Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem

Så YouTube fungerar inte på WP7?
Fungerar vanliga streamade webbklipp på webbsidor, exempelvis www.svtplay.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Så YouTube fungerar inte på WP7?
Fungerar vanliga streamade webbklipp på webbsidor, exempelvis www.svtplay.se?

Youtube fungerar bra men flash-baserade sidr som svtplay fungera inte.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av depeo:

Så YouTube fungerar inte på WP7?
Fungerar vanliga streamade webbklipp på webbsidor, exempelvis www.svtplay.se?

YouTube finns kvar metrotube är bara en alternativ app för att använda YouTube. Svtplay använder flash men ska komma som hyml5 om ett tag. Tror de berodde på att dom ska slippa ha en app för plattform att hålla reda på, och flash för mobiler ska på läggas ned?(wp7 har ej flash )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Synd, men lite märkligt att inte Svtplay.se funkar, på iphone är det progressive mp4 via html5 som laddas.
Ah, efter närmare koll körde de visst m3u8/http live streaming vilket förklarar varför det bara funkar på Apple-enheter.

Permalänk
Skrivet av depeo:

Synd, men lite märkligt att inte Svtplay.se funkar, på iphone är det progressive mp4 via html5 som laddas.
Ah, efter närmare koll körde de visst m3u8/http live streaming vilket förklarar varför det bara funkar på Apple-enheter.

mm rätt dåligt att det inte fungerar men SVT har sagt att det kommer fixas när jag frågade dom. Men man vet ju alldrig när

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Lumia 800 lanseras i Sverige mot slutet av januari enligt Nokia Sverige.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

mm rätt dåligt att det inte fungerar men SVT har sagt att det kommer fixas när jag frågade dom. Men man vet ju alldrig när

Den som väntar på nåt gott...

Permalänk

Jag har fått problem med min Nokia Lumia 800 (T mobile import från tyskland). Ibland när jag ringer hör de på andra sidan mig dåligt, ljudet kommer och går liksom och det hörs väldigt svagt som jag är långt borta.
Jag hör dem hur bra somhelst, men de hör helt enkelt inte mig hela tiden.

I övrigt fungerar ju telefonen bra, man kan ju tycka en basic sak som att ringa också borde fungera
Kan man lämna in den hos Nokia sverige eller måste man vänta tills den har blivigt släppt i sverige?

Sjukt snygg lur även om jag fick problem med ljudet, när jag ringer är jag ändå imponerad, systemet flyter bra!
Kameran är dock inte den bästa, men de kanske kommer någon uppdatering av drivrutiner etc där snart?

Permalänk
Skrivet av internet_forum:

Jag har fått problem med min Nokia Lumia 800 (T mobile import från tyskland). Ibland när jag ringer hör de på andra sidan mig dåligt, ljudet kommer och går liksom och det hörs väldigt svagt som jag är långt borta.
Jag hör dem hur bra somhelst, men de hör helt enkelt inte mig hela tiden.

I övrigt fungerar ju telefonen bra, man kan ju tycka en basic sak som att ringa också borde fungera
Kan man lämna in den hos Nokia sverige eller måste man vänta tills den har blivigt släppt i sverige?

Sjukt snygg lur även om jag fick problem med ljudet, när jag ringer är jag ändå imponerad, systemet flyter bra!
Kameran är dock inte den bästa, men de kanske kommer någon uppdatering av drivrutiner etc där snart?

Bästa du kan göra är ju att fråga nokia om detta så du slipper felaktiga tips från folk som vill hjälpa

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

http://www.winforum.se/winforum-se/julutlottning/

Missa inte chansen att vinna en Windows Foam 7.

Permalänk
Skrivet av internet_forum:

Jag har fått problem med min Nokia Lumia 800 (T mobile import från tyskland). Ibland när jag ringer hör de på andra sidan mig dåligt, ljudet kommer och går liksom och det hörs väldigt svagt som jag är långt borta.
Jag hör dem hur bra somhelst, men de hör helt enkelt inte mig hela tiden.

I övrigt fungerar ju telefonen bra, man kan ju tycka en basic sak som att ringa också borde fungera
Kan man lämna in den hos Nokia sverige eller måste man vänta tills den har blivigt släppt i sverige?

Sjukt snygg lur även om jag fick problem med ljudet, när jag ringer är jag ändå imponerad, systemet flyter bra!
Kameran är dock inte den bästa, men de kanske kommer någon uppdatering av drivrutiner etc där snart?

