ok, här kommer nästa.. Digital City

Permalänk
Medlem

detta är ju en lukrativ bransch och straffen verkar ju inte vara så grova heller såg en som hade gjort traderablåsningar på 200k och slapp fängelse fick max samhällstjänst 160h o övervakare mm... menar vilken pundare som helst gör ju det utan att blinka för de pengarna....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Systemkamera heter inte system camera på engelska.

Jo, det gör det faktiskt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

nån sån här butik verkar ju komma lagom till jul varje år.
folk med lite vett i huvudet borde nog förstå att detta nog är ett bluff företag.
men men. tyvärr så kommer ju alltid nån att handla där och bli av med en del pengar.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Citat:

detta är ju en lukrativ bransch och straffen verkar ju inte vara så grova heller såg en som hade gjort traderablåsningar på 200k och slapp fängelse fick max samhällstjänst 160h o övervakare mm... menar vilken pundare som helst gör ju det utan att blinka för de pengarna....

Jag är en utav dem! fast mig lura han bara 2200 kr ...

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lecristoph:

Mycket som är fuffens med den här sidan.. det finns inget org. nummer, det finns inte heller något företag registrerat med namnet "Digital City" i Göteborg... Det finns inte ens något företag registrerat i namnet Nazarova.

Seem legit. Funderar på att köpa ett presentkort med värdet 1kr bara för att se vad som händer...

EDIT: Verkar som att butiken faktiskt existerar: http://www.99.se/kopa-mac-ipod-ipad/291262-digital-city-i-got...
Det företag som är registrerat på den adress som de skriver på sin hemsida är för övrigt en pizzeria. Jag brukar alltid köpa kameror och datorer på min lokala pizzeria...
http://www.121.nu/onetoone/foretag/bekir-o-murat-handelsbolag

Jag tror inte 5 sekunder på att den person som postat på 99 har köpt något där till det priset.

Var är bilderna från er som skulle åka förbi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

äntligen var jag där igår, nej det finns ingen dator butik, om dem inte säljer den inbakat i pizzerian övrigt finns det en närbutik annars inget annat. bluff o scam keep out.

Som jag misstänkte. Tog du inget kort?

Permalänk
Medlem

Om jag har vägarna förbi under morgondagen så ska även jag titta till läget. För jag har för mig att det har öppnat en liten butik vid samma namn och adress, bredvid Pizzerian som ni pratar om. (Åker förbi 5 ggr i veckan påväg till jobbet) Men jag återkommer om jag åker förbi under morgondagen. : ) (Tar även bild då)

Permalänk
Medlem

Tjena !

Undrar hur det går med spaningarna på denna firma ? Någon som varit förbi bredvid pizzerian ?

Hittade en systemkamera på blocket till ett bra pris som jag blev sugen på men tyckte att deras hemsida var lite skum. Hittade inget om fraktkostnad så jag skickade iväg ett mail och fick snabbt svar från dom och det verkar helt ok....men är ändå lite fundersam om man ska våga handla av dom. Googlade och hittade denna tråd plus en till på 99mac vilket stärker misstankarna och samtidigt nyfikenheten !

Jag såg att firman var registrerad i Strömsund och det gör ju att allt känns ännu mera skumt då det fanns en snubbe där uppe som registrerade en massa företag som sen bara såldes iväg, till säkert skumma individer....

Mvh P

Permalänk
Medlem
Skrivet av poolio:

Tjena !

Undrar hur det går med spaningarna på denna firma ? Någon som varit förbi bredvid pizzerian ?

Hittade en systemkamera på blocket till ett bra pris som jag blev sugen på men tyckte att deras hemsida var lite skum. Hittade inget om fraktkostnad så jag skickade iväg ett mail och fick snabbt svar från dom och det verkar helt ok....men är ändå lite fundersam om man ska våga handla av dom. Googlade och hittade denna tråd plus en till på 99mac vilket stärker misstankarna och samtidigt nyfikenheten !

Jag såg att firman var registrerad i Strömsund och det gör ju att allt känns ännu mera skumt då det fanns en snubbe där uppe som registrerade en massa företag som sen bara såldes iväg, till säkert skumma individer....

Mvh P

Köp för tusan inget därifrån, finns inga tecken som tyder på att det är seriöst.

