Trådlöst headset som fungerar både för TV/Konsoll och PC gaming?

Permalänk
Medlem

Trådlöst headset som fungerar både för TV/Konsoll och PC gaming?

Är på jakt efter ett trådlöst headset som ska användas primärt för pc gaming men även för att titta på film på tvn och spela Xbox/PS3 med. Och OM möjligt slippa släpa mottagaren från TVn till PCn och hålla på koppla om varje gång jag byter "station" så att säga.
Någon som skulle vilja ge mig något tips hur man löser detta? Någon form av omkopplare?

Budget max 2500:-
Kravlista:
- Trådlösa
- Bra tryck i ljudet (gärna surround)
- Micen kommer endast använda vid PC gaming då konsollerna ej är nätkopplade just nu, men kan ju ev kopplas upp i framtiden så plus i kanten om micen funkar till konsollerna också.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Är på jakt efter ett trådlöst headset som ska användas primärt för pc gaming men även för att titta på film på tvn och spela Xbox/PS3 med. Och OM möjligt slippa släpa mottagaren från TVn till PCn och hålla på koppla om varje gång jag byter "station" så att säga.
Någon som skulle vilja ge mig något tips hur man löser detta? Någon form av omkopplare?

Budget max 2500:-
Kravlista:
- Trådlösa
- Bra tryck i ljudet (gärna surround)
- Micen kommer endast använda vid PC gaming då konsollerna ej är nätkopplade just nu, men kan ju ev kopplas upp i framtiden så plus i kanten om micen funkar till konsollerna också.

Hej, sitter själv och tittar efter liknande headset. Det bästa jag hittade när jag kollade runt var dessa.

http://reviews.cnet.com/headsets/turtle-beach-ear-force/4505-...

Ska tydligen vara riktigt bra med väldigt bra ljud, många funktioner, avtagbar mic etc

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem

Det där såg riktigt nice ut!
Hur funkar egentligen surround i sånna där lurar?

Tänkte nämligen ev koppla in dem rackarna i nån form av switch och dra kablar mellan tv-förstärkaren och datorn sen växla mellan de två när jag använder dem vid datorn eller vid tvn. vanlig 3.5 plug läre väl inte släpa med sig nån surround antar jag

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Har också ett par Turtle Beach dock med sladd men du kör med optisk kabel när du vill ha surround sound iaf på konsoll.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Verkade rätt meckigt att få igång dem på PC, måste para micen med blåtand och ljudet via optisk ut från datorn eller nåt åt det hållet.
http://www.turtlebeach.com/support/index.php?View=entry&Entry...

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Lånar tråden lite eftersom jag just nu letar efter ungefär samma sak, dock så letar jag mer efter en konkurrent till Logitechs G930 i ungefär samma prisklass. Bra räckvidd och batteritid är även det ett plus då huset är relativt stort och det vore skönt att i alla fall kunna komma ut från rummet utan att det bryts.
Tittade på ett från Creative men jag har absolut ingen aning om hur det är och i ärlighetens namn är jag inte så kunnig inom ljud-området...