Permalänk
Medlem

Hur många här foldar?

Tja.

Jag är bara lite allmänt nyfiken då man inte hör så mycket om folding@home nuförtiden!

Jag var intresserad av det för många år sen, men det blev aldrig av.

Så ja; Hur många av er här på SweClockers - eller vänner ni känner - foldar eller har foldat?

EDIT;
För de som är nya till fenomenet - http://en.wikipedia.org/wiki/Folding@home

Permalänk

jag gör det 5-6h i veckan, har bara en dator. 2500k,8gb(1600mhz) gtx570.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Jag foldar 5-10h/dag ungefär oftast. Samt medan jag sover. Alla som har den söta gula/blåa/röda ikonen under sin avatar är med i gruppen

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Hedersmedlem

En omröstning hade kanske varit bra för att sammanställa!

Jag foldar ingenting, försöker ha datorn avslagen så mycket som möjligt. Strävar dessutom efter att min dator ska låta och märkas så lite som möjligt, och då är en tung foldingklient fel väg att gå.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Finns ju ett helt under-forum för folding under övriga ämnen, fråga där..?

Permalänk

Jag foldar! kolla signatuern för mer info

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Är det så det kallas...
Trode ärligt talat att det var "utdött" då jag inte hört någon jag känner göra det sen man pluggade och det var i slutet på 90talet

Fast frågan om det inte var något med rymden eller leta efter ljud där eller vad det var... fast det kanske kallas något annat...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Är det så det kallas...
Trode ärligt talat att det var "utdött" då jag inte hört någon jag känner göra det sen man pluggade och det var i slutet på 90talet

Fast frågan om det inte var något med rymden eller leta efter ljud där eller vad det var... fast det kanske kallas något annat...

Det var väl SETI du tänker på?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Foldar några gånger i veckan, men ibland lägger jag av helt pga hög elräkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Det var väl SETI du tänker på?

Ja du det tror jag det var nu när du säger det...

Snacka om att man har nollkoll

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheGiant:

Är det så det kallas...
Trode ärligt talat att det var "utdött" då jag inte hört någon jag känner göra det sen man pluggade och det var i slutet på 90talet

Fast frågan om det inte var något med rymden eller leta efter ljud där eller vad det var... fast det kanske kallas något annat...

Denna gången viker man proteiner för vetenskapens skull!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Folding@home

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Missade helt att det fanns ett underforum för folding! Om någon moderator känner för det får dom gärna flytta tråden!

@OT: Oj vilken snabb respons. Och så många som foldar! Fan vad grymt.
Jag planerar på att sätta min laptop till det när jag flyttar hemifrån och får mer plats, då jag använder min stationära nu på "heltid". x)