Battlelog - kan det bli sämre?

Permalänk
Avstängd

Battlelog - kan det bli sämre?

För en dag sedan fick jag detta problemet med min battlelog. Serverlistan, historik, ja allting relaterat till serverlistan är helt knas. Någon annan som har problemet? Kanske till och med finns en lösning? Har testat att tömma cache osv.

Kör med senaste firefox.

Permalänk
Medlem

Kanske har att göra med din webläsare?Vilken kör du med?
Jag har då aldrig haft detta problem, så testa en annan webläsare eller installera om den du använder idag!

Permalänk
Medlem

Inaktivera alla tillägg och testa med en annan webbläsare. Aldrig sett någon med det problemet

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Avstängd

Läs om gör rätt slusk.

Förövrigt så fungerar det utmärkt i google chrome, men nyaste firefox gör så att det blir såhär. Skräp-webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Läs om gör rätt slusk.

Förövrigt så fungerar det utmärkt i google chrome, men nyaste firefox gör så att det blir såhär. Skräp-webbläsare.

Jag kör med FF 9.0.1 och min battlelog fungerar utan problem.
Men men

Permalänk
Avstängd

Battlelog har varit ett botten napp sedan det kom ut. Inget annat än ett dumt DRM.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Prövat med chrome?, Fö. Tycker jag att battlelog är riktigt bra. Skönt att kunna slösurfa lite medan man sitter i kö till någon värdig server.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk

Testa med Chrome eller installera om battelog. Om det funkar för oss andra bör det göra det för dig.

En dålig sak med batlelog som jag upplever ofta är att när man söker kommer endast vissa servar upp i listan. Det gör att varje gång man trycker på refresh-knapper kommer nya servrar upp. Det är skit irriterande när man letar efter vissa sorters servar som den finns få av, som t.ex. rush med 48 personer.
Går det att fixa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chupacabra:

En dålig sak med batlelog som jag upplever ofta är att när man söker kommer endast vissa servar upp i listan. Det gör att varje gång man trycker på refresh-knapper kommer nya servrar upp. Det är skit irriterande när man letar efter vissa sorters servar som den finns få av, som t.ex. rush med 48 personer. Går det att fixa?

Tyvärr har SweC slutat med support på BF3/Battlelog. Pröva hos Dice, vettja...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Finns ingenting som är så dåligt att det inte kan bli sämre

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Gå in på View i FF och gå till Zoom och klicka på Reset så fixar sig allt.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

ser ut som du zoomat in i webläsare
kolla upp de

såg nu att en han före aja
God Jul!!

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Battlelog har varit ett botten napp sedan det kom ut. Inget annat än ett dumt DRM.

Jag tycker Battlelog funkar väldigt smidigt!

Till TS.Håll in ctrl och scrolla! Verkar som det inte var Webläsaren det var fel på, utan mer SBS!

God Jul alla

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag tycker Battlelog funkar väldigt smidigt!

Till TS.Håll in ctrl och scrolla! Verkar som det inte var Webläsaren det var fel på, utan mer SBS!

God Jul alla

sbt skall det väl ändå vara?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Testa en annan webläsare

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jakbob:

Prövat med chrome?

Skrivet av Chupacabra:

Testa med Chrome eller installera om battelog.

Skrivet av Swebbe:

Testa en annan webläsare

Många här som inte orkar läsa innan de skriver? Han säger ju att det funkar utmärkt i Chrome.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

eftersom problemet inte finns i chrome, så varför inte bara köra battlelog i chrome?

Permalänk

Klart att det kan bli otroligt mycket sämre...

Permalänk
Medlem

varför gnälla på battlelog när det är webläsaren som krånglar helt uppenbart då det funkar i crome som du säger..annars skulle det bli likadant där..god jul

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

ta och chilla lite den är fortfarande under utveckling alla nya produkter har dessa problem när det kommer det tar tid innan saker funkar.

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Battlelog is the SHIT!

Permalänk

Har inte orkat läsa igenom alla svar.
Felet är ändrad storlek på teckensnittet i webläsaren, återställ till 100%.

Händer mig då och då när man kommer åt något snabbkommando på t-bordet.

Visa signatur

HP

Permalänk
Avstängd

Till alla som är riktigt efterblivna och inte klarar av att läsa; Jag visste inte från början att det var problem med just Firefox. Och ja, jag kör med chrome, bara en idiot skulle hållit sig fast vid Firefox vid sådana buggar.

Förövrigt så kan jag hålla med vissa av er att battlelog kan vara skönt i vissa aspekter, man kan göra annat när man sitter som 10-15e personen i kö till en bra server.
Men jag gillar inte att ljudbuggen i bf3 är kvar på min dator, trots att jag gjort allting som står för att "fixa" det. Lite synd. Hoppas de fixar det snart bara