Bannad för att ge bort guld? Hjälp?

Permalänk
Medlem

Bannad för att ge bort guld? Hjälp?

Tjena. Jag har som alla en gång spelat WoW och sådant, men så märkte jag att jag kunde få 10 dagar gratis på mitt gamla acc och spela, och de gjorde jag eftersom mina kompisar hade börjat lira.

Jag skapade en Death Knight och spelade till typ level 64, sen var det en dag kvar på mitt account och jag ville inte fortsätta spela.
Då tänkte jag att jag kunde sälja allt jag har, och ge pengarna till mina kompisar eftersom de skulle fortsätta spela. Jag gjorde detta och fick idag ett e-mail att jag har blivit bannad.

Citat:

"Reason for Closure: Terms of Use Violation -- Exploitative Activity: Abuse of the Economy

This account was closed because one or more characters were identified exchanging, or contributing to the exchange of, in-game property (items or gold) for "real-world" currency. This exchange process negatively impacts the World of Warcraft game environment by detracting from the value of the in-game economy."

Tydligen så tror Blizzard jag var någon som abusade ekonomin, när jag i själva verket gav bort lite guld (vi snackar om 500guld) till några kompisar eftersom jag skulle sluta spela.

Är detta bannable? Jag bryr mig inte om WoW överhuvudtaget men jag spelar andra Blizzardspel och vill inte ha att jag varit bannad.

Rätt eller fel, samt vad ska jag göra?

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bannable att sälja guld, men naturligtvis får du ge bort det. Jag antar att de faktiskt har rätt i de allra flesta fallen när de bannar såhär, men givetvis inte alla. Skriv ett mail till dem där du förklarar hur det ligger till, så ska du se att de löser det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ptja, om det inte är ett scam mail där det i slutet står "Logga in här för att låsa upp det" så borde du maila blizzard. Men det känns konstigt att de skulle banna dig för ~500g, jag har gett bort mer än så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Tjena. Jag har som alla en gång spelat WoW och sådant, men så märkte jag att jag kunde få 10 dagar gratis på mitt gamla acc och spela, och de gjorde jag eftersom mina kompisar hade börjat lira.

Jag skapade en Death Knight och spelade till typ level 64, sen var det en dag kvar på mitt account och jag ville inte fortsätta spela.
Då tänkte jag att jag kunde sälja allt jag har, och ge pengarna till mina kompisar eftersom de skulle fortsätta spela. Jag gjorde detta och fick idag ett e-mail att jag har blivit bannad.

Tydligen så tror Blizzard jag var någon som abusade ekonomin, när jag i själva verket gav bort lite guld (vi snackar om 500guld) till några kompisar eftersom jag skulle sluta spela.

Är detta bannable? Jag bryr mig inte om WoW överhuvudtaget men jag spelar andra Blizzardspel och vill inte ha att jag varit bannad.

Rätt eller fel, samt vad ska jag göra?

Tack på förhand

Låter löjligt, framför allt om det var så lite, skicka ett mail till dem så löser det sig säkert.
Tycker dock det är lite konstigt då jag gav bort över 20k när jag slutade senast i början av wotlk utan problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Det är bannable att sälja guld, men naturligtvis får du ge bort det. Jag antar att de faktiskt har rätt i de allra flesta fallen när de bannar såhär, men givetvis inte alla. Skriv ett mail till dem där du förklarar hur det ligger till, så ska du se att de löser det.

Att det är bannable att sälja är en självklarhet, men att ge bort borde ju inte vara straffbart
Under vilken kategori ska jag skicka mailet?
Tack

Skrivet av Rydisen:

Ptja, om det inte är ett scam mail där det i slutet står "Logga in här för att låsa upp det" så borde du maila blizzard. Men det känns konstigt att de skulle banna dig för ~500g, jag har gett bort mer än så.

Jag trodde först det var fake, men jag loggade in på battle.net genom originalsidan och det stod även där jag var bannad så jo det är tyvärr sant.
Det jag gjorde var att jag sålde allt jag hade, inklusive min EQ eftersom jag ändå inte ska spela mer. Kanske det de reagerade på?

Tackar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nikkop:

Att det är bannable att sälja är en självklarhet, men att ge bort borde ju inte vara straffbart
Under vilken kategori ska jag skicka mailet?
Tack

Vadsom, egentligen, ta bara något ämne som har lite lös koppling till ämnet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Liten instickare bara. Hur får Blizzard reda på om man ger bort guld till en annan spelare?

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Eller ring, de svarar snabbt och hjälper ännu snabbare när de svara "hubb lubbi gumm gumm" så säger de egentligen "may i have your battlenet id?" Så du inte sitter där som en idiot och tänker, vilket språk valde jag egentligen?!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Manett:

Liten instickare bara. Hur får Blizzard reda på om man ger bort guld till en annan spelare?

