Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Skrivet av Micke O:

Alla gånger när man skjuter först, träffar först och - dör först...

Och siktar sämst. Händer mig hela tiden

Permalänk
Medlem

Supression.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Moderator
Moderator

Att Dice inte gjorde en skala där man på ena sidan kunde få "run and gun, reflex shooting" och på andra sidan riktigt BF lirande med hela konkarongen.

Commander kunde få ha varit en tickbox valmöjlighet.
Och en bättre karta som visade de olika gruppernas mål/plan
Voip med 3D positionering
Radio mellan gruppledarna och CO
Slumpvisa flaggor på större kartor, ökar spelglädjen på varje karta och inför lite flexibilitet i tänkandet.

Begränsningarna i serverinställningarna
Mandown tid max tio sekunder?!
Sakta ner sprintförmågan
Killzones runt main (baserape/TK skydd)
...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Att Dice inte gjorde en skala där man på ena sidan kunde få "run and gun, reflex shooting" och på andra sidan riktigt BF lirande med hela konkarongen.

Commander kunde få ha varit en tickbox valmöjlighet.
Och en bättre karta som visade de olika gruppernas mål/plan
Voip med 3D positionering
Radio mellan gruppledarna och CO
Slumpvisa flaggor på större kartor, ökar spelglädjen på varje karta och inför lite flexibilitet i tänkandet.

Begränsningarna i serverinställningarna
Mandown tid max tio sekunder?!
Sakta ner sprintförmågan
Killzones runt main (baserape/TK skydd)
...

Kan inte annat än att hålla med. Det känns som att många små ui/server settings/möjligheter hade kunnat göra ganska mycket. På så vis skulle nog en större del av spelarbasen bli nöjd, då de kan välja servers utifrån vad de faktiskt föredrar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nightcrawl:

Kan inte annat än att hålla med. Det känns som att många små ui/server settings/möjligheter hade kunnat göra ganska mycket. På så vis skulle nog en större del av spelarbasen bli nöjd, då de kan välja servers utifrån vad de faktiskt föredrar.

Precis, vad var deras slogan? "Play as you want" eller något liknande?

Säkert!

Nej, istället begränsar de ner så vi är låsta vid vissa variationsmöjligheter så Frostbite 2 kan lanseras i fler spel utan risk för konkurrens eller intressekonflikt. Max monetär vinst.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Att det verkar vara så många som kör med aimbot och no-recoil.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tycker det nya hyra server grejset är skit, blir fan bannad hela tiden bara för att jag dödar han som ägen servern (på xbox) blir så förbannnad :/ Slutar med att jag reportar dem för cheat på xbox live ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

jag retar mig mest på att jag aldrig har spelat spelet men tror det skulle vara kul ^^ men min dator för tillfället pallar det inte ಥ_ಥ

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Precis, vad var deras slogan? "Play as you want" eller något liknande?

Säkert!

Nej, istället begränsar de ner så vi är låsta vid vissa variationsmöjligheter så Frostbite 2 kan lanseras i fler spel utan risk för konkurrens eller intressekonflikt. Max monetär vinst.

Ja precis. Diskuterade detta nyligen med bekant. Vart har hela modd- och tredjepartscommunityn tagit vägen inom shooter-genren(förutom fusktillverkare då...)? Dessa kreativa själar som hade ett genuint intresse i att göra spelen bättre, bredare eller mer tävlingsinriktade? Nej, allt är låst till utvecklaren, vilket bara blir långsammare, mer generellt och med begränsade utsvävningar.

Riktigt tråkigt, men onlinespel har väl blivit en större kassako de senaste åren helt enkelt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag retar mig mest på att stridsvagnarna blivit på tok för "klena" eller hur man ska säga det.
Räcker ju nästan med att kasta en sten så sprängs den.

