Apples lista på hur övriga tillverkare ska undvika stämningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Du glömde intel

Haha, nu du får tillbaka från den andra tråden idag, hur tusan får du in Intel i denna tråden

Permalänk

Ja men om man var först så har man ändå inte något att säga om inte man äger patentet

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Haha, nu du får tillbaka från den andra tråden idag, hur tusan får du in Intel i denna tråden

Patent, börja stämma konkurrenter kanske?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd

Uploaded with ImageShack.us

Tror nog APPLE har stulit flest idéer

Apple är lamt....

Jobs var en tjuv....en som kunde säkerligen hugga sin vän i ryggen för att nå framgång

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Gillar min iPod, 3 år på nacken och hänger fortfarande kvar. Använder den dagligen. Skriver den här posten från min 2 år gamla iPhone 3G som jag aldrig behövt lämna in för lagning eller support. Att Apple gör bräckliga saker av skitkvalitet är förtal från oförsiktiga idioter som inte kan hantera sina prylar med varsamhet, "durr den höll inte för att bli tappad i betong", cry me a river och visa mig en telefon som gör det. Den här telefonen är faktiskt min första som överlevt en bindningstid på två år. Kommer med största sannolikhet köpa iPhone 5 när den kommer, inte för att jag måste då den här fortfarande är i perfekt skick, men för att jag kan och vill.

Jag är långt ifrån en applefanboy utan jag ställer mig neutralt, kommer det någon ny lur som visar bättre features än kommande femman så blir det en sån. Men all den här skiten Apple får ta för sitt genialiska utnyttjande av ett defekt rättssystem sitter inte väl med mig. Andra företag smutskastar Apple helt enkelt för att dom inte kom på det själva, fortsätt glorifiera Google och Samsung men ge er fan på att dom hade gjort exakt samma sak om situationen var omvänd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Haha, nu du får tillbaka från den andra tråden idag, hur tusan får du in Intel i denna tråden

Tyckte att de platsade i gänget
Hoppas att intel börjar med i-telefoner, dom kan ju stämma apple för att dom använder bokstaven '' i ''.
Skulle faktiskt kunna köpa en intel telefon bara för att jävlas.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

På min kompis IPHONE 3GS så sprack skärmen när han släppte den på ett träbord från ca 20cm!!!! Det kan man kalla kvalitet... not http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Eller så ligger de lite mindre före bara...

läste du vad jag skrev? de ligger inte före längre. kan hålla med om att iphone 3g var det bästa som fanns när den kom men det var ett tag sedan konkurenterna sprang ifatt och förbi (rent prestandamässigt då(och även i prisvärdhet)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Jag är långt ifrån en applefanboy utan jag ställer mig neutralt, kommer det någon ny lur som visar bättre features än kommande femman så blir det en sån. Men all den här skiten Apple får ta för sitt genialiska utnyttjande av ett defekt rättssystem sitter inte väl med mig. Andra företag smutskastar Apple helt enkelt för att dom inte kom på det själva, fortsätt glorifiera Google och Samsung men ge er fan på att dom hade gjort exakt samma sak om situationen var omvänd.Skickades från m.sweclockers.com

Hade situationen varit omvänd hade Apple fanboysen betet sig likadant som alla andra gör nu. Och om du läst artikeln så förstår du varför folk just i denna tråd smutskastar Apple. Det är helt absurda saker de anser att Samsung inte får använda sig av. Men det är helt sant det du säger om att Samsung garanterat hade gjort samma sak om situation var omvänd men det gör det mindre tragiskt att Apple gör det nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shiver111:

Ägare till en iPhone, och tycker att detta är vansinnigt, dock så berör det mig inte särskilt mycket, det är trots allt en underbar telefon. Fick mig ett gott skratt utav detta.

Håller fullständigt med.

Apple gör underbara produkter, hur de agerar mot andra företag bryr jag mig inte om, får mig ett gott skratt ibland dock.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Listan från Apple är tragisk, måste vara ett psykfall som skrivit den.

Hur kan att så stort företag ha så oseriösa krav?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerar på att alla Android sidor skriver det som att man inte får göra något utav punkterna, men egentligen så är det så att Apple tyckte att Samsung skulle ändra en punkt, inte alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dessa trådar är bra.. Man kan enkelt sålla ut alla fanboys, vilket kan underlätta framtida diskussioner.

Att apple fjantar sig med just samsung är ju inte så märkligt om man kollar försäljningssiffror..

Permalänk
Medlem

Våra laptopar ser väldigt lika varandra ut, typ samma format, skärmen på ena delen, tangentbordet på den andra, webcam centrerad över skärmen osv. Vanliga färger är svart, rundade kanter, kanter runt skärmen osv.

Men där stäms det inte...konstigt.

Han ni tänkt på att olika företags dvd och blueray spelare också ser lika ut, rektangulära, ofta svarta. Diskintag och fysiska knappar med en display?

