[C#] Spara en 'array' med ApplicationSettings

Permalänk
Medlem

[C#] Spara en 'array' med ApplicationSettings

Jag är helt ny med C# så kanske är jag helt ute och cyklar, men here goes;
(jag tror min kod förklarar rätt bra vad jag vill göra)

struct sizeItem { public string itemName; public double itemWidth; public double itemHeight; };

private void button1_Click(object sender, RoutedEventArgs e) { sizeItem item01; item01.itemName = "HTC Bla"; item01.itemWidth = 60; item01.itemHeight = 120; sizeItem item02; item02.itemName = "iPhone"; item02.itemWidth = 60; item02.itemHeight = 120; List<sizeItem> allItems = new List<sizeItem>(); allItems.Add(item01); allItems.Add(item02); IsolatedStorageSettings settings = IsolatedStorageSettings.ApplicationSettings; if (settings.Contains("items")) { settings["items"] = allItems; } else { settings.Add("items", allItems); } settings.Save(); }

Detta kompilerar men när ovanstående körs så stannar det med "SecurityException was unhandled". Vad innebär detta? Trodde först att ApplicationSettings inte stödde typen List, men testade att spara en stringlista List<string> och det fungerade utan problem.

Vad är det jag missar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

testa att göra din struct public.

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...

Permalänk
Medlem

Underbart, så enkelt var det! Stort tack!

Edit: Är detta ett vettigt sätt att spara på? Finns det några nackdelar med att spara en struct i en list såhär?

Visa signatur