BattleField 3 ny update på väg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacharls:

Jovist jag har sett det med fast med Viggen som svalde en mås eller två. Men samtidigt så vill man knappast flyga runt å bli plonkad av en massa småskrot som för eller senare kommer slå av lite för många ledningar/rör/datorkomponeter/kablar för ett jaktplan är ej skottsäkert då får man flyga en A-10 eller liknande.

Så vad DICE borde göra är att göra jaktplan och attackplan lite mer olika:
Jaktplanen skall vara snabba och ömtåliga och mycket bra på att skjuta ner andra flygplan och helikoptrar. De skall vara mindre bra på att förstöra markfordorn, framförallt enskilda soldater. Och de skall ta "stor" skada av luftvärn ifrån marken

Attackplanen skall vara långsamare men mycket mer styktåliga. De skall vara relativt säkra ifrån luftvärn, men sårbara för jaktplanens missiler.

På så vis får man ju tillbaka sax-sten-påse konceptet som är en del av BF-serien.
Varje fordorn, kit har en stryrka och en svaghet.

Permalänk

Så jävla skönt att IRNV har blivit så pass mycket sämre, nu slipper man fega as som kör med sådant !

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Skrivet av Xizten:

nu är det mer eller mindre obrukbart inomhus och på mörka banor, medan det fortfarande fungerar hyfsat utomhus mitt på dagen, wtf liksom? Antingen ska det fungera på platser där det används i verkligheten och bara där, aka mörka utomhusbanor eller mörka rum, eller så kan dom lika gärna plocka bort det helt. Som det fungerar nu är helt ologiskt.

Detta är ju skumt som fan.

Hur tänkte de här?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Arginj:

Jag kan svara på min egen fråga: se detta klipp för information angående IRNV. Jag kommer nog sluta använda det nu.

Den där videon är helt fel, det är lite mer fog och värmesignaturer försvinner på längre avstånd, men inte alls så där illa.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepikke:

true story, dock ska vi inte glömma att detta var 50 år sedan, knappt. och BF3 är en modern krigssimulator...

Kan folk sluta kalla det för simulator? Det är ett spel. Om det var en krigssimulator skulle det va TRÅKIGT.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Den där videon är helt fel, det är lite mer fog och värmesignaturer försvinner på längre avstånd, men inte alls så där illa.

Kanske snubbens TV som har nån konstigt "dynamic contrast hyper megafräs 1000Hz overdrive" som gör nått konstigt. Har sett det på samsungs tv där bliden blir helt konstig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Kan folk sluta kalla det för simulator? Det är ett spel. Om det var en krigssimulator skulle det va TRÅKIGT.

Om det var en simulator skulle man bara ha en chans. Dör ens karaktär brinner datorn upp. Då skulle man nog tänka efter innan man sticker ut huvudet. Och bli ännu argare över dålig nätkod.

EDIT: Eller inte. En simulator har man ju ändå för att kunna träna.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Har du en joystick inkopplad?

Kan någon vänlig själ ta en printscreen ingame på hur IRNV ser ut nu (både på långt och kort avstånd) så att man får se?

Kör bara med mus och T bord . Har kollat alla inställningar och inga
konstigheter där.Även laddat nya drivisar till musen.
Det är konstigt värre, Varje gång jag rör musen så slänger han sig ner i krupp ställning.???????

Permalänk
Hedersmedlem

Nära håll, ungefär som förut

Herr luk92 närmar sig gränsen för när värmesignaturen försvinner

På det här avståndet är nyttan av IRNV mer eller mindre borta

Finns för övrigt en separat inställning för mus-sensitivity i fordon nu, mycket välkommet.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Att man inte skulle bli bländad av laser eller ficklampa i dagsljus är ju riktigt dåligt tycker jag. En laser bländar väl lika mycket om man får den i ögat fast det är dagsljus?
Och en ficklampa kan jag lova att du blir rejält stört av/du ser ingenting ifall du kikar in i även om solen skiner en sommardag!

Skrivet av Akuma:

Givetvis innehåller nästa patch en hel del bugfixes men också en hel del balansering och tweakning av vapen.

De viktigaste jag anser fixas:

* Att bli bländad av laser/ficklampa under dagsljus kommer att försvinna
* Stingers kommer att bli mer effektiva mot Jets vilket är en väldigt välkommen fix mot konstant "air-whoring".
* Jets/Choppers tar längre tid på sig att skjuta flares
* Laser-Guided missiler kommer inte missa dess mål längre
* Air veichles stealth kommer att nerfas
* AA-veichles är svagare för träffar
* Mortars får längre reload-time och tiden det tar för shells att nå mål utökas (inge mer mortar spam?)

Mycket handlar om att Jet nerfas rejält, detta genom att det tar längre tid för dom att ladda om flares och att Stingers är mer effektivare. Detta är en VÄLDIGT välkommen fix eftersom i dagens läge krävs det 2-3 Engineers för att sänka EN jet. En Engineer har inte en endaste chans mot en jet i nuläget eftersom Jets har infinite flares och det är inga problem att "ducka" för en inkommande missil.

Jets behövs nerfas rejält i spelet eftersom de missbrukas på tok för mycket och det krävs på tok för mycket av en Engineers att sänka en Jet.

Jets kommer dock vara mer effektivare mot andra Jets och andra Choppers.

I BC2 kunde en Engineer sänka en tank om Engineerns visste vad han gjorde. I nuläget kan inte en Engineer göra ett enda sk*t mot en jet.

