Vilken healing klass ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Vilken healing klass ska jag välja?

Hej,

Funderar på att ta en healer som sekundär karaktär. I WoW (pre Cataclysm) gillade jag holy priest rätt mycket, då den har både HoT och lite olika healingspells. Finns det någon klass i SWTOR som liknar det?

Permalänk
Medlem

Finns det healers i starwars? haha skumt

Permalänk
Medlem

känns som nästan varenda klass har ngn form av heal. finns tex både dps och heal-träd för sith inquisitor

Permalänk
Skrivet av ozo64:

känns som nästan varenda klass har ngn form av heal. finns tex både dps och heal-träd för sith inquisitor

som sorcerer ja...inte som assassin!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Jag lirar som trooper och det har fungerar väldigt bra än så länge. Extremt stark aoe för att ta ut hela grupper av fiender (vanliga) bra verktyg till pvp, lätt att hålla avståndet i både pve och pvp. Sen att man kan se ut som en storm trooper är ju ett extremt stort plus! Jag har inte lirat någon annan healer men nu har du lite feedback i alla fall

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa spelet och vill också veta vilken class som är bäst som healer !
Kommer spela "The Sith Empire" det är allt jag vet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

antagligen sith sorc med healträdet

Permalänk

Gjorde en Jedi Sage idag för att lira lite healer, kan ju återkomma om hur bra den klassen fyller den uppgiften!

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem

Bountyhunter/mercenary verkar vara en väldigt trvlig healer. Group heal, en sköld du lägger på personer som healar när personen blir träffad. 1 Insta cast heal och en spell som gör valfri spell instacast.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

För att göra en pararell till WoW som trådskaparen verkar vilja så kan jag säga att Bounty Hunter Mercenary/Trooper Commando är väldigt likt en Resto Shaman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Finns det healers i starwars? haha skumt

In what way?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Än så länge healar de flesta klasserna rätt identiskt i mängd,
men jag föredrar operative eller merc healers, man känner sig säkrare med dem. Och då kan jag poängtera att jag har en level 30 sith sorc som jag gått all out på healing trädet med =D

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phalle:

Hej,

Funderar på att ta en healer som sekundär karaktär. I WoW (pre Cataclysm) gillade jag holy priest rätt mycket, då den har både HoT och lite olika healingspells. Finns det någon klass i SWTOR som liknar det?

Hej Phalle,

Det jag sett av SW och healing i jämförelse med WoW så här långt så skulle jag göra dessa paralleller.
Sorc./Sage är en blandning mellan Priest/Pala med tunga single-tagerts heals, sköld, en hot och en tung AoE heal. De flesta heals har cast time så det är ingen mobil healer. En MT healer.
Merc./Commando påminner om en Pala/Dulle. De har mer insta heals och HoT's, de har precis som Sorc./Sage en sköld. En PvP healer.
Scound./Operative har mänder av HoT's och AoE heals. Ingen sköld, men kan stealtha. Som en Drulle/Shammy kanske. En Off-healer eller Raid-healer mer.

Hoppas detta ger något.

Bör tillägga att jag har en en lev 30 Sorc, 17 Merc och en lev 7 IA. Kör en hel del healing.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey Cpu Intel® Core™ i7-7700K @ 5.0Ghz
Mob ASUS Maximus IX Formula Ram Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz CL16 Dominator Platinum
Gfx ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC Cpu Cooler Corsair iCUE H115i RGB PRO XT M.2 2xCorsair Force MP510 series NVMe PCIe M.2 SSD 480GB
SSD 4xSamsung 870 EVO SSD 1TB OS Win 10 Pro 64bit
Psu Corsair HX1200, 1200W PSU

Permalänk
Medlem

Skulle säga att i pvp så är det ofta bra Imperial Agents som gör mest skada och healar sitt team mest. Mycket bra klass både dps och heals tack vare "kiting"

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Sorc./Sage är nog den som passar mig bäst efter era beskrivningar, men ska även testa Scound./Operative.