Tips om en ny webbläsare som klarar ALLA sidor som IE6 samt har flera bra funktioner!

Permalänk
Medlem

slit dig från opera snälla... den stöder knappt halvt de gällande standarderna, en mardröm för dem som gör hemsidor...

--

förstår nu inte det här... denna "nya" browsern är alltså gamla IE Opera fast med nytt namn? verkar inte vara några stora skillnader heller... inte på de små screenshots jag sett lite på avstånd...

de kanske blev tvungna att byta namn...

orkar hursomhelst inte testa igen... är rätt nöjd med ie o mozilla...

Permalänk
Medlem

Opera är väl den enda webbläsare som faktiskt håller sig till standard, och då menar jag w3c's standard. Självklart funkar Opera dåligt om man håller sig till "Microsoft"-standard

Sidan kan jag inte titta på... jag har inte rättigheter att göra det. Verkar kajko. Får kolla senare.

Permalänk
Medlem

Nej opera håller sig inte till standarderna alls... Vet inte var ni har fått det ifrån egentligen.

Mozilla däremot...

IE funkar lite halvt åtminstone... [url="http://www.hemsida.net/mirzram/"]här är ett exempel... inte fan funkar det i opera inte... men mozilla och ie läser skiten perfekt!

vanlig standardiserad css och xhtml! från början funkade det inte så bra i ie, men där la jag till lite javascript och fick igång det. opera vill fortfarande inte...

Permalänk
Medlem

Opera 7 beta 1 har släppts för övrigt.

www.opera.com

Omskriven "from scratch"

Visa signatur

äh, vem behöver signatur?

Permalänk
Medlem

Avant Browser är gamla "IE Opera" ja. Han fick inte länge ha kvar det namnet tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man får ner minnesanvändningen?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr. Jag har mailat Anderson (programmeraren) angående detta. Han skulle kolla på det så vi får hoppas fet löser sig.

Permalänk
Medlem

*Snyft*
Blev jätte sugen på att prova efter allt beröm här, så ser det ut såhär när jag ska in på http://www.avantbrowser.com/ :
Forbidden
You do not have permission to access the requested file on this server.

Visa signatur

[size="1"][color="red"]ASUS A7V333 | AMD XP2200+ ThoroughBred @ 1.8GHz | Volcano 9 | 512MB PC2700 | PoV Gf3 Ti200 250/560 | Seagate Barracuda 4 80gb || 3DMark - 9090p [/size][/color]

Permalänk

Xophile vi råkades på dc för ett tag sen!
Har använt Avant sen du tipsade om den. Tycker den äger
Tyvärr finns det en bugg som man gärna skulle slippa, statusfältet försvinner när man öppnar nya fönster, som halldin påpekade.
Annars är den kanon.

Visa signatur

Man kan ha hallonsaft istället för avgaser på bilen.

Permalänk
Medlem

Coana: Jag såg också det precis! Vet inte riktigt vad som hänt med hemsida, verkare skumt!

SvarteGrim: Ja, det kommer jag ihåg! Fan va gött att du gillade den så mycket! Det är det problemet med statusfältet har jag inte märkt, det var ju också lite skumt!! Får kolla mer på det då!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

tycker den var skit, hur f*n kan ni gilla detta *lol*

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Om dom ändrar utseende och fortsätter arbeta på läsningen av sidor i opera 7 kan det bli riktigt sjyst ju

Men, opera 6 är ju så oändligt mycket snyggare! (Tyvärr funkar inte css o sånt )

Permalänk
Medlem

Netcaptor, det är som en frontend för ie6
Skitbra program

www.netcaptor.com

Du vill aldrig byta tillbaka till ie6 gränssnitt efter att du provat NC.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna lägga upp en mirror sålänge sidan är nere? Skulle vara skit bra.
Blev väldigt nyfiken när jag läser här.
Edit: Jag hittade när jag sökte

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk

Jag föredrar Crazy browser framför Avant browser och Netcaptor, p.g.a. att dom sistnämda har crashat otaliga gånger.