Men jag tycker även att Havoc/viper blivit kraftfullare mot stridsvagnarna. Eller bara något som jag fått för mig?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Man blir beskjuten och får 30% health, sen lägger man sig bakom cover efter 1 sek så dör man, nog det enda jag stör mig på

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Wake Island, aldrig gillat den mappen. Urtråkig såvida man inte gillar Jet/Heli.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Eott det är som Esseboy säger det gör inte en soldat på riktigt heller, en soldat måste hela tiden memorera vilket eld-läge man har/hade och antalet magasin/patroner/granater som man har använt under striden. För själva syftet med HC-läget är att ge en spelare en mer realistisk strids upplevelse därför syns de inte i HC, så det är bara att börja träna upp minnet eller överväga att börja spela på de vanliga servrarna, om det är svårt.

Fast så går det ju inte till i verkligheten heller, att du mitt under strid ligger och räknar/tittar hur mycket du har kvar av allt och vilket eld-läge du har. För om man gör det så skulle fienden under den tiden lätt kunna förflyttat sig närmare eller försöka flankera er eller hitta bättre skydd och då när du skall tittar upp igen är de ju inte där längre och då blir du överraskad istället och då kanske de skjuter dig först om du har otur för de har lyckats hitta bättre försvarsställningar. Så nej, det man gör är att man försöker memorera hela tiden hur mycket man kvar av ammunitionen och granaterna för att sen göra en kontroll efter strid och dett gör man alltså när alltså fienden är utslagen och din grupp skall förflytta sig.

Ok, så om du tar skydd bakom en sten, ska du inte kunna kolla på vapnet vilket eld-läge som är inställt?(??) Kan du inte heller kolla efter hur många granater som hänger i västen? Skitsnack

Permalänk
Medlem

Retar mig på att man nu kan köpa vapenkit för att på så sätt slippa levla sin soldat.

Permalänk
Medlem

Att man inte kan sätta upp en server gratis om man har en egen server att köra den på.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Ok, så om du tar skydd bakom en sten, ska du inte kunna kolla på vapnet vilket eld-läge som är inställt?(??) Kan du inte heller kolla efter hur många granater som hänger i västen? Skitsnack

Jo visst skall du kunna det, men om du är en utbildad soldat blir man lärd att kunna sånt utantill, så om du lyssnat på dina befäl skall det enda du behöva göra när du ligger bakom en sten/skydd är att ladda om och kolla vart dina kamrater är för att hålla ihop gruppen och sen kolla förflyttnings vägar och vad finden är utifall du kan rycka fram eller falla tillbaka, det är det ända du hinner. Så det jag vill komma till är att varför HC inte visar antal ammo och eld-läge är för att du skall kunna det utantill och få känna samma känsla/tankar som om du var i en strid eller hur man nu skall förklara det.

Sen vore det ju konstigt om du inte visste hur mycket ammunition och granater du har på dig innan strid eftersom du fyller ofta på dina magasin själv och övrig ammuniton, så då borde man ju veta hur mycket man kan göra sig av med.

Permalänk

M26 som underbarrel på ett vapen med heavy barrel skadar ju inte direkt lite efter patchen..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

fuskare.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Skrivet av Lan:

Att Dice inte gjorde en skala där man på ena sidan kunde få "run and gun, reflex shooting" och på andra sidan riktigt BF lirande med hela konkarongen.

Commander kunde få ha varit en tickbox valmöjlighet.
Och en bättre karta som visade de olika gruppernas mål/plan
Voip med 3D positionering
Radio mellan gruppledarna och CO
Slumpvisa flaggor på större kartor, ökar spelglädjen på varje karta och inför lite flexibilitet i tänkandet.

Begränsningarna i serverinställningarna
Mandown tid max tio sekunder?!
Sakta ner sprintförmågan
Killzones runt main (baserape/TK skydd)
...

