Permalänk
Medlem

Error message 9000?

Jahapp då verkar det ha börjat för mig. Fungerat hur bra som helst tills idag.

Tappa kontakt med deras server menas det tydligen. Har för ovana att ha cmd igång samtidigt som jag lirar och testpingar under tiden och det flyter på bra. Lite ledsen nu.......

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat tycka synd om dig, jag hade liknande problem för tid sedan och man kunde inte göra en fp eller op utan att bli utkastad, fick mig nästa att sluta spela men peppar, peppar har inte haft några större problem sedan en tid tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Jahapp då verkar det ha börjat för mig. Fungerat hur bra som helst tills idag.

Tappa kontakt med deras server menas det tydligen. Har för ovana att ha cmd igång samtidigt som jag lirar och testpingar under tiden och det flyter på bra. Lite ledsen nu.......

Hade detta problem ett tag och det visade sig faktiskt vara min internetkoppling som var problemet.
SW:TOR är riktigt känsligt mot disconnects, har ingen tolerans för det alls vilket är helt sjukt, men så är det.
Så om du tappar kopplingen i nån sekund bara (eller troligtvis mindre) så får du 9000 felet.

I mitt fall fick min ISP komma ut och kolla på det, dom konstaterade att linan från källaren upp till rummet inte var som den skulle, lyckligtvis är mitt hus rätt nytt så dom kunde bara koppla om så den använde en annan kabel upp, vilket löste problemet för mig.

Permalänk
Medlem

Vad gäller kopplingen så är trådarna runtom huset och i jacken ca 4-5 år gamla. I övrigt är det telias urgamla koppartrådar som går genom skog och åker. (bor på landet)

Haft grymma problem sedan vi fick adsl för ca 8 år sedan. Ringt telia i parti och minut genom åren, har lärt mig istället att läsa av vädret när man kan lira. För hjälp därifrån har vi aldrig fått annat än att tekniker åkt ut och testmätt vid stationen och åkt igen. Ringde sist för ett år sedan och vädjade om hjälp varpå någon ringde upp efter ett par dagar och sa, "ni kan nog inte vara kunder hos oss längre".

Så jag förstod att nu är det till att hålla käft hädanefter.

Men i detta fall, bra väder, så var testpingningen stabil och fin. Sett trådar på swtorforumet om folk som har problem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Vad gäller kopplingen så är trådarna runtom huset och i jacken ca 4-5 år gamla. I övrigt är det telias urgamla koppartrådar som går genom skog och åker. (bor på landet)

Haft grymma problem sedan vi fick adsl för ca 8 år sedan. Ringt telia i parti och minut genom åren, har lärt mig istället att läsa av vädret när man kan lira. För hjälp därifrån har vi aldrig fått annat än att tekniker åkt ut och testmätt vid stationen och åkt igen. Ringde sist för ett år sedan och vädjade om hjälp varpå någon ringde upp efter ett par dagar och sa, "ni kan nog inte vara kunder hos oss längre".

Så jag förstod att nu är det till att hålla käft hädanefter.

Men i detta fall, bra väder, så var testpingningen stabil och fin. Sett trådar på swtorforumet om folk som har problem.

Du kan inte byta ISP då? Eller göra något själv, låter mysko det där..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Hjälper nog inte att byta isp då det är skanova som äger trådarna mellan oss och stationen oavsett vilken isp jag har.

Hade mysko upplevelse nyss. Kom till flottan efter tre timmars maratonlirande med ny gubbe.

Kutar runt lite där och ställer i ordning inför loggning när helt plötsligt min companion inte "hänger" med. Laggade efter och försvann. Rätt som det var frös allt och ut i windows efter en halv minuts frysskärm samtidigt som testpingningen som varit bra visade en spik på 473ms ungefär när liret frös.

Inget felmeddelande eller så utan rätt ut i windows bara. Loggade in igen och gubben var lite överallt följt av frysskärm, ut i windows med en spik i testpingningen ungefär samtidigt som liret frös.

Tre ggr på raken. Böt server till annan gubbe och där var companion med så tillbaks till servern som jag böt från, då var den companionen med ordentligt igen + att inget hände under de fem minuter jag hängde kvar med gubben för att testa innan jag loggade själv.

?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk