Permalänk
Medlem

Hörs trots mute:ad mic

Hej

Jag har ett par Sennheiser PC360. På dessa så mute:as mikrofonen när mic-armen fälls upp.

Dock så fort jag gör detta så börjar allt ljud som spelas upp i windows höras. Har vänner i mumble som till exempel hör min musik när jag håller inne push-to-talk-knappen trots att min mic är mute:ad. Har också testat skype, samma sak där.

Själva mute-funktionen av mikrofonen funkar då ingen hör när jag pratar i den uppfällda micen, utan bara ljuden från windows. Så det är precis som att när jag mute:ar mikrofonen så börjas allt ljud från windows snappas upp någonstans. Som en inbyggd mikrofon i windows.

Någon som har en aning om vad detta kan bero på?

Notera att det är likadant trots att jag rycker ut allt förutom mic-input.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du en webcam med mic?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

Har du en webcam med mic?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope. Ingen webcam

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det verkar som att dina program byter till Stereo Mix när mikrofonen försvinner, är du säker på att du inte har det enabled i sound>recording?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knaris:

Det verkar som att dina program byter till Stereo Mix när mikrofonen försvinner, är du säker på att du inte har det enabled i sound>recording?

Nope disable

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedbrant:

Nope disable

Testa att fälla upp micen och kolla sedan i t.ex. Skype vilken enhet som hamnar som microphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knaris:

Testa att fälla upp micen och kolla sedan i t.ex. Skype vilken enhet som hamnar som microphone.

Det blev samma. "Mic in at front panel (Pink) (Realtek High Definition Audio)". Drar jag ut micen så blir det "inget" (men det är ju bara när micen är ikopplad som problemet finns)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hittade denna
http://au.answers.yahoo.com/question/index?qid=20111104041804...

Men det funkade inte för mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var ju väldigt konstigt...

Är ju som att koppla en kabel direkt från utgången till ingången fast genom lurarna och bara när du mute:ar, känns inte som att det ens är möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knaris:

Det var ju väldigt konstigt...

Är ju som att koppla en kabel direkt från utgången till ingången fast genom lurarna och bara när du mute:ar, känns inte som att det ens är möjligt.

Ja det är jävligt skumt. Skickade ett mail till Sennheisers support och frågade. Dom svarade att jag skulle testa i en annan dator. Om det är likadant då tyckte dom att jag skulle skicka tillbaka det.

Får väl göra det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

i skype kan du kolla vilket läge programmet körs i, funkade för mig då

Permalänk
Medlem

Har samma problem, aldrig hittat en lösning så har gett upp. Jag har dock något Gamecom headset. Men mutar jag så hör folk på vent/mumble/ts/skype etc tex min musik å spelljud. Har stängt av allt i kontrollpanelen som du oxå, jätte konstigt problem faktiskt.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke94:

i skype kan du kolla vilket läge programmet körs i, funkade för mig då

Kan du förklara mer ingående? Dock är det inte bara skype problemet gäller för, men det kan ju ge en hint

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedbrant:

Kan du förklara mer ingående? Dock är det inte bara skype problemet gäller för, men det kan ju ge en hint

högerklicka på skype, sen fliken kompatibilitet, "Kör detta program i kompatibilitets läge för:" sen väljer du rätt version av windows i rullgardins menyn

Permalänk
Medlem

Någon som har fått det å funka?

Btw jag har märkt att micken tar upp allt ljud i/utan på hörlurarna också (sennheiser pc-360 g4mer) som typ om jag skrapar uppe på huvudet på hörlurarna så hörs det i micken... den är otroligt känslig. eller är konstruktions miss så hörlurarna är ledande på nå vis? :S

Vet inte men också samma problem även när micken är mutad att folk fortfarande hör musik etc... även sig själva ibland. använder TS och är lika dant i instpelningen som finns i windows.

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4