Har blivit falskt anklagad, vad skall jag göra?

Permalänk
Inaktiv

Har blivit falskt anklagad, vad skall jag göra?

Hej,

Köpte idag en Samsung galaxy s2 till min Mamma som ska resa utomlands imorgon, köpte denna på Elgiganten runt 11- tiden, när jag kom hem så ville jag självklart testa telefonen åt henne så att hon inte råkat ut för samma ex som jag hade fått när jag köpt min (har också en, köpt sedan 3 månader). Hennes hade precis samma fel som min vilket är:

# Det tar ca 5-7 sekunder tills man hör vad motparten säger när man blir uppringd eller ringer upp någon
# Knappen sitter löst (Hemknappen)
# Kamera problemet som de flesta har, dvs rosa fläck,

De två sista problemen tyckte jag hon kunde leva med, men samtals problemet är jävligt störande, så jag tog telefonen och åkte ner dit med detsamma eftersom hon kommer ta med sig telefonen imorgon. Går in i butiken för att lämna in den på DOA garantin, och få denn utbytt, men nu får jag veta att telefonen inte har samma serienr som på kartongen, vi stod en stund och pratade om detta eftersom jag inte riktigt förstod, men till slut så började det kännas som om de anklagade mig för att bytt ut telefonen, och de frågade nu om jag hade en annan telefonen hemma, jo sa jag, jag har min som jag köpte hos er för ca 2 månader sedan, då sa de direkt, men ta med dig den så vi kan jämföra de två, då sa jag - vad har min telefonen med detta att göra, och jag försökte förklara att det var denna telefon som jag hämtade ut. Självklart trodde de inte på mig (vilket jag kan förstå nu i efterhand), så jag åkte hem och hämtade min + kartongen.

Nu när jag kommit tillbaka så möts jag av en helt annan attityd, först så fick jag stå vid disken i ca 10 minuter eftersom personalen inte fanns där (ringde på klockan ca 8 gånger),när det väl kom någon så kände han igen mig, och jag tog då fram båda telefonerna. De bekräftade att min telefonen var köpt hos dom för ca 2 månaders sedan, och sedan började han kolla på telefonen igen (dagens telefon), jag blev lite små sur och frågade han om det verkligen vore så ovanligt om något sådant skulle hända dem, och jag frågade honom - hur skulle du känna om det var du som stod här (dvs mig), då sa han med en väldigt taskig attityd (hörde inte allt, eftersom han mumlade) - känner du mig? Jag förstod inte riktigt vad han menade med detta och jag började då säga så här - Om jag nu är skyldig till detta, varför kom jag då tillbaka (tänkte inte riktigt, utan det var mest ett argt svar) och varför gick jag då inte hem och bytte ut kartongen så den matchade telefonens serienr? Då sa han - du skulle antagligen gå hela vägen.

Jag märkte nu att det var 2 personer bakom mig, och en av dem kom fram och sa - kan jag bara få hämta ut min kamera eftersom jag märker att detta kan ta tid. Då sa han - det är helt upp till kunden (mig), jag blev arg och förvånad eftersom jag visste inte ens att vi var färdiga med vår ärende eller vår konverstion. Jag blev lite arg igen och sa - det känns inte riktigt som om du vill hjälpa mig - då gav han mig ett smyg-leende och stod lutad mot sin väg och viftade med händerna som om han vore glad, och som om inget av det jag sagt hade räknats. Till slut så erbjöd han sig att ta emot telefonen och för att ringa Samsung imorgon för att ta reda på vart telefonen kommer, och hur det kommer sig att detta skett.

Jag vet att jag inte har särskilt starkt bevis, och jag vet även att sällan händer sådana saker, men jag är verkligen arg nu över detta, eftersom man vet att man blivit falskt anklagad och att man inte gjort något fel, men att det inte går att bevisa. Skulle jag ha vetat att allt detta skulle hänt idag dvs, att jag fått åka fram och tillbaka flera gånger, så skulle jag hellre valt att sälja telefonen Defekt och tillbringa de få timmarna jag har kvar med morsan eftersom hon skall åka imorgon och kommer inte tillbaka på länge, jag menar jag hade valt henne framför en telefon, jag har råd att köpa en till, men det känns för jävligt just nu.

Kan jag ringa in till samsung imorgon för att se var telefonen är köpt, enligt de på Elgiganten skall de göra detta, och de kommer även kunna se när telefonen aktiverades, stämmer detta för i så fall behöver jag inte lägga något mer tid på detta?

