Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Skulle vilja påstå att Biioware har misslyckats rejält med balanseringen då...

Nja det vet jag inte, det man får tänka på är att slicing inte tillför någonting till nått yrke.
Alla andra Mission/Gathering yrken ger material till yrken.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Seriöst..har dom ett 52kbit modem som server host eller?
Har aldrig varit med om en sån här seg hemsida..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Sidan är uppe nu kanske går att regga den. Men man kommer inte in till betaltjänsten än.

Kommer inte in på min sida via swtor.com men om jag trycker på support länken i launchers (till häger, under safety key dosan) så kommer jag fram till att lägga till min cd key. Men där tar det stopp, står bara och laddar

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

GAHH, Vill registrera mitt "game card" men det går inte hoppas att man får igång det den närmaste timmen!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hur menar du då? Alla kan välja slicing så det är lika för alla.

Känns ju som man måste välja slicing nu för att kunna få cash utan att hamna långt efter.

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Nja det vet jag inte, det man får tänka på är att slicing inte tillför någonting till nått yrke.
Alla andra Mission/Gathering yrken ger material till yrken.

Mjo, visst... man kan ju sälja det som man crafter samt material men jag vet inte hur mycket det ger egentligen.
Med slicing får du credits direkt utan att egentligen anstränga dig det minsta.

Men om ens andra companions kan ha andra yrken så är det väl ingen fara på taket, då kan man ha slicing på nån av dom men jag hänvisar ändå till det första jag skrev i det här inlägget.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Oerhört pinsamt att de först kräver att man MÅSTE fylla i sin kreditkortsinfo, och sedan inte KAN göra det pga en oerhört långsam webbplats. EA har fan inte gjort någonting rätt, någonsin.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

EA=FAIL jävla amatörer som inte kan göra nåt rätt

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

blizzard är inte bättre på den biten..har varit väldigt mycket sånt från deras sida också..men ja det är sjukt dåligt att dom inte kan hålla upp en hemsida..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

blizzard är inte bättre på den biten..har varit väldigt mycket sånt från deras sida också..men ja det är sjukt dåligt att dom inte kan hålla upp en hemsida..

Har aldrig under 6års av WoW spelande varit med om att man inte ska kunna nå en sida, detta har nu pågått i en timme..

Citat:

Internal Server Error - Read
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Permalänk
Medlem

Ok. Ser att jag inte är ensam! Installationen är precis klar så nu fattas "bara" att knappa in retailkod och securitynyckeln på accountsidan, stått i watingroom en halvtimme nu...........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Tur man reggade sin subscription för ett par dagar sen då
Är väl knappast EA's fel,snarare bioware..Men ja som sagt det är knappast något nytt fenomen,många sidor som kraschar pga hög trafik.
Blizzard har ju haft sina problem de med.

Det är nog igång strax.
"The #SWTOR website login page is currently offline while we work to resolve key redemption and subscription issues."

Permalänk
Medlem

Vadå måste man sätta upp en prescription för att kunna få de 30 dagar som kom med spelet?

Permalänk
Medlem

bara jag som får crasher med nya patchen idag? Samt att när jag crashar så hamnar jag fortfarande i kö. Detta skulle ju vara fixat i patchen.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Känns ju som man måste välja slicing nu för att kunna få cash utan att hamna långt efter.

Mjo, visst... man kan ju sälja det som man crafter samt material men jag vet inte hur mycket det ger egentligen.
Med slicing får du credits direkt utan att egentligen anstränga dig det minsta.

Men om ens andra companions kan ha andra yrken så är det väl ingen fara på taket, då kan man ha slicing på nån av dom men jag hänvisar ändå till det första jag skrev i det här inlägget.

Jo precis känns som man "måste" ta slicing eftersom det ger en inkomst. Man går bara bak massa credits med skicka ut companions för att hämta crafting material och inte alltid man får rätt sak man behöver. >_<

Så fort jag kommer hem från plugget idag så ska jag byta ut min diplomacy mot slicing och se hur det går med credits.
För som det är nu har jag inte ens råd med att köpa min klass skills eftersom jag försöker hålla uppe min crafting på vettig nivå.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Seeeeeeeeeeg swtor.checkout.ea.com.......... Är!

Knappade in mitt game time card efter många om och men och nu fick jag "anslutningen avbröts" och kommer inte åt swtor.checkout.EA.com igen.

Nojar för att kortet inte kommer gälla.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stre44:

Vadå måste man sätta upp en prescription för att kunna få de 30 dagar som kom med spelet?

Japp, som det är med alla subscription based mmo så måste man "visa" att man kan betala för att få sina 30 dagar gratis.

Permalänk
Medlem

kul, när kön är över efter crahsen så står det. "you account has been dissconnecetd, pls follow this link for explenation". Sen ä rlänken tom :/

Edit: Nu funkar det igen, scary

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Sånt fixade jag för flera dagar sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilliz:

Japp, som det är med alla subscription based mmo så måste man "visa" att man kan betala för att få sina 30 dagar gratis.

Behövde ej göra det när jag köpte mitt WoW iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Behövde ej göra det när jag köpte mitt WoW iaf.

Blizzard tog bort det för nått år sen men i början när WoW var nytt så var man tvungen att lägga in visakort eller gamecard för att få ut sina 30dagar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Börjat med Slicing nu, just nu verkar jag gå plus minus noll hela tiden. Men jag har hittat en "Mission Discovery: Slicing" och en "Mission Discovery: Diplomacy, så jag hoppas pengarna börjar rulla in snart

När kan man börja göra andra Mission levels?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Blizzard tog bort det för nått år sen men det hade så i början när WoW var nytt.

Julen 06 eller 07 var det iaf borta, då jag beställde WoW och hade inte något kreditkort under den tiden, vilket jag inte heller har nu.

Permalänk

Efter alla dessa år så finns det fortfarande folk som inbillar sig att en lansering kommer gå felfritt?

Hoppas innerligen på en tweak/optimiserings patch snart.

Springer runt med ~100 fps men har fortfarande spikar och ryckningar.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Julen 06 eller 07 var det iaf borta, då jag beställde WoW och hade inte något kreditkort under den tiden, vilket jag inte heller har nu.

men du har ju aldrig sett wowsidan nere pga överbelastning / slarv iheller så dig går ju inte att lita på

Permalänk
Medlem

Hur löjligt seg kan en sida bli? Bara undrar.......

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robster1986:

men du har ju aldrig sett wowsidan nere pga överbelastning / slarv iheller så dig går ju inte att lita på

Exakt....suck...

Permalänk
Medlem

Kul. Helt plötsligt gick det bra att ange game card och annan info. Patchen har startat men det står under patchningen "server status unavailable: scheduled maintenance"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Har aldrig under 6års av WoW spelande varit med om att man inte ska kunna nå en sida, detta har nu pågått i en timme..

Det var exakt samma sak med WoW när det släpptes, helt omöjligt att komma in och fylla på tid. Så då har du inte spelat från början.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Det var exakt samma sak med WoW när det släpptes, helt omöjligt att komma in och fylla på tid. Så då har du inte spelat från början.

Precis, spelade WoW från dag 1.. klockan var nog 22:40 eller nåt i den stilen innan jag var färdig med registreringen, hade då suttit i typ 2-3 timmar och försökt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Det var exakt samma sak med WoW när det släpptes, helt omöjligt att komma in och fylla på tid. Så då har du inte spelat från början.

Japp, sa aldrig att jag varit med från day 1, förstår dock aldrig när servers m.m crashar, det måste ju sitta folk och veta att x personer kommer att nöta servarna.