Det är därför man skiter i BF3 och börjar lira ARMA 2 istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Åkan:

Jo visst skall du kunna det, men om du är en utbildad soldat blir man lärd att kunna sånt utantill, så om du lyssnat på dina befäl skall det enda du behöva göra när du ligger bakom en sten/skydd är att ladda om och kolla vart dina kamrater är för att hålla ihop gruppen och sen kolla förflyttnings vägar och vad finden är utifall du kan rycka fram eller falla tillbaka, det är det ända du hinner. Så det jag vill komma till är att varför HC inte visar antal ammo och eld-läge är för att du skall kunna det utantill och få känna samma känsla/tankar som om du var i en strid eller hur man nu skall förklara det.

Sen vore det ju konstigt om du inte visste hur mycket ammunition och granater du har på dig innan strid eftersom du fyller ofta på dina magasin själv och övrig ammuniton, så då borde man ju veta hur mycket man kan göra sig av med.

Det är lättare att veta vilket eldläge man använder i verkligheten än i BF3. För i verkligheten så kan man titta på "switchen" om man kör single, burst eller auto. I BF3 så kan man t.om. råka komma åt "V" knappen i stridens hetta och därför ställa in single fire helt omedvetet! Något som är lite svårare att råka göra i verkligheten, och om man råkar det så ser man det ganska enkelt eftersom det bara är att titta ner på vapnet. Det kan man inte göra i BF3.

I Red Orchestra II kan man ta ut magasinet ur vapnet och uppskatta hur mycket skott det är kvar, det skulle vara coolt om mer spel använder sig utav den funktionen. Det skulle passa perfekt i BF3 hardcore.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av THEBADGUY:

Jag retar mig mest på att stridsvagnarna blivit på tok för "klena" eller hur man ska säga det.
Räcker ju nästan med att kasta en sten så sprängs den.

Men jag tycker även att Havoc/viper blivit kraftfullare mot stridsvagnarna. Eller bara något som jag fått för mig?

De har snarare blivit nerfade mot tanks efter patchen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Det jag stör mig mest på är:

1. Supression, hela bilden blir suddig...
2. Solljuset och andra bländande detaljer som konstant stör.
3. Att hela skärmen skakar till så fort det smäller nånstans, spelar man på en bana med mycket närstrider skakar hela bilden konstant.
4. Man fastnar överallt.

BF3 är med andra ord bara en skakig och suddig sörja av bländande ljusskällor och damm. Det är helt omöjligt att få en uppfattning om vad som händer runt omkring en. Man fastnar överallt och varje gång man träffas av en kula rycks man tillbaka på ett väldigt irriterande sätt. Jag tycker spelkänslan suger nåt fruktansvärt. Soldaten känns som en vinglig och klumpig cyborg som försöker ta sig fram bland allt bråte utan att fastna, medans hela skärmen skakar av explosioner. Nej det här går bara inte längre, jag ger upp.

BF3 är det största skitspel nånsin! 1/10

Visa signatur

__________________
Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalainen:

Det jag stör mig mest på är:

1. Supression, hela bilden blir suddig...
2. Solljuset och andra bländande detaljer som konstant stör.
3. Att hela skärmen skakar till så fort det smäller nånstans, spelar man på en bana med mycket närstrider skakar hela bilden konstant.
4. Man fastnar överallt.

BF3 är med andra ord bara en skakig och suddig sörja av bländande ljusskällor och damm. Det är helt omöjligt att få en uppfattning om vad som händer runt omkring en. Man fastnar överallt och varje gång man träffas av en kula rycks man tillbaka på ett väldigt irriterande sätt. Jag tycker spelkänslan suger nåt fruktansvärt. Soldaten känns som en vinglig och klumpig cyborg som försöker ta sig fram bland allt bråte utan att fastna, medans hela skärmen skakar av explosioner. Nej det här går bara inte längre, jag ger upp.

BF3 är det största skitspel nånsin! 1/10

Ibland måste man bara så skrika ut sin rage i fred. Amen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Jo visst skall du kunna det, men om du är en utbildad soldat blir man lärd att kunna sånt utantill, så om du lyssnat på dina befäl skall det enda du behöva göra när du ligger bakom en sten/skydd är att ladda om och kolla vart dina kamrater är för att hålla ihop gruppen och sen kolla förflyttnings vägar och vad finden är utifall du kan rycka fram eller falla tillbaka, det är det ända du hinner. Så det jag vill komma till är att varför HC inte visar antal ammo och eld-läge är för att du skall kunna det utantill och få känna samma känsla/tankar som om du var i en strid eller hur man nu skall förklara det.