De har troligen något varningssystem som skickar dem en notis om större summor guld trade:as utan att få något tillbaka, eller som större summor skickas via brev.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Manett:

Liten instickare bara. Hur får Blizzard reda på om man ger bort guld till en annan spelare?

De har små eye of kilrogg överallt vettu. EVEN IN THE MAIL!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att de flaggade ditt konto eftersom du sålde allt du hade för att sen ge bort ditt guld vilket är precis vad som händer med kompromissade konton.
Bara att maila till support eller ringa dem, de har ju ett sverige nummer så det kostar inget.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag har utbytt några meddelande med deras support och jag tycker den är rätt sagt ganska efterbliven? De verkar ignorera vad jag skriver och istället kommer på egna historier om vad som hänt mitt account.

De är övertygade om att mitt account har blivit hackat och att det som hände gjordes av en hackare när jag själv skrivit att det var jag själv som sålde grejerna och sedan skickade pengarna till mina kompisar.

Om ni vill läsa min support ticket så klicka på spoilern

Jag:
I got banned for the following reason:
Reason for Closure: Terms of Use Violation -- Exploitative Activity: Abuse of the Economy

This is not true. I played WoW for a couple of days when I got those 10 days free on my already existing account. My friends started to play so I decided to play with them.

When there was one day left on the game time I decided that I don't want to continue playing WoW at this moment. I then sold my belongings and gave the money to my real-life friends because they could need that little amount of money.

So are you telling me I got banned because I gave away a small amount of money to my real-life friends that were going to continue playing WoW when I decided to quit?

Please resolve this
Thank you

Support:
The suspension of your WoW account has now been removed, and you should be able to log in at your convenience.

Having looked into your issue, it appears that your account has been compromised using a key logger or trojan virus, or the Security Checklist on our Account Security Site, which can be found at: bla bla massa random länkar

As there might be items, gold or other things missing from your character, I have erough an e-mail or website phishing scam. The first thing you should do before logging in, is follow thscalated your issue for investigation. You'll be contacted shortly after this investigation has been done, along with a reimbursement of everything we were able to recover.

Jag:
Hi.

Thank you for removing the ban, will there be any downsides due to the fact that I was banned for a wrong reason? I don't want to have any sort of restriction or "criminal activity" on my account for nothing I've done.

About the trojan/virus thing, I'm not sure about that. I have an updated Antivirus and I have never ever had an virus on my computer nor has no one beside my logged into my battle.net account as far as I know.
How can you tell this? I have logged in from different computers tho.

Thanks in advance.

Support:
Greetings!

Thank you for contacting us back and providing all the details.

Previous GM completed the investigation on your battle.net account and all the penalties were removed from it as we confirmed that all the damage was done by unauthorised user. They should not affect your battle.net account in the future.

As for your anti-virus scan, we always recommend to do that in such case as it is very common method of hijacking your login details by hackers.

In case of any trouble with your account or characters, please let us know

Have a Happy New Year

Dold text

Är de efterblivna eller? XD Haha de verkar ju inte lyssna utan kommer med deras "mallar" som de copy-pastar in i min support.

Permalänk
Medlem

Har Blizzard största troll-supporten eller?

Jag:

Citat:

Hi.

What do you mean by "all the damage was done by unauthorised user."?

No damage has been done, I gave my friends some money before quitting the game.
I haven't been hacked and no one has used my account other than me.
I have fully scanned my computer with my updated Antivirus and it's completely clean as always.

Also, my character that was "suspected" is now locked and I cannot log in into the game with that character.

What is happening here? Looks like you are not reading what I'm telling you and instead you are coming up with your own stories when I'm telling you exactly what has happened

Thank you in advance

Support:

Citat:

Greetings,

to make it very clear: We do NOT just come up with some "Stories" Your Account has been compromised by a, well known, Chinese Hacker IP and your Account was used for transfering large Amounts of Gold. This was the Reason your Account was banned.

Your Account is unbanned by now. So please make sure your PC is free of any Viruses or Trojans. Also, please change your E-Mailpassword to make sure the Hacker has no more Access to your Privat Mails.

Kind Regards

Vad är detta för bullshit rent ut sagt? Enligt Blizzard har jag blivit hackad av en "well known Chinese" goldfarmer som har transferat "large amount of gold".

Jag har aldrig varit i närheten av rik på WoW, har precis haft så jag kunde köpa spells och sådant.

Jag har aldrig köpt speltid på WoW, har endast spelat den gratis månaden man fick med WoW. Jag har spelat SC2 så jag har varit inloggad på Battle.net då och då och jag vet att mitt WoW-acc aldrig har fått speltid, så en "well known Chinese" goldfarmer kan inte ha kommit åt det.

