Permalänk
Skrivet av Alling:

Jag har 7970 referens och Catalyst 11.12. Jag får aldrig BSOD. BF3 kraschar ibland. Texturer blinkar på avstånd. Jag snittar 58 fps i Ultra, 1920x1080. Är det värt att uppgradera, och isåfall till vilken version? (Jag kan väldigt lite om vilken roll drivrutiner spelar, annat än att de behövs för att grafikkort, ljudkort etc ska fungera.)

Kör själv 12.2 + HD7800 patch och får inga kraschar i BF3 eller dem problem du nämner. Dessutom ca 65 fps med min överklock.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jaha allt fungerar utom clock's i MSI Afterburner. Antar ingen har lösning på det?

EDIT
Hittat lösning!!
Make sure you did a clean install.

If you used /XCL with AB then run /RCL before uninstalling.
Boot straight to Safe Mode after uninstalling.
Go to Device Manager, uninstall Standard VGA.
Run Driver Sweeper (3.2.0); do not reboot.
Refresh Device Manager, reboot.

I have never installed a set in top of an existing one, and that has served me well.
If you need to OC with AB, you can just copy atipdl64.dll to System32 and atipdlxx.dll to SysWOW64; you can extract them from 12.1 WHQL.
If they're still in .dl_ file type, just use 'Extract Here' on those two files with any of your archiver programs (e.g 7-Zip) in order to properly 'convert' them to working .dll files.

In any case, opening browser with hardware-acceleration support (like IE9 and FF) most likely will also make your clock stays in 3D mode.
Try to minimize the browser window and wait a bit.
If everything's working normally then the clocks should go back to idle clocks.

-k1net1cs

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

jag har fått 2st BSOD i Windows med WoW i window mode minimerat under denna helg, problemet har uppstått nu.
Jag har 12.3 drivarna å HD7950 kortet. inget klockat allt standard. vill verkligen inte behöva beställa RMA nummer. *håller tummarna för ny driver*

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Har spelat Bf3 en timme nu med dessa drivrutiner. Fy vad bra de var jämfört med de som ASUS skickade med mitt HD7970 CU2T kort. Fick nästan dubbel prestanda med eyefinity. Nu kunde jag köra Bf3 med Medium settings och ändå ha ca 55 fps i upplösningen 5760x1080. Förut hade jag max 30 fps.

Inga blåskärmar än så länge iaf.

Permalänk
Medlem

den här drivrutinen tog bort mina problem i bf3! rekommenderas.

Visa signatur

CHASSI: CM haf-x GPU: GTX 780 CPU: I5 3570K mobo: gigabyte Z77x ud3h PSU: xfx 750w RAM: 16gb 2200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddychrist:

Väntar på officiella 12.4 drivisar, dem ska juh innehålla BF3 förbättringar.

Källa på det?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Fan gör ni med era datorer? Har inte haft nått strul med mitt kort eller några andra kort heller :/

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Fan gör ni med era datorer? Har inte haft nått strul med mitt kort eller några andra kort heller :/

Negativ kritik är ofta den mer högljudda.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt aldrig haft problem med uppdateringar på mitt 7970, vilket jag är väldigt glad för.

Men AMD måste skärpa sig med att göra drivrutiner, kortet har varit ute länge på marknaden nu och det borde finnas mycket bättre drivrutiner ute som faktiskt har lite prestanda i sig!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Skrivbordsläge, belastning, allt. Det sker dock helt slumpmässigt men tog dock inte mer än någon minut. Alla andra drivrutiner förutom just denna: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/radeon-7900-series... ger mig atikmpag.sys bluescreen. Alltså ett annat fel än 12.4.

Intressant jag har samma problem och också Thuban X6, samt får atikmpag.sys men oftast så vara blå skärmen 1sekund så man hinner knapp se vad som händer, lyckades dock ta en bild av den med kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

så vara blå skärmen 1sekund så man hinner knapp se vad som händer, lyckades dock ta en bild av den med kamera.

bluescreenview är ett utmärkt program som letar reda på bluescreen dumparna åt dig

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Eller så skriver trycker du win+pause>avancerade instællningar>flik avancerat>startup and recovery klickar du på instællningar>tid att visas listan før operativsystem, blocka bort rutan och vips så kommer bluescreen vara kvar tills du startar om sjælv.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Funkar drivern bra till bf3 med 6870 serien? Tycker jag har ett halvbra flyt med 12.3 betan so far.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

rabiesekorre då du har exakt samma problem som jag kör du eyefinity?
Har du en eller flera 7900 kort?

Du har också Thuban X6?

Permalänk

Vill också ge en tumme upp för denna drivare! Speciellt då i bf3 där problemen i stort verkar vara lösta. Visserligen en smärre överklockning men inga dippar och högst acceptabel fps i ultra.

Bra AMD!

Permalänk
Medlem

Jag är också mycket nöjd med dessa. I Skyrim och BF3 märks de största skillnaderna, båda flyter på fint nu. Nu saknar jag bara en ny "Afterburner" som stödjer 7850 fullt ut.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 7870. Gav mig några fler FPS, men orsakade även en hel del grafiska buggar, speciellt i BFBC2. (Streck i marken, och mynningseldar som dök upp ur tomma intet.)

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Skrivbordsläge, belastning, allt. Det sker dock helt slumpmässigt men tog dock inte mer än någon minut. Alla andra drivrutiner förutom just denna: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/radeon-7900-series... ger mig atikmpag.sys bluescreen. Alltså ett annat fel än 12.4.

MSI afterburner... använder du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

MSI afterburner... använder du det?

Japp oftast, men även kört helt utan det och fortfarande fått problem. Har nu slagit av en av skärmarna i CCC och allting är tokstabilt...

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Skrivet av rabiesekorre:

Japp oftast, men även kört helt utan det och fortfarande fått problem. Har nu slagit av en av skärmarna i CCC och allting är tokstabilt...

För MSI afterburner kan slå ut AMD drivarna så man får en BSOD (särilt om du kör över "spärren")

Det du kan göra är att avinstallera MSI afterburner, sedan installera nya drivare. Fick likadant problem med mina 6970's men lura ut att MSI AB skapar BSOD (Som om AB krockar med CCC's OC pryl) sedan installerar du bara MSI AB när du är klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

För MSI afterburner kan slå ut AMD drivarna så man får en BSOD (särilt om du kör över "spärren")

Det du kan göra är att avinstallera MSI afterburner, sedan installera nya drivare. Fick likadant problem med mina 6970's men lura ut att MSI AB skapar BSOD (Som om AB krockar med CCC's OC pryl) sedan installerar du bara MSI AB när du är klar.

Det har iaf inte drabbat mig då jag även testat en helt fresh installation av Win 7 med samma problem.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70