Sen vore det ju konstigt om du inte visste hur mycket ammunition och granater du har på dig innan strid eftersom du fyller ofta på dina magasin själv och övrig ammuniton, så då borde man ju veta hur mycket man kan göra sig av med.

Sen får man också lära sig höra skillnad på om det är några kulor, en javelin eller om det är en granat som spawnar i "fickan" när man kommer i närheten av väskor fulla med all slags ammunition som vissa soldater strör omkring sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Supression.

Word, sämsta skiten jag har sett. Speciellt när det är random. Ligger och trycker som support, 150 skott mot en Recon (bakom en mur) som direkt går upp och trycker ett HS på mig. Samma sak händer när jag är recon. Snubben skjuter en gång så blir man suppressed? Varför blev inte han det när jag drog iväg 75% av magasinet?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Att AN-94 "låser" sig när man burstar för snabbt

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
  • Suppression

  • Att hastigheten på musen saktas ner om man försöker att vända sig om snabbt när man ligger ner på marken

Annars tycker jag att det är ett riktigt roligt och bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det är lättare att veta vilket eldläge man använder i verkligheten än i BF3. För i verkligheten så kan man titta på "switchen" om man kör single, burst eller auto. I BF3 så kan man t.om. råka komma åt "V" knappen i stridens hetta och därför ställa in single fire helt omedvetet! Något som är lite svårare att råka göra i verkligheten, och om man råkar det så ser man det ganska enkelt eftersom det bara är att titta ner på vapnet. Det kan man inte göra i BF3.

I Red Orchestra II kan man ta ut magasinet ur vapnet och uppskatta hur mycket skott det är kvar, det skulle vara coolt om mer spel använder sig utav den funktionen. Det skulle passa perfekt i BF3 hardcore.

http://www.youtube.com/watch?v=nOEGiL7VNig&feature=youtu.be

Jo, jag håller med att du kan se vilket eldläge du har i verkligheten. Men dit jag vill komma är att en tränad soldat skall kunna det utantill och får inte glömma vilket eldläge man hade för det kan leda till att du/kamrater kan skadas eller dödas, så allt skall skötas på automatik och vara så effektiv som möjligt vilket är a och o i armen, allt skall vara effektivt som möjligt för att få ner förluster, skador och tid.

Så varför DICE gjort att det inte syns är för att, om du är HC spelare skall du komma ihåg och veta sånna här saker utan till. Meningen med HC är att få fram tänket och få känna på hur det är att hålla reda på allt och samtidigt ta ut mål och sen se till att ens kamrater inte dör och en själv.

Men det DICE hade kunnat gjort var att de lagt till säkrat läge så man kan ha ett läge att utgå ifrån eller gå tillbaka till. De kunde också haft så man kunde sätta vissa knappar för eld-läget och löst det på det sättet också. För då vet man vilken knapp som har hand om vad. Egentligen i verkligheten så vet du ju att, drar du eld-läges knappen så långt ner som möjligt med tummen så vet du att där är full auto, sen ett snäpp upp halv-auto och sen säkrat, sen kommer ju burst in där också beronde på vapen. Så det är ju enklare att lägga på minnet i verkligheten än i BF3 dock.

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet för någon dag sedan och har väl 3 timmar spelade eller något, så detta är det jag inte gillar till en början sas, det kan ju ändras.

Man blir så ofta skjuten utan att ha en aning om vart fienderna är. Beror kanske en del på att man inte kan mapsen.

Skärmen är suddig istortsett hela tiden, det kanske man lär sig att gilla.

Annars måste jag säga att det är ett rätt roligt spel

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.