Permalänk
Medlem

Förstår din frustration hoppas det löser sig!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

hota bara med att ringa till aftonbladet så får du en ny telefon

Permalänk
Medlem

Ren chansning här, är din operatör Telenor? Drygare fanskap till personal får man tyvärr leta efter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Batman:

Ren chansning här, är din operatör Telenor? Drygare fanskap till personal får man tyvärr leta efter.

Det var ju på Elgiganten? Bättre ställen att få kundservice på finns det ju dock.

Till OP: Be att få snacka med chefen, hjälper inte det så vet jag inte riktigt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Man skall ha så lite som möjligt med elgiganten att göra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flamso:

Det var ju på Elgiganten? Bättre ställen att få kundservice på finns det ju dock.

Till OP: Be att få snacka med chefen, hjälper inte det så vet jag inte riktigt.

Jag kommer vänta tills imorgon, eftersom de har sagt att de ska ringa till Samsung för att se vart telefonen är köpt och när den aktiverades, om detta verkligen går att göra då behöver jag inte tänka på saken mer, (någon som vet om detta går att göra?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ukelele:

Man skall ha så lite som möjligt med elgiganten att göra.

håller med elgigatens personal är sämst när jag skulle köpa min S2 i butik på elgiganten ville försäljaren pracka på mig abonnemang med internet och sånt fast ja sa att ja inte va intresserad gav han sig inte och sa att det en S2 utan gratis internet är samma sak som att köpa en lastbil och åka till jobbet, blev så irreterad på han att jag gick och köpte telefonen på mediamarkt ist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det var ju på Elgiganten? Bättre ställen att få kundservice på finns det ju dock.

Till OP: Be att få snacka med chefen, hjälper inte det så vet jag inte riktigt.

Sant. Man ska kliva högre upp i hierarkin, det är inte vanlig personal beredda på. Detta är vad jag fått lära mig (men dessbättre aldrig har behövt utnyttja). Skulle vara intressant att veta varför inte numren stämde över ens.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Jag kommer vänta tills imorgon, eftersom de har sagt att de ska ringa till Samsung för att se vart telefonen är köpt och när den aktiverades, om detta verkligen går att göra då behöver jag inte tänka på saken mer, (någon som vet om detta går att göra?).

De kan nog se via serienummer att den levererades till Elgiganten ifall de har hyffsad koll på sina leveranser

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Fattar att du är sur. Men när det gäller supportpersonal kan din ilska inte göra annat än förvärra situationen, du måste hålla dig lugn och saklig. Jag känner flera som jobbar på just elgiganten och de blir ganska fort vana med att folk luras, skriker, kastar saker på dem eller inte ens fattar svenska. De har ingen aning om du är på riktigt eller inte. Visst är det irriterande att bli anklagad för fusk, men han menar det inte personligt utan snarare som ett försök att få dig att förstå deras problem med att det är olika serienummer. Han erbjöd sig ju dock att luska vidare och ringa samsung, bra.

Det som hänt är antagligen att någon på samsung eller elgiganten packat ner i fel kartong alternativt felaktigt sålt dig ett tidigare returex. De borde inte kunna neka dig reparation pga att du har en annan likadan lur hemma, speciellt inte om samma fel existerar på båda och du t.o.m vart så schysst att du visat båda. Vissa i supporten tror att det gynnar deras företag att pissa på dig. Käftar de är det för att du ska bli frustrerad och till slut gå därifrån. För att få din vilja igenom gäller bara att vara saklig, inte reta upp sig och framför allt inte ge upp.

Det kan ta tid.

En liten egen historia ang detta:
Min brorsa köpte en gång en "boombox" på onoff, med drulleförsäkring som enl säljaren skulle "täcka allt" (han sa så ordagrant). Två månader senare hade nån, på en fest, hällt öl i den. Onoff vägrade reparera med anledningen att skadan var självförvållad. Min far och min bror va där säkert 10ggr, på slutet gick säljaren in på lagret och gömde sig när han såg dem. Hade vi velat hade vi kunna ta ärendet till domstol. Problemet är dock att ord står mot ord och även om säljaren sa som han sa finns inga bevis för det. Det står säkert finstilt i försäkringsavtalet att det inte täcker såna skador. Vi la ner och svor en ed att aldrig handla på onoff igen. Av kommentarerna att döma efter deras konkurs va vi långt ifrån ensamma om detta. Lärdomen av detta blev att ta säljarna på deras ord. Lita inte på dem. Kolla avtal innan man skriver på nåt, framförallt försäkringar men även abbonemang. Du får i slutändan alltid skylla dig själv om du blir lurad av deras sluga giriga metoder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det var ju på Elgiganten? Bättre ställen att få kundservice på finns det ju dock.