Dessutom så blev jag bannad en dag efter jag skickade alla mina pengar till mina kompisar.

Vad är det för bullshit de försöker med?

Permalänk

hen kanske tog sig in på ditt konto på free trial tiden, gjorde en karaktär på server X, förde över gold med den. Tog bort karaktären. Utan att du märkt att hen ens varit där?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Har Blizzard största troll-supporten eller?

Jag:

Support:

Vad är detta för bullshit rent ut sagt? Enligt Blizzard har jag blivit hackad av en "well known Chinese" goldfarmer som har transferat "large amount of gold".

Jag har aldrig varit i närheten av rik på WoW, har precis haft så jag kunde köpa spells och sådant.

Jag har aldrig köpt speltid på WoW, har endast spelat den gratis månaden man fick med WoW. Jag har spelat SC2 så jag har varit inloggad på Battle.net då och då och jag vet att mitt WoW-acc aldrig har fått speltid, så en "well known Chinese" goldfarmer kan inte ha kommit åt det.

Dessutom så blev jag bannad en dag efter jag skickade alla mina pengar till mina kompisar.

Vad är det för bullshit de försöker med?

Medans du inte har spelar så kan dom ha använt ditt konto.
Även om du inte haft mycket guld kan dom ha använt ditt konto för att langa pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

hen kanske tog sig in på ditt konto på free trial tiden, gjorde en karaktär på server X, förde över gold med den. Tog bort karaktären. Utan att du märkt att hen ens varit där?

Hur kommer det sig då att gubben jag gav mina vänner pengar med, är låst medan alla andra gubbar är spelbara?
Dessutom så har det du beskrev inte hänt då mina vänner spelat i princip hela tiden och ser isåfall när jag loggar in. Fast man kanske kan dölja att man loggar in?

Netherless har jag spelat SC2 och varit inne på B.net och bytt lösenord lite då och då och sett att mitt WoW inte haft speltid.

Blizzard försöker med något surt på mig nu.

Skrivet av LeVvE:

Medans du inte har spelar så kan dom ha använt ditt konto.

Hur kan det ha hänt? Jag har aldrig köpt game-time (endast spelat med den gratismånaden man får + 10dagar) och jag har varit inloggad då och då och sett att mitt account inte haft game-tid.

Dessutom 1 dag efter jag skickade pengar till mina vänner blev jag bannad, och just gubben jag skickade från är låst och jag kan inte logga in på den.

Permalänk
Medlem

Skit i vad dom säger, gör som alla andra när ditt acc blir bannat. Säg tack!

Permalänk

lite offtpic men handlar just om ditt bnet.acc.

du äger inte ditt bnet acc det gör blizzard du bara "hyr" det för att få spela deras spel, de kan banna ditt acc ifall dom känner för det utan anledning det godkänner du när du trycker på accept med den wall of text ingen läser igenom därför så spelar det faktiskt ingen roll vad dom kommer med för föklaring eller vilken copy pasta dom andvänder.

men som sagt jo det är lite BS bakom deras support osv

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Liten instickare bara. Hur får Blizzard reda på om man ger bort guld till en annan spelare?

De har troligen små särskilda egna program som kollar när guld över ett visst belopp byter bnet-ägare, eller om väldigt många mindre transaktioner görs på kort tid från samma konto.

Hur var det i detta fall? Gav du 500g till en enda spelare, eller portionerade du ut massor högar? Hjälpa en kompis gör inget, men ges guld ut till många konton kan det anses regelbrott. För då påverkar du den ekonomiska spelmiljön med att flera andra spelare plötsligt inte behöver tjäna in sitt eget guld.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

De har troligen små särskilda egna program som kollar när guld över ett visst belopp byter bnet-ägare, eller om väldigt många mindre transaktioner görs på kort tid från samma konto.

Hur var det i detta fall? Gav du 500g till en enda spelare, eller portionerade du ut massor högar? Hjälpa en kompis gör inget, men ges guld ut till många konton kan det anses regelbrott. För då påverkar du den ekonomiska spelmiljön med att flera andra spelare plötsligt inte behöver tjäna in sitt eget guld.

Jag gav 2st polare vars 250guld ungefär, som jag skickade på mailbox till dem för att överraska dem

Och jag är 100% säker att jag inte har varit hackad så det är Blizzard support som hittar på för att få problemet överstökat. Varje gång jag har fått svar i supporten har det varit av en ny person, och bara det med att de inte är samma person som svarar varje gång gör det lite konstigare :/

Permalänk
Avstängd

Det kallas loggfiler. Allt som görs i spelet, inkl det som skrivs i chatten loggas.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad problemet är egentligen???