Visa signatur

Vorsprung durch Technik.
Att tänka snabbt är bra, att tänka rätt är ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Har använt avant ett tag nu och måste säga att det hänger sig rätt ofta ändå, om man ska ladda upp filer till nått forum så är det sällan utforskar/bläddra saken kommer upp utan felmeddelande. Och så måste du stänga av avant helt innan du stänger av datorn annars är det risk att skalet blir instabilt och du måste kicka dej själv med aktivitetshanteraren för att kunna avsluta.

Hoppas på uppdateringar snart!

Visa signatur

Syltkaka!!!

Permalänk
Medlem

Mjo. Den var rätt bra. Ska bara testa den lite till Den påminner mkt om Opera och de fula ikonerna från IE 6 är där

Fast på det stora hela verkar den vara helt okej!

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Orkar inte prova den eftersom den verkar vara en kopia på Crazy Browser
Är det nån som vet vad som är skillnaden mellan dessa? Vilken är bättre isf?

http://www.crazybrowser.com/

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Avstängd

Har testat alla tre nu och gillade Crazy Browser mest. Snabb och IE-likt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är faktiskt sanning då man säger att Mozilla är den enda läsaren som följer w3c's standard till punkt och pricka. Dock fungerar inte tumknappen i mozilla (inte för mig iaf), och därför kör jag ie.

Visa signatur

"`F' is group reply. This is because `G' is for sort and `g' is for get new mail. And `G' is for sort because `sort' used be called `group', and anyway `S' is for save mailbox and `s' is for file message in folder, because `f' is group reply and `F' is group reply including original text."

Permalänk
Medlem

Jag har en ny browser

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kson
Har använt avant ett tag nu och måste säga att det hänger sig rätt ofta ändå, om man ska ladda upp filer till nått forum så är det sällan utforskar/bläddra saken kommer upp utan felmeddelande. Och så måste du stänga av avant helt innan du stänger av datorn annars är det risk att skalet blir instabilt och du måste kicka dej själv med aktivitetshanteraren för att kunna avsluta.

Hoppas på uppdateringar snart!

Verkligen?
Det har itne jag märkt..
vad har du för dator egentligen
Hittils har det inte hängt sig och något om att man måste stänga av innan man stänger ner datorn är helt nytt för mig, jag har bara märkt av bra saker.
Tror jag håller mig till den här, den öppnar flera saker och har antipopup etc och så orkar jag inte testa typ crazybrowser om den är likadan..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Hehe, vad gó överraskning när Avant crashade.
När du startade upp det så frågade den om man ville återskapa sidorna.
Skitskönt, satt och surfade på typ 20 sidor samtidigt.
Är Crazy Browser mer stabilt?
Måste säga att jag tycker mer om Crazy Browser, känns mer seriöst och har fler avancerade inställningar, typ att Ctrl + Enter blir www.***.com och Alt + Enter blir www.google.com/search&=** typ.
Dock var Avant snyggare
Såg nu att båda tog lika mycket minne, sånär på 3 mb just nu..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Har kört Crazy Browser (rätt länge), som trots det hysteriska namnet funkar bäst verkar det som

Två saker som jag stör mig på dock:

Det går inte att få mindre ikoner i verktygsraden (?)

Favoriter som man ej besökt på länge tonas ner och syns knappt. Dessutom så stämmer det inte alltid då t.ex. Buzz.bazooka är gårad även om jag besökt den nyss.

Nån som vet om det går att fixa?

Edit: Zapher, CrazyBrowser är mkt stabilt enligt mina erfarenheter. Enda som jag märkt är när man saknar en plugin exempelvis quicktime, flash, så gör man bäst i att starta vanliga IE och installera den.

Visa signatur

:o|-<

Permalänk
Medlem

om man tar och drar upp typ 10st windows i samma fönster sedan drar igång ett spel och sedan quitar det efter ett tag..blir den här läsarn slö då? var så för mozilla

Permalänk
Medlem

Crazy-, Fast- och Avant-browser är mycket lika varandra.
Alla är bara ett skal till IE

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

"Använder IE's dll:er"
Ja det låter ju jättebra, alla säkerhetshål i IE gäller alltså för denna browser oxå.
Jag kör Mozilla och stortrivs med den iaf. (Och tumknappen funkar)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tumknappen funkar i Avant, IE och Crazy också..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

hmm.. ska pröva. Dock kör jag nu netscape 7. Fungerar klockrent och inte så bloated som 6:an var.. ett tips.