Det var på tiden att Jets blev mindre effektiva

I alla fall:

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Jag körde med det siktet ganska ofta och jag fick jäkla massor av kills men jag tycker det är lite väl lätt att se fienderna så detta är bra. Mer balanserat helt enkelt.

Bättre att dom jobbar på spelet och förbättrar än att skita i det efter releasen.

Om dom har gjort värmesiktet mindre bra är bra, det var ju skandal innan. Jag låste upp det och prövade det, men slutade snabbt att använda det då det kändes som rent fuska att springa runt med det. Jag såg ju precis alla bara det stack ut en liten tå bakom en sten.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Varför ska dina minor vara kvar när du dör? Jag ser inga C4 som är kvar efter man dör, eller MAV som är uppe efter dödens hand.

Banorna fylls av minor, hur kul är det på en skala?

Faktiskt riktigt kul som tankförare med Thermal optics. Man kunde samla på sig en mängd Anti explosives ribbons på såna där överdrivna minfält där det blir dominoeffekt av explosionerna

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Att man inte skulle bli bländad av laser eller ficklampa i dagsljus är ju riktigt dåligt tycker jag. En laser bländar väl lika mycket om man får den i ögat fast det är dagsljus?
Och en ficklampa kan jag lova att du blir rejält stört av/du ser ingenting ifall du kikar in i även om solen skiner en sommardag!

den lilla delen där lasern bländar är VÄLDIGT lite.. dvs pupilen, inte som i spelet där det räcker med att man typ lyser någonstanns i ansiktet.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Gwanto:

ja jag har uppdaterat PB, satt routern i DMZ mode och stängt UPnP. Inget hjälper =/

Permalänk

uff, forfarande lika mycket fps drops
Nån som kanske kan svara på detta, när spelet släpptes låg min gpu på 99% konstant, och nu går den mellan 85-99%?

Permalänk
Medlem

kul o se att det börjar komma in lite mer svenska servrar!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Underbart!!! Nu slipper jag starta spelet 2 gånger varje gång jag skall spela. "Battlefield 3 har slutat fungera" verkar vara ett minne blått. GJ DICE och jag menar det!

Permalänk

Men? Vart är min jeep-tuta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Den där videon är helt fel, det är lite mer fog och värmesignaturer försvinner på längre avstånd, men inte alls så där illa.

Är ju ifrån PS3 så kan nog vara lite annorlunda för oss. Den patch som nu släpps till PC är ju inte ute till konsol ännu utan måste genomgå certifieringsprocess först.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

...snip...

Är IR alls värt att använda nuförtiden? Är avståndet då IR fungerar bara några meter?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Psychadaelic:

uff, forfarande lika mycket fps drops
Nån som kanske kan svara på detta, när spelet släpptes låg min gpu på 99% konstant, och nu går den mellan 85-99%?

samma här
har inte testat patchen än
problemet är att dom har minskat CPU användningen så den orkar inte mata på grafikkorten längre
inte äns en i7 2600K i 4.8Ghz med HT On orkar mata 2st GTX 580.

så problemet är kvar med den här pacthen alltså ?
bra jobbat DICE!
fan märker dom inte när dom super bort optimeringar?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av Robster1986:

jag blir disconnected efter 5 minuter hela tiden efter patchen =(

Samma för mig fast inte ens 5 minuter ibland, har du lyckats fixa det?:)

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan se min egen ping? oO

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Less QQ more pew pew.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad ska jag ha network smootnes på ? ska vara på max? (kör 100mbit fiber nät)

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

samma här
har inte testat patchen än
problemet är att dom har minskat CPU användningen så den orkar inte mata på grafikkorten längre
inte äns en i7 2600K i 4.8Ghz med HT On orkar mata 2st GTX 580.

så problemet är kvar med den här pacthen alltså ?
bra jobbat DICE!
fan märker dom inte när dom super bort optimeringar?

Testa patchen, kanske fungerar bättre för dig.
när spelet kom satt jag med allting på high utom deffered aa eller vad den heter 4x aa med runt 60-80 fps konstant, nån dip till 55 vid extrem action, nu dippar jag 70-50 nästant konstant på utomhus banorna med samma inställningar, även om jag sänker det mesta så dippar den =/. känns ju lite fel att när den väl dippar så jobbar kortet kanske 90% och inte 99 som man tycker det borde göra Använder dock ett 6970 samt phenom II x6 på 4ghz så din cpu är ju betydligt bättre så hoppas det funkar för dig nu iaf.

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Bara jag som inte kan se min egen ping? oO

Samma här. Ser alla andras men inte min. Vet inte vad som spökar!!

Permalänk

Det funkar inte alls för mig! Kunde spela för en stund sedan men fick DC efter typ 1 minut, nu kan jag inte ens spawna utan att det står server timed out eller conection timed out Vad kan man göra? Det funkade innan uppdateringen.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

De fixade inte det jag stör mig mest på. Man väljer en kille att spwana på, han dör precis då man ska spawna och man skickas till huvudbasen. Låt oss för fan få välja ny spawnlocation!

Annars bra fixar.

Håller med där men framförallt när man trodde man skulle få flyga planet man valde och sedan hamnar miltals därifrån istället och är tvungen att ta självmord för att kunna välja plan nummer 2.

Annars kul med fet uppdatering om man nu hade haft en vettig lina, sitter på mobilt bredband detta tar typ ett dygn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styrbjorn:

Men? Vart är min jeep-tuta?

Har också letat efter den hojta till om du hittar den.