Open beta nu i helgen! 20-23 April

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Bara en sådan sak att det idag står "damage per second" som attribut på vapnen istället för "damage" (per attack) visar på att spelen (t ex World of Warcraft, Torchlight och Diablo 3) är utformade för den otåliga massan casual-spelare.

Givetvis är företagens uppgift att tjäna pengar, vilket jag förstår. Men samtidigt vill jag att det skall finnas ett tekniskt djup i spelen så väl som socialt. Den tekniska delen verkar försvinna bort. Det tilltalar inte mig.

En liten parentes: Detta får mig att tänka på problemet med sjunkande matematiska kunskaper hos dagens skolungdomar. Undra om de på något sätt är relaterade?

Jag förstår inte hur man kan gnälla över en sån sak som damage per second. Det var opraktiskt krångligt i d2 med damage done och sen weapon speed som aldrig specificerades alls. Varför göra det krångligare än det behöver vara? Det står fortfarande damage done och attack speed, fast denna gången med fastas siffror istället för "Average", "Fast".
Jag tycker man ska uppskatta såna här förenklingar.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Bara en sådan sak att det idag står "damage per second" som attribut på vapnen istället för "damage" (per attack) visar på att spelen (t ex World of Warcraft, Torchlight och Diablo 3) är utformade för den otåliga massan casual-spelare.

Nej det visar att spelet utvecklats. Istället för att ha max skada på ett vapen vilket är HELT onödigt då dina skills skalar efter både skada och attack speed (dps).

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Oavsett om det blir svårare sen, så är de andra problemen för stora också.

Var är gemsen? Vart är mitt skill TREE? Vart är scrollsen? Vart är utgången till grottan? Allt är automatiskt gjort åt en och det känns som att det inte går att göra fel.

Jag vill så gärna vara arg på Diablo och döda honom och vara rädd, precis som man var i de tidiga Diablo. Men han är välkommen att ta över världen, jag har gett upp hoppet på den.

För ni som känner som mig, kolla in Path of Exile. En mer true uppföljare till D2.
PoE skill tree; http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

kan logga in men när jag trycker på Start Game så kommer det upp "There was an error. ( Error 3004 )" har lyckats spela lite på morgonen, loggade ut, gjorde annat och nu händer det där varje gång jag försöker komma in i spelet med nån gubbe ^^

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Oavsett om det blir svårare sen, så är de andra problemen för stora också.

Var är gemsen? Vart är mitt skill TREE? Vart är scrollsen? Vart är utgången till grottan? Allt är automatiskt gjort åt en och det känns som att det inte går att göra fel.

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/

Var det roligt att klicka på en scroll för att identifiera ett item? Var det roligt att springa tillbaka genom en tom grotta? Det tycker i alla fall inte jag.

Visst kan man göra fel i D3. T.ex. satsar man för mycket på offensiven i de senare svårhetsgraderna är man nog rykt. Lägg till hardcore på det så blir det säkert spännande.

Att det inte finns någon skill tree tycker jag är bra. Hatar skill trees när man måste välja en skill som är dålig bara för att den är obligatorisk. Utan skill tress är det bara att välja det man vill ha.

Dessutom gillar jag oändligt med respec. I D2 läste jag guider för att hitta den perfekta builden eftersom det tog för lång tid att experimentera själv, då man som bekant var tvungen att göra en ny karaktär för varje ny build. I D3 kan man lätt experimentera fram den perfekta builden själv. IMO mycket roligare att komma fram till en build på det sättet än att läsa guider.

Permalänk

Hur väljer man vilken server den ska ansluta till?

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Hur väljer man vilken server den ska ansluta till?

du går in på options till höger och sen väljer du account där går det att ändra

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k 3,3 GHz | MOBO: Gigabyte Z68AP-D3 | GPU: EVGA GeForce GTX 560Ti 1024MB DS SOC | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair CX 500W V2 80+ | Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart | SSD: Intel SSD 320 80GB OEM

Permalänk
Medlem

bara jag som inte kan connecta?

Permalänk
Avstängd

finns alltid risk med för linjärt spelande, men D3 så långt ger ett gott intryck.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Servrarna är överbelastade så är otroligt svårt att komma in. Lyckades komma in inatt på första försöket. Bara att fortsätta försöka connecta och hoppas på det bästa !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Skrivet av jonox:

bara jag som inte kan connecta?

http://us.battle.net/support/en/article/diablo-iii-servers-ma...

Står i "new"rutan att de stänger ner servarna vid 8.00 am pdt vilket är 1700 i Sverige

Permalänk
Medlem

står något i stil med unable to connect to the service, men servrarna är alltså igång?

Permalänk
Skrivet av KalleLar:

du går in på options till höger och sen väljer du account där går det att ändra

ah, tack, då hade jag rätt ändå...

Dumt att de itne var nått så enkelt, för jag kommer oftast in i inloggningen, men när jag valt hjälte och klickar på start så står det bara att jag står i kö, och att det kommer ta en sekund, men efter kanske 2 minuter så får jag ett error medelande och får börja om...
Har försökt starta spelet sen igår kväll och fortfarande inte kommit in

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

Betan är gratis = du är varan. Alla ska dra ner spelet och sen lägga tid på att försöka ansluta. Det är gratis arbete och inget annat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

kan logga in men när jag trycker på Start Game så kommer det upp "There was an error. ( Error 3004 )" har lyckats spela lite på morgonen, loggade ut, gjorde annat och nu händer det där varje gång jag försöker komma in i spelet med nån gubbe ^^

hände samma sak för mig men sen spamade jag enter på start game tills jag kom in.

