att inte få spelet krasha: flasha bios på moder kortet :/ Men nu funkar det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

"Tweaked the AN94 so its burst fire better conveys the real world advantage offered by this weapon."

AWWWWW YEEEAAAAAAA. Jag låste upp AN-94 igår och blev besviken på att 2-skottsalvan varken skjuts i 1800RPM eller låter som ett enda skott. Good schtiff indeed.

Permalänk

"Also, it will once again be possible to reduce the number of players required to start a round to 1 both in ranked and unranked mode. We changed it back after getting a lot of negative feedback from both individuals and the RSP companies.

Our plan is to introduce a warm-up mode, where players can move about and play the game, but with scoring disabled; then, when the number of players goes above the threshold -- that's when the real round starts"

Mycket snygg lösning faktiskt, nu kan man joina en public server med en kompis och testa saker och behöver inte stå och göra inget för att få igång servern:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Har inte spelat spelet sedan dagen efter release, kommer hem på måndag och kan spela igen hoppas att det är betydligt mindre problem med spelet tills dess! Ändå gått över en månad nu.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Gillar inte nerf på jets. Redan nu är det hur lätt som hellst att ta ner en jet. Krävs bara ytterst lite teamplay, och ofta klara man det helt själv...

Detta kommer att göra att alla kommer köra engineer, och jets kommer bli i princip värdelösa. Som det är nu är det svårt att få poäng i jet, hur blir det efter patchen då...? Det kommer bli ett jävla AA rocket spam.

Fyfan.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Det fånigaste jag vet är ljuddämpare på LMG:s. Oerhört verklighetstroget. Sen klagar alla på att F2000 är OP men vafan spelar man Assault får man väl ha NÅT som är bra? Engineers som sprayar RPG:s på Seine och support som svingar en M249 som om den vägde ingenting lägg därtill Mortarspam. Det är fan inte är dåligt. Är det realism man är ute efter kan jag säga att det i verkligheten inte finns många Recon/engineers/support i en pluton. Den består mest av assault. Så ser det inte riktigt ut i spelet.

För att svara på alla som har stabilitetsproblem, jag har peppar peppar inte haft några hittills. Vet inte om det beror på min config, att jag spelar på medium eller att jag har stabil snabb lina. Det flyter på i alla fall.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk

asså USAS? mest op på hela spelet ju! man kan knappt spela på operation metro utan att nån går runt med den..

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Inaktiv

Helt efterblivet att choppers kommer ta LÄNGRE tid på sig att ladda om flares. Som det är nu hoppar oftast noobs in i copilot som inte ens kan använda flares, och då är det ofta så man måste när man blivit låst och första missilen kommer mot en utlösa flares, man åker ifrån för att inte bli låst igen men ibland blir man låst ytterligare en gång och då, som det är nu innan patchen, hinner man åka ifrån missilen som kommer mot en igen under tiden som flares laddar om och man hinner precis utlösa flares innan missilen som åkt mot en under ett tag missar. Värdelös ändring DICE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mithras:

Att ha air-domination är i dagens läge onödigt, för säg att ena laget har både sina jets i luften, än sen då? Var påverkar det mig? ingenstans. Det enda som man är rädd för i luften är helin.

Det lag vars flygplan håller luften fri kan ha sin helikopter uppe relativt obehindrat, vilket definitivt påverkar dig på marken. Hur var det med lagarbetet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon99565:

Helt efterblivet att choppers kommer ta LÄNGRE tid på sig att ladda om flares.

Det är bara gunner-flares som kommer ta längre tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aphex:

Det är bara gunner-flares som kommer ta längre tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Asså ofan, bra då att iaf piloten inte blir sämre

Permalänk
Medlem

Tycker att mitt spel crashar oftare efter den senaste patchen, hoppas att de fixar till detta. Nu crashar det i snitt minst 3 ggr i timmen, förut kunde man spela en hel kväll och klara sig undan med 2-3 crasher.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

De viktigaste punkterna, enligt mig.

Citat:

Fixed so AT mines only live for 20 seconds after a player dies to prevent infinite mines. (We want to make a different fix in the future, it’s in JIRA).

Det här kommer blir riktigt bra, jag tycker att det är lite jobbigt när man ser en heltäcknings matta med minor.. Däremot förlorar man massvis med score som tankförare på detta, då man får massvis med score när man spränger hundratals minor

Citat:

Fixed a problem when attempting to fire lock on weapons without a target

Någonting väldigt jobbigt, hänt mig tusentals gånger, så måste man byta till ett annat vapen, sen tillbaks till Stinger t.ex för att försöka låsa igen.

Citat:

Tweaked the chat, it should now be a bit easier to read

Kommer bli mycket skönare, då man slipper skriva en bokstav för att få upp vad som sades tidigare, när man var mitt i stridens hetta.

Citat:

Fixed several crashes and increased general stability

Alltid kul, är det någon som vet om man kan se en mer specifik lista på dessa förbättringar? Jag har haft otroligt mycket problem med BF3s stabilitet och crasher, och har följt EA HELPs alla steg.

Citat:

Fixed a problem where you could get green flashes on screen

Jag har faktiskt inte märkt detta så mycket mer nu, men jag vet att det var jobbigt när jag hade det.

Citat:

Increased the Time to Live on sniper caliber rounds to allow extreme distance shots.

YAY, nu kanske man kan börja försöka sig på ett headshot över 813 meter =P
Med tanke på att världsrekordet ligger någonstans på ~2.4km så tycker jag att detta är otroligt bra.

Citat:

Increased the damage RPGs and Tank shells do to AA vehicles.

Ganska bra tycker jag, då många missbrukar AA för att åka omkring som en M1 Abrahms, jag tycker att AA ska användas enbart till AA, de är gjorda för att fylla en roll, om den inte fylls, så kommer laget att ta stryk.

Citat:

Slightly decreased the accuracy for all weapons on fully automatic, burst fire is now preferable at mid to long range.

Yay, nu kanske man inte blir HSad av alla som springer omkring med LMGs

Citat:

Our plan is to introduce a warm-up mode, where players can move about and play the game, but with scoring disabled; then, when the number of players goes above the threshold -- that's when the real round starts

Jag tycker verkligen detta är vägen att gå, värdelöst att hoppa in på en bana för att vänta på 5 players utan att kunna göra någonting, det enda man kan göra nu är ju att hoppa in i en helikopter och sakta men säkert backa, genom att vrida helikoptern så att man tar småsteg bakåt

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Det stora problemet är ju att CQ banorna är idiot designade..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av limited_edition:
Skrivet av limited_edition:

vad är nerfa?

Nerfa är när man tonar ner eller försämrar något, t.ex om en pistol kan skjuta genom pansar, så nerfar man den så att den bara kan skjuta genom tyg.

Skrivet av TraxMate:

Aldrig förstått varför folk klagar på tactical light är ju dö lätt att döda nån med dom bara sikta på det vita skenet och han är död...

I de flesta tillfällen stämmer detta, många gånger är det nästan lättare att skjuta någon med TacLight, men i få fall så kan hela skärmen bli vit, då ser du inte vart ljuset kommer från, då vet du inte vart du ska skjuta, och innan du hinner snurra och räkna ut vart ljuset kommer ifrån är du antagligen död.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Det lag vars flygplan håller luften fri kan ha sin helikopter uppe relativt obehindrat, vilket definitivt påverkar dig på marken. Hur var det med lagarbetet?

Skickades från m.sweclockers.com

obehindrat? Det krävs bara jag och min vän som båda är engis för att plocka ner en heli, ge mig en tank och jag kan plocka ner den själv med lite tur (med tanke på hur slöa 99% av alla helis är, så är det inte svårt att träffa bara de är på tillräckligt låg höjd). Jag borde fråga dig istället; hur i h*lvete är det med lagarbetet om du inte kan plocka en heli utan jets?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jaha, då är det bara att sluta köra jet efter patchen då då de kommer att bli helt värdelösa.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

En patch på 2GB!? Det är ju helt sjukt stort. Detta är inte jag som klagar utan bara förvånad över hur stor en patch kan vara. Men hur kan hela skyrim vara 5GB och en Battlefield 3 balanspatch vara hälften så stor?! Många bra fixar i den här i alla fall!

Såg nu att det var BtK filer i patchen! Det förklarar ju mycket.

Back to karkand kanske? eller har de kommit ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Aldrig förstått varför folk klagar på tactical light är ju dö lätt att döda nån med dom bara sikta på det vita skenet och han är död...

jo visst, men tänk dig nu att killen med solen i handen inte är själv, ja.. personligen tycker jag nog ändå att laserna är mer irriterande det är varken bra gameplay eller realistiskt (realism anser jag inte ha större betydelse men vissa här gör) att bli bländad av lasern av någon som springer bredvid dig.. vad är chansen att den träffar dig rätt i ögat även om någon faktiskt siktar på dig? realy?