Permalänk
Medlem

är inte värt tjäna några femhundringar för att riskera hela summan! kolla prisjakt ist om det är nåt ni är sugna på och köp på billigaste stället som är seriöst och välkänt , om dessa "nya" butiker med hemsidor fula som fan kan sälja flera tusen billigare än etablerade kedjorna är det något skumt menar kan man beställa med faktura osv är det ju bara testa men , oftast måste man betala förskott för de inte har andra betalningssätt då hela deras affärsidé går ut på att blåsa folk.. NU VET ja inget om denna sidan men detta är en generell varning med skumma hemsidor

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Kompisen blev nästan av med sin mobil han hade skickat in för upplåsning, sprillans ny.
Vecka eller två gick utan svar, vi åkte 5mil för att hämta ut den..
Jag köpte mig en kebabpizza från mobilbutiken.
Ägaren bror hade använt sig av pizzerians adress och mobilen fanns där.. Men en viss klantarsle hade skrivit telefonnummret till nya abb som han inte använt än och retur adressen var knappt läsbart efter en olycka med starksås.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Kompisen blev nästan av med sin mobil han hade skickat in för upplåsning, sprillans ny.
Vecka eller två gick utan svar, vi åkte 5mil för att hämta ut den..
Jag köpte mig en kebabpizza från mobilbutiken.
Ägaren bror hade använt sig av pizzerians adress och mobilen fanns där.. Men en viss klantarsle hade skrivit telefonnummret till nya abb som han inte använt än och retur adressen var knappt läsbart efter en olycka med starksås.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.pizzeriavillagio.se/

Permalänk
Medlem

Att folk fortfarande går på sånt här i jakten på några kronor, haha helt otroligt, hur dumsnål kan vissa vara alltså!?

Permalänk
Inaktiv

i och med att ha varit inne i butiken och handlat, så tar jag tillbaka alla tidigare påståenden att butiken inte existerar. allra första gången jag var förbi, fanns det inga skyltar och det var stängd. SORRY!
rätt liten butik, men väldigt trevlig personal.

bilden är tagen på söndag eftermiddag efter stängnings tid, butiken ligger på långsidan av det gula huset där pizzerian finns

Permalänk
Medlem

Så hur blev det nu då? väcker denna tråd till liv efter 2 år. Företaget är fortfarande där. Hittade en samsung dator på blocket som ledde till dem som jag tänkte köpa men denna tråd gjorde mig orolig. Någon som kan bekräfta om detta är ¨legit¨?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zladinho:

Så hur blev det nu då? väcker denna tråd till liv efter 2 år. Företaget är fortfarande där. Hittade en samsung dator på blocket som ledde till dem som jag tänkte köpa men denna tråd gjorde mig orolig. Någon som kan bekräfta om detta är ¨legit¨?

Jag undrar samma sak så tråden blir bumpad än en gång. Såg en canon 700d till ett trevligt pris och blev sugen.

Permalänk
Medlem

Jisses,
Nu, först nu, läser jag hela historien om Digital city.
Efter att igår köpt en kamera i affären för 3000:-,
för att upptäcka att batteriet inte går att ladda. Alltså inga bilder går att ta. Tjena!
Ny kamera?

Får se hur de handhar detta problem när de blir varse. Återkommer på forumet om det.........

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur det gick med detta? Är det fler som handlat på Digital City och törs man beställa en mediadator därifrån tro?

Skrivet av Piaggo:

Jisses,
Nu, först nu, läser jag hela historien om Digital city.
Efter att igår köpt en kamera i affären för 3000:-,
för att upptäcka att batteriet inte går att ladda. Alltså inga bilder går att ta. Tjena!
Ny kamera?

Får se hur de handhar detta problem när de blir varse. Återkommer på forumet om det.........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piaggo:

Jisses,
Nu, först nu, läser jag hela historien om Digital city.
Efter att igår köpt en kamera i affären för 3000:-,
för att upptäcka att batteriet inte går att ladda. Alltså inga bilder går att ta. Tjena!
Ny kamera?

Får se hur de handhar detta problem när de blir varse. Återkommer på forumet om det.........

HUr gick det? Funderar på att köpa en kamera där men blir ju orolig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlee:

HUr gick det? Funderar på att köpa en kamera där men blir ju orolig...

Inget org-nr eller liknande på hemsidan.
Dock om man söker på telefonnumret så ser man att det går till "Taklimakan".

http://www.allabolag.se/740725TOOA/Taklimakan

En enskild firma som inte omsätter något nämnvärt vad jag kan se.

Och eftersom de bara tar betalning via postförskott så skulle jag inte handla därifrån.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Var in i affären på lunchen idag och köpte mig en splitter ny "Samsung Galaxy S5 Mini" i plomberad kartong, ett års garanti och allt för 2290:-. http://www.blocket.se/goteborg/Samsung_Galaxy_S5_Mini_LTE_SM_...

Telefonen startade och det gick att ringa från den :). Ska trippelkolla IMEI koden med Farbror Haffa senare, bara för att vara på den säkra sidan...

Artigt bemötande, men dom vägrade låta mig kolla telefonen först. Har inte köpt ny telefon på fem år, så det är antagligen standard...

Affären har funnits i fyra år (minst) på samma plats. Deras hemsida är (numera?) bra och professionell så jag bestämde mig ändå för att slå till. Hade det varit ett oseriöst företag, så hade dom ju inte överlevt... ? Vad det betyder för handlande över nätet låter jag dock vara osagt... !