Permalänk

Sunnerbo

Hejsan allesammans och varmt välkomna till detta galleri!

Jag valde som projektarbete i årskurs 3 på Sunnerbogymnasiet att designa ett eget chassi och sedan tillverka detta från grunden samt vattenkyla komponenterna.

Hälsa gärna på byggloggen för fler foton och tankar kring bygget.
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Stort tack till min handledare, sponsorer och övriga som gjort detta projekt möjligt.

Sunnerbo

Permalänk
Medlem

Riktigt grymt bygge, har följt din bygglogg länge dessutom! 5/5 inge snack om saken!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Skrivet av Tyran26:

Riktigt grymt bygge, har följt din bygglogg länge dessutom! 5/5 inge snack om saken!

Det får man tacka för!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Riktigt fint:) vill se mer bilder:) vad är det för vätska du kör med?

Tack ska du ha! Fler bilder finns i byggloggen, tyvärr så går det bara att ladda upp 99st bilder i ett galleri.
Vätskan är vanligt batterivatten från Biltema, jag funderar dock på att färga det men velar lite...

Permalänk
Medlem

Riktigt fint!
Men får man fråga hur mycket den totala kostnaden på material blev?

Permalänk
Medlem

Fint bygge, dock lite väl lång på djupet kanske?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Buttlern:

Riktigt fint!
Men får man fråga hur mycket den totala kostnaden på material blev?

Jag blev sponsrad med aluminiumplåten av Plåtcenter här i Ljungby.

Det som var dyrast var aluminiumstängerna till stommen som sammanlagt kostade runt 600kr, som tur var säljaren snäll nog att kapa dem i rätt längd med så jag tror jag kom undan rätt billigt ändå.

Utöver det kostade samtliga skruvar samt dioder och dyl. kanske 200kr, plexiglaset 79kr, köpte även en papperskorg på IKEA för att få tag på gallret...

Sammanlagt har jag väl lagt ut runt tusenlappen i materialväg, har säkert glömt något men men... då räknar jag alltså inte in plåten som jag blev sponsrad

Permalänk
Medlem

5/5 Jäkligt bra bygglogg
Grymt Chassi men det känns som att ventilationshålen för nätagget där bak är lite strypt?

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

Fint bygge, dock lite väl lång på djupet kanske?

Tack:)

Kanske det kanske, tycker det var ganska bökigt att installera pumpen och alla kablar som inte syns. Men visst hade kunnat krympa måtten med några centimeter på djupet det har du rätt i, det ser lite tomt ut

Permalänk
Skrivet av XfanX:

5/5 Jäkligt bra bygglogg
Grymt Chassi men det känns som att ventilationshålen för nätagget där bak är lite strypt?

Tack ska du ha

Var med lite orolig över att luften inte skulle ha någonstans att ta vägen, därför klippte jag ut ett hål i skiljeplåten mellan nätaggregatet och moderkortet så att ifall det skulle bli för varmt så står iallafall inte varmluften stilla utan har någonstans att ta vägen.

Jag har känt några gånger under stresstest och liknande och det verkar som att agget håller sig kallt. Iallafall om man bedömer utifrån luften som blåses ut i bakkant, den känns kall och fräsch så jag är inte så orolig över detta längre.

Permalänk

Fy fasen vad snyggt det blev. 5p från mig

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Skrivet av Phantomcf:

Fy fasen vad snyggt det blev. 5p från mig

Tackar så hemskt mycket

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad, riktigt kul och snyggt bygge du gjort!
Allt annat än 5/5 från mig vore skamligt

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Skrivet av pimpy:

Jag är imponerad, riktigt kul och snyggt bygge du gjort!
Allt annat än 5/5 från mig vore skamligt

Tack ska du ha!

Permalänk
Medlem

Galet fräscht bygge! 5 poäng på det.

Permalänk
Skrivet av CoffB:

Galet fräscht bygge! 5 poäng på det.

Tackar så mycket!

Permalänk

Vackert! 5p!

Permalänk
Medlem

Brutalt snyggt!!!

Permalänk
Medlem

Oooooooooootroligt snyggt! Bästa galleriet på länge, enligt mitt tycke iallafall Full pott 5/5

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk
Skrivet av Erkapekka:

Vackert! 5p!

Skrivet av iamdanne:

Brutalt snyggt!!!

Skrivet av YellowSnOw:

Oooooooooootroligt snyggt! Bästa galleriet på länge, enligt mitt tycke iallafall Full pott 5/5

Tack ska ni ha :)!

Permalänk
Medlem

Herregud va snyggt jobbat, bland det finaste egenbyggda chassit jag sett på mycket länge.
Hoppas du är nöjd, för det skulle jag vara 5p!

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Herregud va snyggt jobbat, bland det finaste egenbyggda chassit jag sett på mycket länge.
Hoppas du är nöjd, för det skulle jag vara 5p!

Tack ska du ha!

Permalänk
Medlem

Grymt detaljerat gjort, stilrent, och inga jävla jobbigt snack under alla bilder!

5p!! och det är inte ofta jag ger 5p! precis som filmkritiker ^^

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

coolast i stan

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Det ser mer eller mindre ut som ett concept-chassi av Lian Li, vilket innebär good work 5p av 5 möjliga!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Grymt detaljerat gjort, stilrent, och inga jävla jobbigt snack under alla bilder!

5p!! och det är inte ofta jag ger 5p! precis som filmkritiker ^^

Det får man tacka för!

Skrivet av cosmos92:

coolast i stan

¯\_(ツ)_/¯

Skrivet av Batman:

Det ser mer eller mindre ut som ett concept-chassi av Lian Li, vilket innebär good work 5p av 5 möjliga!

Tackar tackar

Permalänk
Medlem

riktig kul bygge, skulle corsair släppa såna...

fantastisk jobb!!!!

Permalänk
Medlem

ett bidrag till årets hemgjorda chassi, om det nu fanns ett sådan tävling!
vrålsnyggt, fullpott av mig!

Permalänk
Skrivet av tatus_se:

riktig kul bygge, skulle corsair släppa såna...

fantastisk jobb!!!!

Tackar så mycket!

Skrivet av dauit:

ett bidrag till årets hemgjorda chassi, om det nu fanns ett sådan tävling!
vrålsnyggt, fullpott av mig!

Tack!