[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Skrivet av scienta:

Grabbar, jag är osäker asså!

Tror ni jag tjänar något på att byta till en iPhone? Hur är det sett till de tekniska detaljerna, är minneshanteringen bättre? Behöver man någonsin jäglas med att starta om för att rensa cache? Hur mkt sämre är kameran, hur mkt bättre är ljudkortet?
MASSA TEXT...............

Du ska aldrig döda några apps i Android, dom ligger cachade i RAM av en anledning. När du dödar dom manuellt så kommer dom starta om sig ändå. Använd aldrig någon form av taskkillers på android(om man inte kör android 2.1 och har för lite ram minne)

Android sköter minneshanteringen själv, ledigt minne är oanvänt minne och minne som inte används är inte till någon nytta. Manuellt dödande av processer, kanske system kritiska sådana kommer orsaka problem.

Vibration funkar, du måste ha ställt in fel nånstanns.

Jag vet inte vilket ljudchipp som sitter i IP4S, men IP4 har wolfson precis som SGS/Nexus S och det är det bästa som finns i mobiltelefoner. Till SGS/NS finns dessutom custom drivers(aka voodoo ljud) som tar ljudet till en helt ny nivå. Har kvar min SGS1 mest till musik, men jag är lite ljud nörd skadad.

Men SGS2 är helt ok, genomsnittlig jämfört med andra. Är du nöjd med ljudet så är det ju inga problem. Finns förbättringar för den också, gör faktiskt ganska stor skillnad. Skrivet av samma geni som gjort underverk för SGS1'an https://market.android.com/details?id=org.projectvoodoo.loude...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du ska aldrig döda några apps i Android, dom ligger cachade i RAM av en anledning. När du dödar dom manuellt så kommer dom starta om sig ändå. Använd aldrig någon form av taskkillers på android(om man inte kör android 2.1 och har för lite ram minne)

Android sköter minneshanteringen själv, ledigt minne är oanvänt minne och minne som inte används är inte till någon nytta. Manuellt dödande av processer, kanske system kritiska sådana kommer orsaka problem.

Vibration funkar, du måste ha ställt in fel nånstanns.

Jag vet inte vilket ljudchipp som sitter i IP4S, men IP4 har wolfson precis som SGS/Nexus S och det är det bästa som finns i mobiltelefoner. Till SGS/NS finns dessutom custom drivers(aka voodoo ljud) som tar ljudet till en helt ny nivå. Har kvar min SGS1 mest till musik, men jag är lite ljud nörd skadad.

Men SGS2 är helt ok, genomsnittlig jämfört med andra. Är du nöjd med ljudet så är det ju inga problem. Finns förbättringar för den också, gör faktiskt ganska stor skillnad. Skrivet av samma geni som gjort underverk för SGS1'an https://market.android.com/details?id=org.projectvoodoo.loude...

Ok, låt säga att det är som du säger med minneshanteringen (har läst om det också, så jag tror ju du har rätt). Vad är det som drar batteri i stock-rom till skillnad mot custom? Jag tkr ju det är en markant skillnad, så något måste det vara.

Ska kolla på det där med vodoo-grejen. Angående vibrationen så hade jag gjort allt jag kunnat. Startade t.o.m. en tråd på Cyanogens forum utan att någon kom på en lösning. I Hyperdroid minns jag inte om den fungerande, men där hade jag massa andra buggar så tröttnade iaf.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Låter kanoners! För vidare på den då.

Någon som har tips på program som man kan använda för att ladda ned filer från datorn till mobilen med? Vill kunna göra det hela ifrån mobilen vart jag än är. Typ om jag vill hämta en låt eller så ifrån datorn.

Om det bara gäller musik så google music. Kör bara det numera. Du laddar upp dina mp3'or till ditt konto bara sen är det bara att strömma till mobilen. Som spotify fast du laddar själv upp det du vill ha, funkar med högre bitrate än spotify också.

För filer generellt, dropbox kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Om det bara gäller musik så google music. Kör bara det numera. Du laddar upp dina mp3'or till ditt konto bara sen är det bara att strömma till mobilen. Som spotify fast du laddar själv upp det du vill ha, funkar med högre bitrate än spotify också.

För filer generellt, dropbox kanske?

Dropbox kanske fungerar. Jag skulle vilja göra i princip hela datorn tillgänglig så att jag kan hämta vad jag vill, när jag vill. Så att jag inte behöver lägga upp saker i förväg.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Ok, låt säga att det är som du säger med minneshanteringen (har läst om det också, så jag tror ju du har rätt). Vad är det som drar batteri i stock-rom till skillnad mot custom? Jag tkr ju det är en markant skillnad, så något måste det vara.

