Comhem 100/10 Wifi fråga-koppla in 2 modem?

Permalänk
Avstängd

Comhem 100/10 Wifi fråga-koppla in 2 modem?

Hej
Jag har modemet i sovrummet nästan bredvid sängen och när jag kopplar på Wifi funktionen så får jag ofta huvudvärk!
Är inte helt säker på om det är routerns fel men efter jag kopplat bort Wifit hemma så har jag sluppit denna åkomma konstigt nog.
Paranoid eller ej så funderar jag på om det finns någon annan lösning då jag har 2 ställen jag kan koppla in modemet på
1. i sovrummet där mina 2 datorer står och har sladd ( Vägrar köra trådlöst på dessa Då jag spelar på ena !)
2. En våning ner i vardagsrummet

Frågan är om jag kan koppla in ett modem där nere och endast köra Wifi på det och ha alla trådade datorer uppe? Någon som vet?

Vill inte vara utan wifi då sambon har en bärbar !

Modemet jag har är ett Netgear cg3100
http://www.comhem.se/comhem/bredband/bredband-fran-comhem/net...

Funderar på att köpa ett till begagnat

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd

Två modem hjälper inte dig, däremot kan du stänga av WiFi på modemet och koppla en accesspunkt till det med sladd. Den accesspunkten kan du placera vart du vill, förslagsvis nära mitten av huset. Det blir dock lite jobb med att dra sladdar.

Sen är jag ytterst tveksam till att det skulle vara det trådlösa nätet som gör att du får huvudvärk men det är en annan fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

*TEXT*

Funderar på att köpa ett till begagnat

Funkar knappast , du behöver troligen ett till abonnemang i så fall.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Det du skulle kunna göra är som ovan nämnde att koppla modemet där du har dina stationära datorer kolla för då kanske Wlan funkar nere också på ett tillfredställande sätt, annars skaffa en access punkt med wlan som du kan koppla via kabel från Comhem modemet där uppe i mitten av huset genom att dra kabeln hela vägen eller koppla via dosor som går via eluttag för att slippa dra kabel, dessa dosor finns även med wireless också, dock begränsas hastigheten men vet ej vad du har för krav till tjejens dator?

Ungefär vad jag menade, finns massvis med olika alternativ.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt