Problem efter virusattack - Det finns filer i mappar men syns ej

Permalänk
Avstängd

Problem efter virusattack - Det finns filer i mappar men syns ej

Hej

Jag fick hem en burk som jag skulle göra en backup på innan jag formaterade om den.Dock börjar det bli rejält jobbigt då jag inte kommer åt några filer av värde!

Jag går in i mappen (Användare) som till synes är helt tom.Kollar jag storleken på den så innehåller den 77GB!!
Jag har kollat så mappen inte är dold,jag har kollat igenom Tjänster och processer

Han fick ett virus men kommer inte ihåg vad det hette .Efter det installerade han AVG free version och fick bort det.Dock är det mesta osynligt! Start menyn är tom !

Lika illa i felsäkert läge!

Kan total commander göra detta för det verkar han installerat dessutom

OS: Windows 7 32bit
Bitlocker är ej aktiverat
Föräldraskydd är inaktivt

Börjar få slut på ideer

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd

jag ser alla filer och mappar i Total commander men när jag kopierar över dessa till D: så syns inget i dom i alla fall ! Endast i totel commander tydligen

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Har valt att göra alla osynliga mapparna och filerna synliga på det vanliga stället i Explorer menyn?

Permalänk
Avstängd

Sorry skulle skriva då jag löste problemet igår.Eftersom han hade haft ett virus så började jag leta runt lite och hittade ett smutt litet program som gjorde alla filer och mappar synliga igen eftersom viruset genererade Stelthmappar och filer.Ska kolla sen vad det hette!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.