Ska kolla på det där med vodoo-grejen. Angående vibrationen så hade jag gjort allt jag kunnat. Startade t.o.m. en tråd på Cyanogens forum utan att någon kom på en lösning. I Hyperdroid minns jag inte om den fungerande, men där hade jag massa andra buggar så tröttnade iaf.

Fråga på swedroid ist, på cyanogenmod forumet är det inte mycket aktivitet och det gäller endast om du kör cm.

Det är omöjligt att säga vad det är som drar batteri utan att veta mycket mer, men rent generellt så är custom roms bättre på det mesta. Använd betterbatterystats för att kolla om du har wakelocks tex. som kan orsaka battery-drain. Wakelocks är det vanligaste problemet, det betyder kortfattat att någon app/process håller telefonen vaken när den borde gå ner i deep-sleep.

Så om luren drar ström när den ligger över natten, så är det nåt som inte är rätt. Det bör inte dra mer än 1%(procentenhet) per timma i idle. Så över 8h bör det inte dra över 8%(tex. från 100% till 92%). Då räknar jag högt ändå.

Det är så det funkar med minneshanteringen, sitter inte å hittar på för att jävlas Enda gången du bör döda en app är om den buggar och ligger och loopar med 100% cpu last. Kollade precis på min lur, den har fn. 50st processer i minnet, vilket är helt normalt.(har normal batteritid)

Om du ställer in sådär, så funkar det alltså inte ändå?

Permalänk
Skrivet av scienta:

Dropbox kanske fungerar. Jag skulle vilja göra i princip hela datorn tillgänglig så att jag kan hämta vad jag vill, när jag vill. Så att jag inte behöver lägga upp saker i förväg.

Vet inte om det direkt finns nån app för det, det är väl nån slags ftp server variant då kanske? Känner att jag inte har nog koll på server prylar för att kunna hjälpa till så mkt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det fanns flera alternativ för att aktivera vibration, ingenting funkade. Detta var alltså enbart just då jag körde CyanogenMod. I Övrigt är det inget problem, nu fungerar det utmärkt t.ex.

Jag testar avinstallera Advance Task Killer och köer batterystats istället då. För det är bara detta med batteri-tiden som bekymrar mig, den har varit så mkt bättre i customs. Prestandan har aldrig varit ett direkt problem, om inget rent buggat. Jag antar att jag varit helt fel ute gällande detta...

Skrivet av thereal_twisted:

Vet inte om det direkt finns nån app för det, det är väl nån slags ftp server variant då kanske? Känner att jag inte har nog koll på server prylar för att kunna hjälpa till så mkt där.

Nej, det kan nog vara så. Vore smidigt om man kunde få en nedladdnings-funktion i TeamViewer (tror det fanns filöverföring tidigare?). Annars är nog dropbox det bästa alternativet. Jag får kika på saken!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Det fanns flera alternativ för att aktivera vibration, ingenting funkade. Detta var alltså enbart just då jag körde CyanogenMod. I Övrigt är det inget problem, nu fungerar det utmärkt t.ex.

Jag testar avinstallera Advance Task Killer och köer batterystats istället då. För det är bara detta med batteri-tiden som bekymrar mig, den har varit så mkt bättre i customs. Prestandan har aldrig varit ett direkt problem, om inget rent buggat. Jag antar att jag varit helt fel ute gällande detta...

Nej, det kan nog vara så. Vore smidigt om man kunde få en nedladdnings-funktion i TeamViewer (tror det fanns filöverföring tidigare?). Annars är nog dropbox det bästa alternativet. Jag får kika på saken!

Aha, det var i CM. Då kan det bugga beroende på vilken nightly. Tror det finns globala inställningar i cm7 för vibration, inte kört det på ett tag nu(CM9 på SGS1'an nu) CM7 till SGS2 tyckte jag kändes meningslöst, inga direkta prestanda förbättringar öht.

En vanlig ftp server funkar ju, är dock inte insatt i säkerheten osv kring det, antar att det är windows också? Det vägrar jag att befatta mig med lol Att dela hela datorn är nog inte en jättebra idé. Däremot kan du ju dela alla filer osv alltså inget systemkritiskt.

Tänkte teamviewer också men det känns som overkill bara för att hämta nån fil ibland, blir ganska osmidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Aha, det var i CM. Då kan det bugga beroende på vilken nightly. Tror det finns globala inställningar i cm7 för vibration, inte kört det på ett tag nu(CM9 på SGS1'an nu) CM7 till SGS2 tyckte jag kändes meningslöst, inga direkta prestanda förbättringar öht.