Apple fortsätter att visa skäl varför man absolut inte ska stödja dem.

Permalänk
Medlem

http://europe.nokia.com/PRODUCT_METADATA_0/Products/Phones/10...
Svart framsida
Rektangulär
Rundade hörn

Så apple kan sätta stop för det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Apple är ett vidrigt företag på många sätt, anledningen till att dom kan bete sig hur som helst är för att deras anhängare är likt sektmedlemmar. Den vanligaste ursäkten brukar vara "andra är också onda" eller dylikt, fy fasen, man bör rannsaka sig själv och ingen annan i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

kollar man denna får man lite förståelse angående just apple vs samsung
http://www.cultofmac.com/116250/samsung-does-not-copy-apple-a...

Var det där ett skämt eller? Mer förståelse och sen en länk till cult of mac? Du hade kunnat göra en exakt likadan jämförelse mellan vilka 2 TV-apparater, högtalare, radio, kylskåp, dammsugare, datorer.... osv

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk

Det intressanta jag noterar, är att ingen verkar tänka tanken att det borde vara fejk.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att hela diskussionen är lite fånig. Kan inte tänka mig att listan är menad att tas på allvar.

I vilket fall så hittade jag en telefon som faktiskt har tillverkats som förmodligen är något i stil med det som Apple vill att andra företag ska tillverka:
Gigabytes Snoopy

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papas:

Var det där ett skämt eller? Mer förståelse och sen en länk till cult of mac? Du hade kunnat göra en exakt likadan jämförelse mellan vilka 2 TV-apparater, högtalare, radio, kylskåp, dammsugare, datorer.... osv

Jo den kanske är vinklad men den har ändå en poäng om att Samsungs grejer är jävligt lika Apples. Sen så vet jag inte vad som är mer vinklat, Artikeln från Cult of Mac eller artikeln från Swedroid som säger att alla dessa punkter var för sig tillhör Apple, när det i själva verket är alla dessa tillsammans. Om Samsung ändrar en av punkterna så är de säkra. Jag tror inte Apple skulle ha legat på Samsung så hårt ifall det inte var uppenbart att de försökte kopiera iPhone så mycket de kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jo den kanske är vinklad men den har ändå en poäng om att Samsungs grejer är jävligt lika Apples. Sen så vet jag inte vad som är mer vinklat, Artikeln från Cult of Mac eller artikeln från Swedroid som säger att alla dessa punkter var för sig tillhör Apple, när det i själva verket är alla dessa tillsammans. Om Samsung ändrar en av punkterna så är de säkra. Jag tror inte Apple skulle ha legat på Samsung så hårt ifall det inte var uppenbart att de försökte kopiera iPhone så mycket de kan.

Jag håller med dig om att Samsungs produkter kan uppfattas lika Apple's, jag tycker det själv. Det tråkiga är att Apple tycker att de ska ha ensamrätt på de väldigt generella punkterna de nämner i dokumentet (ja, även om det är alla punkter tillsammans). Tänk om liknande krav hade satts på någon annan typ av hårdvara idag, det hade aldrig gått. Vissa detaljer som utmärker sig ok, men rundade kanter och centrerad skärm och dylikt... inte ok

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Medlem

Haha, där fick man sig ett gott skratt! Har själv en iPhone men den är vit Dom kanske tar patent på vit snart med

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför de inte gett sig på Spotify, de har ju nästan kopierat iTunes-gränssnittet rakt av!
Till och med fälten för reklam är precis likadana...

Är Spotify för litet?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papas:

Var det där ett skämt eller? Mer förståelse och sen en länk till cult of mac? Du hade kunnat göra en exakt likadan jämförelse mellan vilka 2 TV-apparater, högtalare, radio, kylskåp, dammsugare, datorer.... osv

skulle det kännas bättre om jag googlar fram samma sak från en annan sida?
här: http://www.reddit.com/tb/kr14a
skit i vart fan bilderna finns och kolla på poängen istället.

Apple slog igenom först med smartphones vilket gör det ganska naturligt att andra kopierar mer eller mindre, samsung har flera grejjer som är slående lika apples motsvarigheter vilket gör det fullt naturligt* att det stämms hit och dit.

*naturligt i en branch där ALLA STÄMMER ALLA FÖR ALLT

Listan är givetvis inte seriös och kommer givetvis inte gå igenom men fortsätt för all del att gnälla om det på alla fronter ni har tillgång till. Jag skiter ärligt talat i vilket. Har iphone, nästa kan mycket väl vara android. Varför ställa sig på en sida och gnälla allt vad man kan på den andra?

Permalänk

Källkritisk bör man vara, speciellt emot fanboyssiter. Som jag tolkar det så handlar det om tips på vad som samsung skulle kunna göra för att få deras telefon att mindre likna en iphone.