Till OP: Be att få snacka med chefen, hjälper inte det så vet jag inte riktigt.

Ooops, sorry. Missade det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag kan svära på att du har fått en ompackad telefon, såntdär försök som elgiganten ibland gör, att packa om en vara men i en demokartong så att det ser ut precis som att telefonen är ny.

När den i själva verket varit ute en sväng hos en kund, kunden var missnöjd och lämnade tillbaka varan efter lite bråk och tjafs, så att nu försöker de få igen den förlorade förtjänsten genom att packa om skiten, sälja som ny och sen låtsas som att du som kund bytt ut den.
Är ju varken sista eller första gången jag sett detta, därför packar jag ALLTID upp telefonen, kollar imei-nr och serienr så att detta stämmer till hundra procent innan jag går ifrån säljstället..kan säga, att jag två gånger nästan blivit lurad på det här viset

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av usilusken:

Fattar att du är sur. Men när det gäller supportpersonal kan din ilska inte göra annat än förvärra situationen, du måste hålla dig lugn och saklig. Jag känner flera som jobbar på just elgiganten och de blir ganska fort vana med att folk luras, skriker, kastar saker på dem eller inte ens fattar svenska. De har ingen aning om du är på riktigt eller inte. Visst är det irriterande att bli anklagad för fusk, men han menar det inte personligt utan snarare som ett försök att få dig att förstå deras problem med att det är olika serienummer. Han erbjöd sig ju dock att luska vidare och ringa samsung, bra.

Det som hänt är antagligen att någon på samsung eller elgiganten packat ner i fel kartong alternativt felaktigt sålt dig ett tidigare returex. De borde inte kunna neka dig reparation pga att du har en annan likadan lur hemma, speciellt inte om samma fel existerar på båda och du t.o.m vart så schysst att du visat båda. Vissa i supporten tror att det gynnar deras företag att pissa på dig. Käftar de är det för att du ska bli frustrerad och till slut gå därifrån. För att få din vilja igenom gäller bara att vara saklig, inte reta upp sig och framför allt inte ge upp.

Det kan ta tid.

En liten egen historia ang detta:
Min brorsa köpte en gång en "boombox" på onoff, med drulleförsäkring som enl säljaren skulle "täcka allt" (han sa så ordagrant). Två månader senare hade nån, på en fest, hällt öl i den. Onoff vägrade reparera med anledningen att skadan var självförvållad. Min far och min bror va där säkert 10ggr, på slutet gick säljaren in på lagret och gömde sig när han såg dem. Hade vi velat hade vi kunna ta ärendet till domstol. Problemet är dock att ord står mot ord och även om säljaren sa som han sa finns inga bevis för det. Det står säkert finstilt i försäkringsavtalet att det inte täcker såna skador. Vi la ner och svor en ed att aldrig handla på onoff igen. Av kommentarerna att döma efter deras konkurs va vi långt ifrån ensamma om detta. Lärdomen av detta blev att ta säljarna på deras ord. Lita inte på dem. Kolla avtal innan man skriver på nåt, framförallt försäkringar men även abbonemang. Du får i slutändan alltid skylla dig själv om du blir lurad av deras sluga giriga metoder.

Mycket tacksam för ditt svar. Saken är den att jag inte visade att jag var arg, eftersom när jag blir arg så får jag svårt att tala (stammar lite), och då kan jag inte få säga mitt utan att skämma ut mig, och speciellt när han hånade mig genom att småflina så ville jag inte göra situationen mer pinsammare för mig, eftersom folk stod bakom mig, och jag skämdes eftersom jag aldrig stulit eller lurat någon, och att man nu anklagas för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Mycket tacksam för ditt svar. Saken är den att jag inte visade att jag var arg, eftersom när jag blir arg så får jag svårt att tala (stammar lite), och då kan jag inte få säga mitt utan att skämma ut mig, och speciellt när han hånade mig genom att småflina så ville jag inte göra situationen mer pinsammare för mig, eftersom folk stod bakom mig, och jag skämdes eftersom jag aldrig stulit eller lurat någon, och att man nu anklagas för detta.