Nokia har två års garanti för alla telefoner köpta i Europa. Bara att kontakta.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen People-hubben och sättet den visar facebook-uppdateringar (den laddar alla uppdates sjukt mycket snabbare än t.ex. iPhone-appen gör) men har ett problem;

Finns det något sätt att filtrera bort alla värdelösa uppdates från diverse spel, Farmville och allt vad det är? Jag har stängt av dessa i desktop-versionen och ser dem inte i iphone-appen eller om jag loggar in via webben, men de syns både i People-hubben OCH den fristående Fb-appen till WP.

Finns det ett sätt att filtrera bort oönskade uppdateringar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är lite osäker på, Lumia eller Titan? Har hört att kameran på Lumia 800 inte är vad man förväntade sig, eftersom Nokia N9 ger bättre bild och det ska vara samma kamera enligt Nokia. Sen ser Titan ut att ha en strålande byggkvalité http://www.youtube.com/watch?v=sPzbYp4uNKs&context=C3817662AD....

Varför kunde inte Nokia få till processorn till 1.5 GHz? Egentligen innebär Lumia stora nedskärningar på hårdvarufronten mot Titan, Nokia är dock en liten mera wow faktor eftersom alla var mätta på HTC's första generation mobiler. Snart kommer vi vilja ha SONY (-Ericsson) på vår sida som ska skapa Windows Phones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag är lite osäker på, Lumia eller Titan? Har hört att kameran på Lumia 800 inte är vad man förväntade sig, eftersom Nokia N9 ger bättre bild och det ska vara samma kamera enligt Nokia. Sen ser Titan ut att ha en strålande byggkvalité http://www.youtube.com/watch?v=sPzbYp4uNKs&context=C3817662AD....

Varför kunde inte Nokia få till processorn till 1.5 GHz? Egentligen innebär Lumia stora nedskärningar på hårdvarufronten mot Titan, Nokia är dock en liten mera wow faktor eftersom alla var mätta på HTC's första generation mobiler. Snart kommer vi vilja ha SONY (-Ericsson) på vår sida som ska skapa Windows Phones.

Du kanske borde vänta med att köpa telefon tills efter CES 2012 (är i början av januari, den 10de tror jag)? Går ju rykten om att Nokia ska visa upp Nokia Lumia 900 då. Verkar bli en förstorad Lumia 800 med 4.3" skärm och vissa operatörer kommer få 4G LTE-version av den. Sägs också vara lite tunnare (vilket den borde bli eftersom de kan smeta ut det över 4.3" istället för 3.7") än Lumia 800.

Lumia 800 och Titan har samma processor, det är bara det att HTC har överklockat sin till 1.5Ghz (vilket ger lite sämre batteritid).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Du kanske borde vänta med att köpa telefon tills efter CES 2012 (är i början av januari, den 10de tror jag)? Går ju rykten om att Nokia ska visa upp Nokia Lumia 900 då. Verkar bli en förstorad Lumia 800 med 4.3" skärm och vissa operatörer kommer få 4G LTE-version av den. Sägs också vara lite tunnare (vilket den borde bli eftersom de kan smeta ut det över 4.3" istället för 3.7") än Lumia 800.

Lumia 800 och Titan har samma processor, det är bara det att HTC har överklockat sin till 1.5Ghz (vilket ger lite sämre batteritid).

Det är faktiskt lite drygt Läste om Lumia 900 rykterna för ett tag sedan och börja tveka på att köpa en Lumia 800, dock så verkar det som att jag måste vänta till slutet av februari nu innan eventuell lansering.
Först måste man vänta från Feb/Mars 2011 på en ny Nokia telefon efter rykten. I November 2011 släpps Lumia 800 i vissa delar av europa, lite teasing... och nu så ryktas det om en ännu bättre telefon med mer lull-lull som lanseras någon gång under början av 2012.
Gah...

Är faktiskt lite jobbigt med tanke på att min ZTE Blade sa tack och adjö för en vecka sedan och sitter nu med en billig Samsung telefon som jag köpte från MediaMarkt för 99kr. Drygt och leva med den här i två månader till...

Förövrigt, för er som vill ännu köpa Lumia 800, fler butiker har nu listat telefonen, dock bara Netonnet som har inne den (de har förövrigt sänkt priset till 4990kr), men som på DustinHomes hemsida står det lansering 2012-01-31. Priset ligger nu på 5990kr ordinariepris, med studentrabatt 4558kr.