Skrivet av Ignostic:

Apple slog igenom först med smartphones vilket gör det ganska naturligt att andra kopierar mer eller mindre, samsung har flera grejjer som är slående lika apples motsvarigheter vilket gör det fullt naturligt* att det stämms hit och dit.

Slog igen för den stora skaran kanske, men många av oss hade smartphones långt innan Iphone kom, som till stor del påminde om dagens smartphone. Redan '96 hade jag själv tillgång till en smartphone, nokia communikator 9000. Den ser kanske inte ut som en Iphone, men senare smartphones som SE P800 blev mer likt.

Skrivet av Ignostic:

*naturligt i en branch där ALLA STÄMMER ALLA FÖR ALLT

Alla stämmer inte varandra för allting, man ska heller inte se på antalet stämningar, då detta inte säger något om hur dumma dessa är. Sedan bara för att anarki råder så behöver det inte innebära kaos. Vad jag menar med detta är bara för att det är tillåtet att jävlas på något sätt behöver man inte göra det och det är så vårt samhälle fungerar.

Skrivet av Ignostic:

Jag skiter ärligt talat i vilket. Har iphone, nästa kan mycket väl vara android. Varför ställa sig på en sida och gnälla allt vad man kan på den andra?

Inom mobilbranschen är alla de tre stora sidorna i sverige dåliga. Ms med deras agerande generellt, Android där tillverkarna bara vill kränga telefoner och sedan skita i dem. Och apple som ogillar konkurrens och vill dumförklara sina kunder med att låsa in dem.
I vilket fall så är inte kritik emot varumärken inte fel, speciellt inte om varumärket har fått ett högt status som många ej anser det förtjänar. Apple har blivit lite som märkeskläder, där dessa inte alltid säljs p.g.a. kvalite eller utseende utan för märket. Och att märket på kläderna då måste synas.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Källkritisk bör man vara, speciellt emot fanboyssiter. Som jag tolkar det så handlar det om tips på vad som samsung skulle kunna göra för att få deras telefon att mindre likna en iphone.

Slog igen för den stora skaran kanske, men många av oss hade smartphones långt innan Iphone kom, som till stor del påminde om dagens smartphone. Redan '96 hade jag själv tillgång till en smartphone, nokia communikator 9000. Den ser kanske inte ut som en Iphone, men senare smartphones som SE P800 blev mer likt.

Alla stämmer inte varandra för allting, man ska heller inte se på antalet stämningar, då detta inte säger något om hur dumma dessa är. Sedan bara för att anarki råder så behöver det inte innebära kaos. Vad jag menar med detta är bara för att det är tillåtet att jävlas på något sätt behöver man inte göra det och det är så vårt samhälle fungerar.

Inom mobilbranschen är alla de tre stora sidorna i sverige dåliga. Ms med deras agerande generellt, Android där tillverkarna bara vill kränga telefoner och sedan skita i dem. Och apple som ogillar konkurrens och vill dumförklara sina kunder med att låsa in dem.
I vilket fall så är inte kritik emot varumärken inte fel, speciellt inte om varumärket har fått ett högt status som många ej anser det förtjänar. Apple har blivit lite som märkeskläder, där dessa inte alltid säljs p.g.a. kvalite eller utseende utan för märket. Och att märket på kläderna då måste synas.

Ok rättning, första smartphone värd att kalla SMARTphone.

Stämmningar: Märka ord...kolla länken jag postade tidigare.

När det gäller Apple vs samsung handlar det mer om att folk kastar skit på varandra än någon vettig kritik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

A judge in Germany has ruled that 3G-enabled Apple products (including the iPhone, iPhone 3G, 3GS, 4, iPad 3G, and iPad 2 3G, but not specifically the iPhone 4S) infringe on a Motorola patent. Consequently, the judge has issued a preliminary injunction against Apple, resulting in a Europen sales ban on the aforementioned iPhones and iPads.

http://www.androidpolice.com/2011/12/09/apples-plan-to-sue-th...

Permalänk
Medlem

Förslag riktat till samsung

Mitt förslag

Tänkte visa hur samsung kan designa sina nya surfplattor för att undvika apples stämning.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att samtliga punkter på listan förbjuds, men när hela listan stämmer in på en konkurrents produkt så anses den vara väldigt lik en Ipad och kränker därför in på Apples mönsterskydd. Du får alltså sälja en rektangulär platta, så länge du skippar att även ha en bred ram runt displayen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne:

A judge in Germany has ruled that 3G-enabled Apple products (including the iPhone, iPhone 3G, 3GS, 4, iPad 3G, and iPad 2 3G, but not specifically the iPhone 4S) infringe on a Motorola patent. Consequently, the judge has issued a preliminary injunction against Apple, resulting in a Europen sales ban on the aforementioned iPhones and iPads.

http://www.androidpolice.com/2011/12/09/apples-plan-to-sue-th...

guld!
http://www.todaysiphone.com/2011/12/motorola-vs-apple-3g-ipho...