Yeah, jag förstår det till 100%.
Jag kan rekommendera att du handlar från Inet, Dustin, komplett eller webhallen nästa gång

Men tills dess, va beredd att stå på dig. De kan inte hur som helst hävda att allt är ditt fel för ett fel de mycket väl kan ha begått själva (eller nåt samsung gjort). Är telefonen dessutom helt ny, som den är, borde det inte va nåt problem alls att skicka in den och fixa den alternativt ge dig en ny.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kanske borde be att få öppna lådan på plats och själv jämföra serienr på telefon med kartong? Innan man köper den dvs Lätt att vara efterklok dock Finns inget värre än ohjälpsam service personal.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det var ju på Elgiganten? Bättre ställen att få kundservice på finns det ju dock.

Till OP: Be att få snacka med chefen, hjälper inte det så vet jag inte riktigt.

därför handlar man hellre på netonnet, bra med garanti ärenden, där brukar ge ut lite i kompensation på såren också, och inte begå förtal och ärokränkning.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

En liten egen historia ang detta:
Min brorsa köpte en gång en "boombox" på onoff, med drulleförsäkring som enl säljaren skulle "täcka allt" (han sa så ordagrant). Två månader senare hade nån, på en fest, hällt öl i den. Onoff vägrade reparera med anledningen att skadan var självförvållad. Min far och min bror va där säkert 10ggr, på slutet gick säljaren in på lagret och gömde sig när han såg dem. Hade vi velat hade vi kunna ta ärendet till domstol. Problemet är dock att ord står mot ord och även om säljaren sa som han sa finns inga bevis för det. Det står säkert finstilt i försäkringsavtalet att det inte täcker såna skador. Vi la ner och svor en ed att aldrig handla på onoff igen. Av kommentarerna att döma efter deras konkurs va vi långt ifrån ensamma om detta. Lärdomen av detta blev att ta säljarna på deras ord. Lita inte på dem. Kolla avtal innan man skriver på nåt, framförallt försäkringar men även abbonemang. Du får i slutändan alltid skylla dig själv om du blir lurad av deras sluga giriga metoder.

Skulle nog inte säga att du blev lurad... du kan ju inte skylla på affären för att någon annan har förstört den det är ju bara fabrikatsfel som du får lämna tillbaks till, alltså är väl öl i lådan inget från fabriken väl? Du skyllde på fel kille helt enkelt.. du skulle ha skyllt på den som hällde i ölen...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Man kan alltid lösa allt genom o vara den högljudda kunden som vrålar över hela butiken o skapar uppmärksamhet de inte vill ha.Knepet är att vara högljudd på rätt sätt

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

håller med elgigatens personal är sämst när jag skulle köpa min S2 i butik på elgiganten ville försäljaren pracka på mig abonnemang med internet och sånt fast ja sa att ja inte va intresserad gav han sig inte och sa att det en S2 utan gratis internet är samma sak som att köpa en lastbil och åka till jobbet, blev så irreterad på han att jag gick och köpte telefonen på mediamarkt ist

Förstår säljarens argument.
Att köpa en smartphone och inte använda nättjänster är ganska bortkastat.

Hade väl räckt att säga att du redan har?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Var samsung-förseglingen bruten när du köpte telefonen?
I så fall tror jag inte samsung kan hjälpa dig. Står klart och tydligt på klisterlappen att man inte ska acceptera den om den är bruten.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Skulle nog inte säga att du blev lurad... du kan ju inte skylla på affären för att någon annan har förstört den det är ju bara fabrikatsfel som du får lämna tillbaks till, alltså är väl öl i lådan inget från fabriken väl? Du skyllde på fel kille helt enkelt.. du skulle ha skyllt på den som hällde i ölen...

När jag köpte min tv så skulle en försäljare pracka på mig en tilläggsförsäkring som täcker allt.
Och då frågade jag om det verkligen täcker allt;
Om det blir jordbäving och teven trillar ned på golvet och förintas? -ja det täcker.
Om katten, mot förmodan, välter omkull tvn och sedan kissar i ventilationshålen bak och sedan vänder på den och klöser på skärmen fram?- ja det täcker. Det täcker allt sa han.
jag tecknade ingen sådan eftersom jag har hemförsäkring, men man ska inte ta förgivet att man är försäkrad bara för att man har en försäkring.
Dom har alltid non klausul som friskriver dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Yeah, jag förstår det till 100%.
Jag kan rekommendera att du handlar från Inet, Dustin, komplett eller webhallen nästa gång

Men tills dess, va beredd att stå på dig. De kan inte hur som helst hävda att allt är ditt fel för ett fel de mycket väl kan ha begått själva (eller nåt samsung gjort). Är telefonen dessutom helt ny, som den är, borde det inte va nåt problem alls att skicka in den och fixa den alternativt ge dig en ny.