Permalänk
Medlem

nu får jag iaf att battle.net is down for maintenance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Bara en sådan sak att det idag står "damage per second" som attribut på vapnen istället för "damage" (per attack) visar på att spelen (t ex World of Warcraft, Torchlight och Diablo 3) är utformade för den otåliga massan casual-spelare.

Givetvis är företagens uppgift att tjäna pengar, vilket jag förstår. Men samtidigt vill jag att det skall finnas ett tekniskt djup i spelen så väl som socialt. Den tekniska delen verkar försvinna bort. Det tilltalar inte mig.

En liten parentes: Detta får mig att tänka på problemet med sjunkande matematiska kunskaper hos dagens skolungdomar. Undra om de på något sätt är relaterade?

Det känns definitivt relaterat, jag går för tillfället i skolan och jag är ingen direkt utstickande intelligent person, ändå förundras jag över hur dåliga mattekunskaper de flesta har, jag vet folk som fortfarande kämpar med pythagoras sats. Och sedan är det nog så att förr, när företagen gjorde spel, så inriktade de sig mer till "nördar" än till den stora massan av spelare. Idag så sitter ju alla barn från 7 års ålder och uppåt och lirar WoW, CoD, CS, osv. De måste helt enkelt dumma ner spelen en bit för att kunna sälja så mycket som möjligt. Det kan ju vara därför de gör extremt bisarra och svåra achievements som mer tar tid än skills i många spel för att kunna ge oss som spelar lite för mycket något att göra.

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in .... i deras meddelande står det inte när det ska funka bra igen hoppas dom öppnar för fler spelare tidigt ikväll!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k 3,3 GHz | MOBO: Gigabyte Z68AP-D3 | GPU: EVGA GeForce GTX 560Ti 1024MB DS SOC | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair CX 500W V2 80+ | Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart | SSD: Intel SSD 320 80GB OEM

Permalänk

Har dödat Skeleton King flera gånger nu, både solo samt i grupp, med olika karaktärer och det verkar som om efter första gången så reduceras kvalitén på looten kraftigt. Är det någon medveten ändring Blizzard gjort för D3 eller bara aktivt under open betan?

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten Haddock:

Har dödat Skeleton King flera gånger nu, både solo samt i grupp, med olika karaktärer och det verkar som om efter första gången så reduceras kvalitén på looten kraftigt. Är det någon medveten ändring Blizzard gjort för D3 eller bara aktivt under open betan?

Nej alla bossar droppar bättre första gången man dödar dem. Tanken är att boss runs inte ska vara det effektivaste sättet att få items. Den bästa källan till items kommer att vara slumpmässigt utplacerade champions.

När man är lvl 60 och dödar champions, får man dessutom en bonus som ger magic find samt att bossar droppar fler items. Denna bonus resetar varje gång man respecar. Detta för att man inte ska respeca så fort det blir knivigt. Exakt hur det systemet kommer att fungera är fortfarande inte spikat vad jag har förstått.

http://www.svenskadiablo.se/forum/viewtopic.php?id=2243

Permalänk

Tackar. Var rädd det var någon idioti få folk bränna pengar i auktionssystemet men det där lät inte så dumt faktiskt.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

stämmer man vill få bort boss runs och sprida ut looten mer

Permalänk
Medlem

spamma login= man kommer in till slut? bytt till europe i server listan (error 3003)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MVP:

spamma login= man kommer in till slut? bytt till europe i server listan (error 3003)

bara amerikanska som funkar och ja, spamma tills du är inne, ctrl+v power

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Suttit och spammat i 20 min nu, ingen framgång. Fan kommer ju slita ut tangenterna innan jag är inne ^^

Error 37 får jag f.ö. "Servers busy"

Permalänk
Skrivet av Infinity_90:

Suttit och spammat i 20 min nu, ingen framgång. Fan kommer ju slita ut tangenterna innan jag är inne ^^

Error 37 får jag f.ö. "Servers busy"

Spelade för någon timme sedan och helt plötsligt stängdes servrarna ner, har inte kunnat komma in sedan dess.

Permalänk
Medlem

De tog ner serverna innan och startade upp dem för 30min sen. Nu har det cappat max connection också. Så därför kan det vara trögt att komma in.

Sen ni som försöker logga in på EU serverna, så säger jag GL HF. Ni kan connecta sönder för det finns inga

Det är bara US serverar på Betan.

Permalänk
Medlem

Kom in igår 00:30 och i morse typ 10:00. men nu verkar man få auto-reject... de priotiterar jänkarna? EU-servrarna är ju inte ens online så...

Edit: Testade ctrl-v log-in 100 gånger (räknade), gick inte....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Kom in igår 00:30 och i morse typ 10:00. men nu verkar man få auto-reject... de priotiterar jänkarna? EU-servrarna är ju inte ens online så...

Edit: Testade ctrl-v log-in 100 gånger (räknade), gick inte....

Hela världen kan ju testa betan, så det är säkert några miljoner som gör det samtidigt som oss. En hel del av dem med 1 sekunds macro. Det är väl tänkt att skapas en hype som gör att man köper spelet av ren frustration Att det saknas nån form av kö-system känns ju aningen 2003.

Permalänk
Medlem

Jag satte "ctrl-v + enter + (sleep 2 sek) + enter" på autorepeat och körde ett bra tag. Kom inte in. Verkar helt dött nu.