En vanlig ftp server funkar ju, är dock inte insatt i säkerheten osv kring det, antar att det är windows också? Det vägrar jag att befatta mig med lol Att dela hela datorn är nog inte en jättebra idé. Däremot kan du ju dela alla filer osv alltså inget systemkritiskt.

Tänkte teamviewer också men det känns som overkill bara för att hämta nån fil ibland, blir ganska osmidigt.

Teamviewer har jag redan installerat och använder, så vore inte direkt overkill. Men de verkar dessvärre tagit bort den funktionen?

Ja, hela datorn kanske var en överdrift. Men mina diskar D:, E: och J: (eller specifika mappar på dessa diskar) är det jag vill ha åtkomst till vart jag än är.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Teamviewer har jag redan installerat och använder, så vore inte direkt overkill. Men de verkar dessvärre tagit bort den funktionen?

Ja, hela datorn kanske var en överdrift. Men mina diskar D:, E: och J: (eller specifika mappar på dessa diskar) är det jag vill ha åtkomst till vart jag än är.

Ok.

En vanlig ftp server går väl? Om du inte använder ES filutforskaren så kan jag varmt rekommendera den ( https://market.android.com/details?id=com.estrongs.android.po... )

Du kan gör allt där, hämta filer från datorn på lokala nätverket, vanlig SAMBA server på win. Du kan lägga till dropbox konto, och även ftp server. Även dela ut saker över BT.

Humm, ska nog prova lite med ftp å se hur det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ok.

En vanlig ftp server går väl? Om du inte använder ES filutforskaren så kan jag varmt rekommendera den ( https://market.android.com/details?id=com.estrongs.android.po... )

Du kan gör allt där, hämta filer från datorn på lokala nätverket, vanlig SAMBA server på win. Du kan lägga till dropbox konto, och även ftp server. Även dela ut saker över BT.

Humm, ska nog prova lite med ftp å se hur det funkar.

Grymt bra app, måste jag säga! Tackar hjärtligast för tipset

Är inte så grym på detta med ftp, men får väl kanske göra ett försök. Om du prövar och kommer på ett sätt så får du gärna dela resultatet

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Varför har "redigera"-knappen försvunnit?

Iaf, testade lite lätt med Filezilla, vilket fungerade ypperligt! Nu behöver jag bara fixa detta med säkerheten så att ingen annan än jag har åtkomst till servern...

EDIT: Nu finns den igen! ES på telefonen och Filezilla på datorn fungerar grymt! En sak bara som jag undrar över bara: varför ansluter min telefon som flera användare till servern? Dessa "användare" fortsätter att vara anslutna även fast jag stänger ned ES (vilket uppenbarligen inte stänger av sig själv helt då det fortfarande finns i task managern).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Varför har "redigera"-knappen försvunnit?

Iaf, testade lite lätt med Filezilla, vilket fungerade ypperligt! Nu behöver jag bara fixa detta med säkerheten så att ingen annan än jag har åtkomst till servern...

EDIT: Nu finns den igen! ES på telefonen och Filezilla på datorn fungerar grymt! En sak bara som jag undrar över bara: varför ansluter min telefon som flera användare till servern? Dessa "användare" fortsätter att vara anslutna även fast jag stänger ned ES (vilket uppenbarligen inte stänger av sig själv helt då det fortfarande finns i task managern).

Nån inställning säkert, kanske blir en ny användare varje gång du får nytt IP, och det händer väl ganska ofta om man kör på mobil-data nätet

ES ligger cachead i minnet bara för snabb åtkomst om/när det behövs. Det tar inga resurser alls när det ligger i minnescache.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nån inställning säkert, kanske blir en ny användare varje gång du får nytt IP, och det händer väl ganska ofta om man kör på mobil-data nätet

ES ligger cachead i minnet bara för snabb åtkomst om/när det behövs. Det tar inga resurser alls när det ligger i minnescache.

Jo, fast under "testningen" så körde jag via Wifi här hemma. Har även noterat att anslutningarna stänger sig själva efter en liten stund. Så jag är nöjd

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Någon som läste detta? Tydligen klarar våra kära telefoner -35 innan de dör Dax att besöka Norrland och ringa något viktigt samtal

http://www.swedroid.se/gamla-nokia-enheter-och-galaxy-s2-i-to...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som läste detta? Tydligen klarar våra kära telefoner -35 innan de dör Dax att besöka Norrland och ringa något viktigt samtal

http://www.swedroid.se/gamla-nokia-enheter-och-galaxy-s2-i-to...