Fler priser hittar ni här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1014358

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Finns Lumia 800 svart hos Telia i lager nu, https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.d...

Jag ville ju ha en blå eller magenta dock.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ett snabbt och ENKELT(!) sätt att göra om mp3 till ringsignaler?
Jag lyckades göra en för typ 3 veckor sen, det var värsta mecket och jag har redan glömt hur jag gjorde.

Tips på detta vore kanon!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonkanw:

Är det någon som vet ett snabbt och ENKELT(!) sätt att göra om mp3 till ringsignaler?
Jag lyckades göra en för typ 3 veckor sen, det var värsta mecket och jag har redan glömt hur jag gjorde.

Tips på detta vore kanon!

Tack på förhand!

Denna guide torde hjälpa dig.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;11769092']Denna guide torde hjälpa dig.

Tack! Jag har dock redan hittat den där, och visst förstår jag hur filen måste vara "utformad". Men det jag undrar är t.ex. hur man kan få låten att möta dessa kriterer? MP3s på 40sec växer ju inte direkt på träd

Om jag omformulerar frågan lite, är det någon som vet ett bra och smidigt (gärna gratis också) program för att omvandla MP3s till ringsignaler, så det bara är att importera till telefonen?

Tack!

Permalänk
Medlem

Längtar oerhört mycket efter CES, hoppas verkligen Nokia presenterar en modell med fysiskt tangentbord, längtan efter en WP7 börjar bli outhärdlig!

Permalänk

Äntligen fått tillbaka min Mozart från Anovo, blev 1169kr för reparation av spräckt display. Tyvärr var den resettad av någon anledning... Får testa köra en restore tillbaka till den 28:e September. Dum som jag var tog jag ingen backup innan jag skickade in den!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonkanw:

Tack! Jag har dock redan hittat den där, och visst förstår jag hur filen måste vara "utformad". Men det jag undrar är t.ex. hur man kan få låten att möta dessa kriterer? MP3s på 40sec växer ju inte direkt på träd

Om jag omformulerar frågan lite, är det någon som vet ett bra och smidigt (gärna gratis också) program för att omvandla MP3s till ringsignaler, så det bara är att importera till telefonen?

Tack!

MP3-filer går väldigt bra att klippa i, med en snabb googling hittade jag Audacity. Gratis och kompetent.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Något väldigt ogenomtänkt med WP är den gemensamma volymen för _allt_, inklusive headsetet/hörlurarna. Jag måste ha ringvolymen på 17-18 för att höra diverse meddelandeljud/påminnelser. Detta är på tok för högt för hörlurar när man t.ex. lyssnar på Spotify. Där vill jag ha volymen på 5-6, vilket resulterar i att mitt huvud sprängs varje gång jag glömmer att sänka volymen innan jag startar Spotify.

När jag sedan är klar med Spotify måste jag likaså komma ihåg att öka volymen igen, annars missar jag ljudsignaler.
Jag måste alltid komma ihåg att sänka volymen innan jag startar nåt random YouTube-klipp för att ljudvolymen i dessa ofta är mycket högre än ljudsignalvolymen. Och naturligtvis komma ihåg att höja sedan igen.

Seriöst, vem har konstruerat detta och tycker att det är ett fungerande system?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fruktansvärt, det borde väl ändå vara något man tänker på när man designar systemet.
Släpper de uppdateringar ofta?

Finns det stöd för passcode? dvs lösenordsskydd för att låsa upp?

Permalänk
Skrivet av depeo:

Fruktansvärt, det borde väl ändå vara något man tänker på när man designar systemet.
Släpper de uppdateringar ofta?

Finns det stöd för passcode? dvs lösenordsskydd för att låsa upp?

Med någon månads mellanrum ungefär. Ja det är rätt skumt.

Ja, pinkod.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av korreWorre:

Med någon månads mellanrum ungefär. Ja det är rätt skumt.

Ja, pinkod.

Finns även nummerlås på samma sätt som tex. iphone om man inte vill ha pinskyddet på

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Skrivet av Aster:

Finns även nummerlås på samma sätt som tex. iphone om man inte vill ha pinskyddet på

Jaså okej det hade jag missat.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Jaså okej det hade jag missat.

Settings -> Lockscreen & background

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

HEADSET till WP7

Jag har hittat en sida som verkar ha en del att erbjuda i headset-väg. Dessa skall tydligen has fungerade mic och så.

http://store.wpcentral.com/windows-phone-stereo-headsets.htm

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30