Fast dustin är ju likadana som elgiganten

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Skulle nog inte säga att du blev lurad... du kan ju inte skylla på affären för att någon annan har förstört den det är ju bara fabrikatsfel som du får lämna tillbaks till, alltså är väl öl i lådan inget från fabriken väl? Du skyllde på fel kille helt enkelt.. du skulle ha skyllt på den som hällde i ölen...

Fast försäljaren hade uttryckt noggrant att försäkringen täcker ALLT.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

därför handlar man hellre på netonnet, bra med garanti ärenden, där brukar ge ut lite i kompensation på såren också, och inte begå förtal och ärokränkning.

Haha. alla ställen har väl sina brister. tycker själv att netonnet har dålig service, och elgiganten ganska bra så fort min laptop gick sönder fick jag redan dagen efter jag lämnat in den byta mot något i samma pris klass. jag köpte ett par razer hörlurar förut på netonnet och efter ca 8 månader gick dom sönder (1 år garanti) så jag åkte dit vilket inte var dirket den kortaste resan. men när jag kom dit neckade dom att jag köpt hörlurarna där (dom säger alltid att kvittot sparas hos dom så man lätt kan få garantin utan att spara kvittot) bror väl inte alltid på och det är netonnet eller elgigaten utan vart det ligger och vilken personal dom har

Visa signatur

i5 2500k | asus gtx 560 ti OC | 8gb 1600mhz corsair vengeance | ssd 120gb Kingston HyperX | corsair 650tx bronze | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Skulle nog inte säga att du blev lurad... du kan ju inte skylla på affären för att någon annan har förstört den det är ju bara fabrikatsfel som du får lämna tillbaks till, alltså är väl öl i lådan inget från fabriken väl? Du skyllde på fel kille helt enkelt.. du skulle ha skyllt på den som hällde i ölen...

Du blandar ihop garanti och försäkring. Det du pratar om är garanti och den täcker bara fabriksfel ja. Nu handlade det om en försäkring. Min brorsa hade aldrig tecknat försäkringen om inte säljaren sa att den täckte allt. För det mesta utom vissa självförvållade saker täcks i princip av hemförsäkringen och gör därför onoff-försäkringen onödig om den inte täcker ännu mer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förstår inte varför Elgiganten ska ringa Samsung, knappast de som sålt telefonen till Elgiganten. Det hela låter väldigt konstigt, har själv aldrig vart med om att en telefon har packats ner i fel kartong, utan då låter det snarare som att elgiganten packat om telefonen. Fanns det något som antydde att telefonen inte skulle vart helt fabriksny när du packade upp den?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merrick:

När jag köpte min tv så skulle en försäljare pracka på mig en tilläggsförsäkring som täcker allt.
Och då frågade jag om det verkligen täcker allt;
Om det blir jordbäving och teven trillar ned på golvet och förintas? -ja det täcker.
Om katten, mot förmodan, välter omkull tvn och sedan kissar i ventilationshålen bak och sedan vänder på den och klöser på skärmen fram?- ja det täcker. Det täcker allt sa han.
jag tecknade ingen sådan eftersom jag har hemförsäkring, men man ska inte ta förgivet att man är försäkrad bara för att man har en försäkring.
Dom har alltid non klausul som friskriver dom.

Du borde bett om att få det skriftligt, "försäkring som täcker allt". Sedan när du blir trött på den har du sönder den och går dit med den. Nu täcker ju inte försäkringarna allt egentligen, men om du inte skriver på något annat gäller väl det du och försäljaren kommer överens om?

On-topic:
Jag tycker du borde försöka prata med butikschefen och förklara allt lugnt och sansat, inklusive hur respektlöst försäljaren betedde sig mot dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske inte samma sak men för några år sen så hade vi köpt en dator där.. Den hade ett nätaggergats fel så att vi lämnade in den 3 ggr första två gångerna gjorde dom inte ett skit förutom att rensa datorn och skicka tillbaka den.. tredje gången så tappade dom bort datorn i Danmark XD så vi fick en ny och tror att det var sista månaderna på Garantin så vi fick en sprillans ny dator 2.5 år efter vi köpt våran första dator för samma pris

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Alltid lika intressant när såna här ämnen tas upp!
Kör väl med den klassiska mening; stå på dig! Och även den här;
"kunden har alltid rätt"

Skickades från m.sweclockers.com