"The suspension of your WoW account has now been removed, and you should be able to log in at your convenience."

Du kan spela om du vill (vilket du inte ens verkar vilja göra).

Så vad är problemet du vill att de skall lösa?

Support-logik fungerar inte om det inte finns ett konkret problem för dem att lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag förstår inte vad problemet är egentligen???

"The suspension of your WoW account has now been removed, and you should be able to log in at your convenience."

Du kan spela om du vill (vilket du inte ens verkar vilja göra).

Så vad är problemet du vill att de skall lösa?

Support-logik fungerar inte om det inte finns ett konkret problem för dem att lösa.

Problemet är att jag inte tänker tollerera att de gjorde ett fel i att banna mig, och sedan skyller på att en "well known Chinese" goldfarmer har hackat både mitt WoWacc och min e-mail, när detta inte är fallet.

Hade de sagt "Sorry it was suspicious, that's why" så hade de varit lugnt, men de försöker skylla bort problemet på något osannolikt

Det är en principsak och jag tänker inte ge upp

Permalänk
Avstängd

Wow är fail, punkt slut
Skit spel

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Fan vad märkligt..

Jag har säker köpt 500k guld i wow under 7 års tid. och delat ut minst lika mycket.. hur gick bytena till? sades något specielt i chatten som kan ha fått dom att tolka det som en deal?

Fan för 3-4 år sedan tradea jag ut cirka 200k guld till 90 members..

riktigt märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Problemet är att jag inte tänker tollerera att de gjorde ett fel i att banna mig, och sedan skyller på att en "well known Chinese" goldfarmer har hackat både mitt WoWacc och min e-mail, när detta inte är fallet.

Hade de sagt "Sorry it was suspicious, that's why" så hade de varit lugnt, men de försöker skylla bort problemet på något osannolikt

Det är en principsak och jag tänker inte ge upp

han kan mycket väl ha hackat ditt acc utan att du ens märker det.Dom kan göra så för att kunna använda ditt acc om och om igen..fast har du inte haft gamecard aktiverat vettefan..kanske om du har varit borta över 1 månad och dom har använt ditt konto en längre tid och tyckte det va värt att fylla på spel tid för en månad

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Problemet är att jag inte tänker tollerera att de gjorde ett fel i att banna mig, och sedan skyller på att en "well known Chinese" goldfarmer har hackat både mitt WoWacc och min e-mail, när detta inte är fallet.

Hade de sagt "Sorry it was suspicious, that's why" så hade de varit lugnt, men de försöker skylla bort problemet på något osannolikt

Det är en principsak och jag tänker inte ge upp

du kör en liten Don Quijote helt enkelt

http://en.wikipedia.org/wiki/Don_Quixote

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Fan vad märkligt..

Jag har säker köpt 500k guld i wow under 7 års tid. och delat ut minst lika mycket.. hur gick bytena till? sades något specielt i chatten som kan ha fått dom att tolka det som en deal?

Fan för 3-4 år sedan tradea jag ut cirka 200k guld till 90 members..

riktigt märkligt.

Nope, jag skickade det på mailbox till dem för att överraska dem

Skrivet av fermia:

han kan mycket väl ha hackat ditt acc utan att du ens märker det.Dom kan göra så för att kunna använda ditt acc om och om igen..fast har du inte haft gamecard aktiverat vettefan..kanske om du har varit borta över 1 månad och dom har använt ditt konto en längre tid och tyckte det va värt att fylla på spel tid för en månad

Och dessutom så blev min gubbe, som jag skickade 500 guld från låst pga bannen.
Jag har bytt lösenord på b.net antal gånger och min dator har varit virusfri så länge jag minns, och dessutom byter jag lösenord på min mail ibland!

Att allt detta skulle vara ett sammanträffande är lika stor chans som att Jorden går under 2012.

Skrivet av Bellerefon:

du kör en liten Don Quijote helt enkelt

http://en.wikipedia.org/wiki/Don_Quixote

Haha lol ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

han kan mycket väl ha hackat ditt acc utan att du ens märker det.

Det där helt sant! Förr var det första en hackare gjorde att byta lösenordet, nu gör de inte det för att undgå att upptäckas av ägaren. De kan passa på nyttja kontot i smyg under tider som de antar vi här i europa själva inte är påloggade.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Precis som på forum så finns det säkert även kids på Blizz som slår ett slag med ze banhammer så fort något verkar lurt..
Och ändå spelar folk ski*en

Visa signatur

.:. Expect disappointment and you won't be disappointed .-. Inaktiv/AFK sedan 2024-06-04 19:39 .:.