WoW- Vilken är den bästa healing klassen?

Permalänk
Medlem

WoW- Vilken är den bästa healing klassen?

Yo, Sweclockers!
Har precis fixat 1 månads wow (igen) men var länge sen man körde!
Så min fråga är - Vilken klass skall man ta? Har alltid kört DPS så skulle vara kul och testa healer:
Vilken klass är lättast för healer?

Permalänk
Medlem

Det spelar egentligen inte så stor roll vilken klass du väljer. Alla är ungefär lika svåra och bra.

Men som du kanske vet har dom olika klasserna lite olika healing koncepts. T.ex Druider healar mest genom HoT:s (Healing over time spells) Och t.ex paladiner healar mest genom att casta stora heals på singel target osv.

Men ta den klass du tycker verkar rolig och som du inte tar testat på tidigare. Det är mitt tips.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Okey! Tack för svar Ska nog testa Priest

Permalänk
Medlem

Precis som vikham säger, det spelar ingen roll vilken klass man väljer. Själv spelar jag Priest men har även en Resto Shaman. Jag har alltid velat levela upp en Paladin helare också men denna klassen är helt enkelt inte för mig. Så det är helt upp till tycke och smak. Testa dig fram och enjoy!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag spelat både druid, paladin och priest healer och alla är rätt roliga men har olika sätt. Min favorit är just nu holy priest.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat sedan typ 6 månader innan cataclysm men det jag körde och det som var roligast var att köra discipline priest, då var man tank healer och det är mycket roligare( och lugnarne då man max måste heala 3 st samtidigt)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

jag har också shaman och priest och druid. Och jag måste säga att ja gillar att heala med en druid:) fast alla klaserna är roliga ) DU kommer bli nöjd vilken du än väljer. alla har sina specialliteér

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Hallå där! Satsa på antingen en paladin/ eller priest! Det är mitt tips!
Paladinen kan du tank/ dps/ heal med + så är paladins rätt roliga att spela!

ps - du kan självklart tank/dps / heal med en druid! bara att paladins som sagt är roligare

Permalänk

Ta det du tycker verkar roligast att lira. Klasserna blir nerfade och buffade fram och tillbaka hela tiden så det är inte värt att gå på vilken som är bäst i nuläget. Om du nu var sugen på priest så kör på det :). Dessutom har ju priests till skillnad från resten av klasserna 2 st healing specs (discipline&holy) som du kan byta mellan ifall du känner för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beetwaaf:

som det är just nu är den "bästa" healing classen druid men det brukar bara vara så att det finns en "bästa" en eller två patcher sen ändras det

På min server är det alltid priests som ligger bäst till. Så man kan nog inte riktigt säga att det finns en specifik class som är "bäst". Beror ju på vem det är som spelar samt gear osv..

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett tag nu men. Som jag upplevde det så hade priest svårast av alla healers att hålla uppe manan. Blev oom konstant och fick spamma heal :/ Men med bättre gear så försvann det, vet inte om det är svårt att få bra gear nu?

Vill bara tillägga att holy är mycket roligare är disc som präst imo

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

Kört paladin healer sen början av BC, måste säga att dem är mycket bra för tillfället. Ända problemet är att alla tycker att paladiner skall tankheala, när dom faktiskt råkar vara (en av) spelets bästa raidhealer nu för tin. Men annars är priest aningen bättre enligt statestiken.

Alla healers är mycket bra för tillfället, ingen klass som ligger efter speciellt mycekt just nu. (Tidigare var Shamans ganska dårliga, men detta är fixat nu).

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Plesjoor:

Men med bättre gear så försvann det, vet inte om det är svårt att få bra gear nu?

Nejdå det är det inte, med tanke på att WoW bara blir enklare hela tiden Vilket i och för sig är rätt synd

Permalänk
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Okey! Tack för svar Ska nog testa Priest

Priest är en bra healing klass både i PvP och PvE. Priest är även den enda healing klassen med två healing träd (Holy och Disc).

Jag har spelat Disc Priest ett tag, och det var tråkigt som fan (troligtvis för att min main var DPS) :/

Permalänk
Medlem

Jag tycker alltid vår druid verkar vinna healing done men så är han väl rätt så duktig också.
Själv kör jag Holy Priest vilket är rätt skoj. Du är rätt bra på AoE healing och okej på single target (beroende på Chakra). Inte testat Disc men som folk säger verkar det inte så skoj.
Hört att shamaner är roligare att heala med nu och healar framförallt bättre än tidigare. Paladiner är mysko för de görs ju om hela tiden. Har ingen koll på dem nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9