Grymt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Hehe, samma med kommentarerna. Klart det blev flamewar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

någon som vet när det kommer en offieciell ics updatering?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Skrivet av zikkor:

någon som vet när det kommer en offieciell ics updatering?

http://androidandme.com/2012/02/news/official-samsung-android...
Q1 '12, möjligtvis Q2 '12 för Sverige/Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

någon som vet när det kommer en offieciell ics updatering?

Om du inte har läst det i tråden är du ändå inte intresserad!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Om du inte har läst det i tråden är du ändå inte intresserad!

ska man behöva läsa 63 sidor? haha! was that a joke?!

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Skrivet av zikkor:

ska man behöva läsa 63 sidor? haha! was that a joke?!

Nä, du behöver bara läsa sida 62.

Permalänk
Medlem

Jag har ett konstigt problem med min SGS2.

I förrgår märkte jag att jag inte kunde skicka SMS (stod misslyckat trots full täckning). Sen märkte jag också att när folk ringde så kom de till telefonsvararen trots att det inte ringt på min telefon. Slutligen kunde jag inte ringa (det var helt tyst när slagit ett nummer, man hörde ingen kopplingston) och när jag väl startade om telefonen hade alla widgets & genvägar försvunnit, hemskärmarna var tomma. Istället för de fyra standardikonerna fanns där nu andra ikoner (musik, internet osv) och jag kunde inte komma åt menyn med appsen. Att starta om telefonen hjälpte inte utan gjorde det tom värre (hade bara en enda ikon tillsist).

Nu i morse vaknade jag och såg då att telefonikonen samt menyikonen syns igen (dock inte meddelande och den bredvid). Jag kan ringa om jag gör det via WiFi men SMS fungerar inte. Vad har hänt? Har jag fått virus? Jag brukar inte installera värst mycket apps och har egentligen bara uppdaterat lite spel osv nu på sistonde. Kör dessutom allt på stock.

Om jag måste göra en systemåterställning undrar jag om det finns något sätt att spara savedata från mina spel utan att behöva använda Titanium Backup?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Nä, du behöver bara läsa sida 62.

Ägd!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk

Tjena
Det är så att min galaxy verkar bugga rejält.
När jag stänger av den så startar den automatiskt igen, så enda sättet att ha den avstängd är att ta ut batteriet. Sen "mediesöker" den hela tiden, kan gå i intervaller på en gång per sekund och vara i typ 10 sek och sedan ha ett uppehåll på en 10 minuter.
Allt detta började idag.
Någon som har något förslag på lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanSöderlund:

Tjena
Det är så att min galaxy verkar bugga rejält.
När jag stänger av den så startar den automatiskt igen, så enda sättet att ha den avstängd är att ta ut batteriet. Sen "mediesöker" den hela tiden, kan gå i intervaller på en gång per sekund och vara i typ 10 sek och sedan ha ett uppehåll på en 10 minuter.
Allt detta började idag.
Någon som har något förslag på lösning?

Trasig USB-modul i telefonen! Lämna in den på reparation! Hade precis samma fel förut. Troligtvis har du också märkt att den drar mycket mer batteri, det gjorde min :(.
Jag lämnade in telefonen och de böt ut
USB-modulen. Som ny efter detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk
Skrivet av Hablam:

MX video är suverän. Har gratis versionen på min sensation och ser ingen anledning att köpa den då reklam bara visas innan filmen startar. den funkar med det mesta jag matar den med å texter är de inga problem med heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, du verkar känna till MX video lite bättre, du kanske kan hjälpa mig
Jag har lagt in en mkv film med inbyggda undertexter, hur aktiverar jag dom?
Har även problem och spola fram i filmen, spolar fram men den hoppar direkt tillbaka var jag var.
Har du nåt tips vad jag kan göra?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

fan vad sur jag blir.

satt och spelade ca 1h på telefonen. blev varm som fan runt kameran och simkortet men inte batterit,
helt plötsligt dog telefonen och nu startar den inte och tar inte laddning.

är det något som är vanligt att den blir förvarm? precis som någon löddning har smält i luren,

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av rgolsson:

fan vad sur jag blir.

satt och spelade ca 1h på telefonen. blev varm som fan runt kameran och simkortet men inte batterit,
helt plötsligt dog telefonen och nu startar den inte och tar inte laddning.

är det något som är vanligt att den blir förvarm? precis som någon löddning har smält i luren,

Nej, reklamera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Nej, reklamera den.

har gjort.

har turen att ha en kompis som jobbar på ett ställe där dom lagar telefoner. så får se om dom fixar den imorgon.
men det är ju så jävla surt :/

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit