LG P990 Optimus 2X eller LG P920 Optimus 3D

Permalänk

LG P990 Optimus 2X eller LG P920 Optimus 3D

Håller på att kolla efter en ny mobil, och hittade två kandidater. Men jag kan inte välja vilken jag ska ta.
Vilken skulle ni ta? Är det värt att betala 300 extra för att få 3D till mobilen?

Kandidat 1:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=795644

Kandidat 2:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=833459

Visa signatur
Permalänk

kom igen sweclockare, har kollat info på flera sidor om de olika telefonerna. Verkar i princip prestera lika bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle inte välja LG alls, dom har visat sig vara bedrövliga på att släppa nya versioner av Android, deras användare har fått många månader längre än alla andra...dom kan ha lärt sig av det, för det har kostat dom enormt, men varför chansa när andra visat sig värdiga?

Gingerbread kom till lg i började av november, vi andra fick den typ i maj eller nått

Permalänk
Skrivet av Garnax:

Jag skulle inte välja LG alls, dom har visat sig vara bedrövliga på att släppa nya versioner av Android, deras användare har fått många månader längre än alla andra...dom kan ha lärt sig av det, för det har kostat dom enormt, men varför chansa när andra visat sig värdiga?

Gingerbread kom till lg i började av november, vi andra fick den typ i maj eller nått

Men dom har fixat det nu
2.3.4 är ute och 4.0 kommer snart till LG optimus 2x, dom sparkade några och har fått in nya.
Hädanefter kommer LG ligga före. Alltså, redan från januari 2012, så LG är nu något att ha.
Köpte min 2x i maj, och uppdaterade till 2.3 2 november

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Håller på att kolla efter en ny mobil, och hittade två kandidater. Men jag kan inte välja vilken jag ska ta.
Vilken skulle ni ta? Är det värt att betala 300 extra för att få 3D till mobilen?

Kandidat 1:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=795644

Kandidat 2:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=833459

jag tycker du ska köpa 3D, lite roligare än 2x, då 3D är nytt, och LG har den bästa 3D mobilen just nu.

Tips, vill du ha något bättre för lite mer pengar, köp samsung Galaxy Nexus, bästa mobilen på marknaden just nu och har fått flera sålda ex än vad Iphone 4s har.
fast å andra sidan, 4s hade hundra tals fel och blir nu snart indraget..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Modefreacation:

jag tycker du ska köpa 3D, lite roligare än 2x, då 3D är nytt, och LG har den bästa 3D mobilen just nu.

Tips, vill du ha något bättre för lite mer pengar, köp samsung Galaxy Nexus, bästa mobilen på marknaden just nu och har fått flera sålda ex än vad Iphone 4s har.
fast å andra sidan, 4s hade hundra tals fel och blir nu snart indraget..

Har du någon källa på att Nexus sålde mer än 4s?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Hade personligen kört på x2 då jag får ont i huvudet av att se på 3d för mkt(ansträngande för ögonen).

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modefreacation:

Men dom har fixat det nu
2.3.4 är ute och 4.0 kommer snart till LG optimus 2x, dom sparkade några och har fått in nya.
Hädanefter kommer LG ligga före. Alltså, redan från januari 2012, så LG är nu något att ha.
Köpte min 2x i maj, och uppdaterade till 2.3 2 november

Skrivet av Modefreacation:

jag tycker du ska köpa 3D, lite roligare än 2x, då 3D är nytt, och LG har den bästa 3D mobilen just nu.

Tips, vill du ha något bättre för lite mer pengar, köp samsung Galaxy Nexus, bästa mobilen på marknaden just nu och har fått flera sålda ex än vad Iphone 4s har.
fast å andra sidan, 4s hade hundra tals fel och blir nu snart indraget..

Källa på Iphone 4s kommer dras in?
På att Nexus sålt fler ex?
På att LG sparkat och anställt personal för att förändra takten i sina uppdateringar.

Som du säger, du köpte din mobil i maj, fick Gingerbred i november. Det är ett halvår, längre väntan.

Alla andra är mycket snabbare än så.

Jag skulle välja en Galaxy Nexus eller en Samsung Galaxy S2 jag har idag en Arc och kan rekommendera den också, riktigt bra telefon. Men lite för lite ramminne...

Permalänk

Jag äger en Optimus 3D, och trots att 3D är en frän funktion så använder jag den inte ofta. Hade jag vetat det jag vet idag när jag inhandlade den hade jag köpte Optimus 2X. För övrigt tycker jag att det är en väldigt trevlig telefon. Den är lagom stor, snabb och jag har inte haft något strul whatsoever. Däremot är ljudet inte det bästa, men det är mer än acceptabelt med tanke på att det är en telefon.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Medlem

Skulle tagit 2x tror inte man kommer använda 3d funktionen mer än i början och när man ska skryta för kompisar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Okej tack för svar! Var även och kände lite på de två kandidaterna på The Phone House, och tyckte att den med 3D kändes lite för stor och tung.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Från egen erfarenhet skrivet. LG Optimus 2X

Köpte telefonen vid releas och enbart haft problem och krångel med telefonen sen dess. Dom lovar uppdateringar vilket tar dom 7 månader att släppa för det första så ICS kan du nog vänta på till 2012 vid juni/juli.

Telefonen är gedigen och skön i handen men rent ut sagt optimerad av en full sjöman.
Batteritiden är skräp räcker sisådär 1 dag om jag inte ringer med den, har testat alla officiella releaser och Rootat och Custom ROMat telefonen
till besvikelse även det.

Slängde skräp telefonen i en låda och köpte en Nokia från Elgiganten för 299Kr som har standby i 10 dagar utan samtal.

Köp för jössenamn inte LG!!!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Slängde skräp telefonen i en låda och köpte en Nokia från Elgiganten för 299Kr som har standby i 10 dagar utan samtal.

Batteritiden är den största nackdelen med alla smartphones, nästan alla behöver laddas över natten.
Jag har inga problem med min LG E900

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Håller på att kolla efter en ny mobil, och hittade två kandidater. Men jag kan inte välja vilken jag ska ta.
Vilken skulle ni ta? Är det värt att betala 300 extra för att få 3D till mobilen?

Kandidat 1:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=795644

Kandidat 2:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=833459

syrran har en 2x, den verkar riktigt nice flyter på bra som fan och hon är själv nöjd, vilket är sjukt då hon alltid hittar något att klaga över

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Från egen erfarenhet skrivet. LG Optimus 2X

Köpte telefonen vid releas och enbart haft problem och krångel med telefonen sen dess. Dom lovar uppdateringar vilket tar dom 7 månader att släppa för det första så ICS kan du nog vänta på till 2012 vid juni/juli.

Telefonen är gedigen och skön i handen men rent ut sagt optimerad av en full sjöman.
Batteritiden är skräp räcker sisådär 1 dag om jag inte ringer med den, har testat alla officiella releaser och Rootat och Custom ROMat telefonen
till besvikelse även det.

Slängde skräp telefonen i en låda och köpte en Nokia från Elgiganten för 299Kr som har standby i 10 dagar utan samtal.

Köp för jössenamn inte LG!!!

Jag köpte en LG optimus 2x några månader efter releasen och hade inga problem värt att nämna. Den var bra i handen och hade bra kvalitet samt att bra pris. Batteritiden var inte sämre än övriga telefoner på marknanden då, Det gäller bara att inte installerad skräp och köra in batteriet ett tag

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Har du någon källa på att Nexus sålde mer än 4s?

Stog mycket på aftonbladet, men ska leta upp igen.

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Har du någon källa på att Nexus sålde mer än 4s?

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1392_galaxy_nexus_hetast_i_s...

Inte vad jag hade läst men där står det lite om det. Finns väl mer på sidan om ifall du har lust att läsa

Permalänk
Skrivet av Garnax:

Källa på Iphone 4s kommer dras in?
På att Nexus sålt fler ex?
På att LG sparkat och anställt personal för att förändra takten i sina uppdateringar.

Som du säger, du köpte din mobil i maj, fick Gingerbred i november. Det är ett halvår, längre väntan.

Alla andra är mycket snabbare än så.

Jag skulle välja en Galaxy Nexus eller en Samsung Galaxy S2 jag har idag en Arc och kan rekommendera den också, riktigt bra telefon. Men lite för lite ramminne...

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1440_manga_har_problem_med_i...

http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1392_galaxy_nexus_hetast_i_s...

Finns fler sidor men orkar inte sitta och leta upp dom igen. Kolla på sidan om, borde stå där

Permalänk
Medlem

En stor fråga är väl hur mycket det är som faktiskt har stöd för 3D. En vild gissning är att 99% av alla appar och spel inte har det. I så fall så är det ju frågan om telefonens UI (som jag gissar har 3D stöd(?)) har oerhört bra 3D funktioner. Nu är jag iofs inte något jättefan av 3D men jag kan tänka mig att det inte är så häftigt i längden.

Permalänk
Medlem

Jag har LG O-3D

Och sjukt missnöjd, hoppas allt löser sig när nya android kommer till den!

Permalänk
Medlem

Köp ingen utav dem. LG är ren skit. Hade en Optimus 2X och det var den sämsta smartphone jag någonsin ägt. Sen att den är dualcore gjorde inte ett piss. Den var fan seg som sirap. Åhh visst vissa kommer säga ja men det är Androids fel ja men hur kommer det sig att en NExus S eller Galaxy S2 inte lider av dessa problem?

Permalänk

Hm, detta verkar bli ett svårt val Alla säger olika. Men finns det en annan telefon som är bättre i samma prisklass (ca 2800-3500 kr)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Köp ingen utav dem. LG är ren skit. Hade en Optimus 2X och det var den sämsta smartphone jag någonsin ägt. Sen att den är dualcore gjorde inte ett piss. Den var fan seg som sirap. Åhh visst vissa kommer säga ja men det är Androids fel ja men hur kommer det sig att en NExus S eller Galaxy S2 inte lider av dessa problem?

Jag kan inte säga något om du upplevt så men det är konstigt bara. Att en del tycker att deras liv har gått i tur för en mobil och en del tycker den är en bra telefon och inte alls seg.
Eller är det bara att man måste tycka antingen eller, Skithög vs drömmarnas land? Jag börjar undra....

Jag skulle tagit Optimus 2x före 3D helt klart. Verkar finnas en vit Optimus 2x nu...

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag kan inte säga något om du upplevt så men det är konstigt bara. Att en del tycker att deras liv har gått i tur för en mobil och en del tycker den är en bra telefon och inte alls seg.
Eller är det bara att man måste tycka antingen eller, Skithög vs drömmarnas land? Jag börjar undra....

Jag skulle tagit Optimus 2x före 3D helt klart. Verkar finnas en vit Optimus 2x nu...

Var då? Har letat förgäves

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Var då? Har letat förgäves

Går reklam på TV om det men kanske inte kommit till butik ännu

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Var då? Har letat förgäves

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Edit:

Permalänk

Åfan! Tackar för det

Visa signatur