Twinkscenen, hur ser den ut nuförtiden?

Permalänk

Twinkscenen, hur ser den ut nuförtiden?

Efter ett längre uppehåll på två år (med kortare återbesök) så har man börjar lira lite smått igen. Det jag undrar är hur twinkscenen ser ut nu för tiden.
1. Vilken bracket är den bästa?
2. Ska man låsa level? Får man xp i vanliga BGs (eller endast AV som förr)?
3. Har BOA-prylar förstört allt vad twinkande heter?
4. Jag hade tänk mig att köra en 49 warrior, är det kang som gäller eller arcanite reaper-boa?

jag lirar på Al'Akir (som jag gjort sedan 2006), alltså battlegroup blackout om jag inte minns fel.

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

1. 70
2. Ja
3. Nej
4. Kang's blead gör den stark men det är mycket bättre stats på reaper

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Om du låser din level så kan du endast spela mot andra som låst levlar.
Detta kan kännas onödigt men för att spela med andra på det bästa sättet så har du ett annat account som du endast har vanliga wow och burning crusade, på det sättet kan du inte levla över 70, du är låst och kan spela med andra.

Om du vill ha en lvl 60 twink så har du bara det vanliga wow.

Du behöver ingen annan version eller något sånt.
Det enda du inte kommer åt är Northrend som finns med WotLK etc.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Droih:

1. 70
2. Ja
3. Nej
4. Kang's blead gör den stark men det är mycket bättre stats på reaper

Tack för svar, om än lite korta.
1. 70, menar du inte 79 eller har 70 en helt egen bracket? Annars är det väl 70-79?
2. Så man får alltså xp i t.e.x. WSG nu också och inte endast AV som förr? Alltså är det bäst att antigen låsa lvl eller skaffa en vanilla-konto?
3. Fast de lätt-tillgängliga-BOA har ju gjort de annars ganska exklusiva twink-epicsen onödiga. Grejen med att twinka var ju att spöa grön-gearade "noobs" med övermäktiga epics och enchants.
4. Precis det jag menade i #3, kang må fortfarande vara bra men varför köpa denna svårtillgängliga epic när man kan få den lika bra och mer lätt-tillgängliga bloodied arcanite reaper?

Skrivet av ÖverKlockaN:

Om du låser din level så kan du endast spela mot andra som låst levlar.
Detta kan kännas onödigt men för att spela med andra på det bästa sättet så har du ett annat account som du endast har vanliga wow och burning crusade, på det sättet kan du inte levla över 70, du är låst och kan spela med andra.

Om du vill ha en lvl 60 twink så har du bara det vanliga wow.

Du behöver ingen annan version eller något sånt.
Det enda du inte kommer åt är Northrend som finns med WotLK etc.

Fast en lvl 60 twink kommer ju endast ge något i AV som är just lvl 50-60 medan andra BGs bracket börjar på just 60 och går till 69? En bra gearad 60 kommer ju ändå få stryk av en 69?

Permalänk
Medlem

Idag är BGs uppdelade per 5 levels... 60-64, 65-69 etc

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Om du låser din level så kan du endast spela mot andra som låst levlar.
Detta kan kännas onödigt men för att spela med andra på det bästa sättet så har du ett annat account som du endast har vanliga wow och burning crusade, på det sättet kan du inte levla över 70, du är låst och kan spela med andra.

Om du vill ha en lvl 60 twink så har du bara det vanliga wow.

Du behöver ingen annan version eller något sånt.
Det enda du inte kommer åt är Northrend som finns med WotLK etc.

Nej nu snackar du i nattmössan. Man får TBC när man köper WoW nuförtiden. Om man vill twinka 60 måste man låsa EXPn.

Permalänk
Medlem

att twinka är verkligen inte samma grej som förut.

hade en 60 twink förut (3 år sen kanske) kunde ta mig an 5-6 pers och överleva. Nu möter du ju bara twinks (nästan) så det blir liksom inte samma grej.

Permalänk
Medlem

Det överklockan säger tror jag också dom har ändrat på nu sedan cata kom, så du möter blandat oavsätt

70 är så pass populärt just nu eftersom många gör Black Temple så kan du få T6 gear, och även Season 4 gear som kostar ca 100 honor styck så det är lätt att skaffa fullt "twink" gear.. sedan ser du ju några riktiga twinks med legendary svärden

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

1. 70
2. Ja, om du vill stanna på den leveln
3. Ja och nej. Innan 60 så är BoA Best in Slot 90% av tiden.
4. Det är Reaper som gäller. Kang's bleed är svag och Max dmg på Reaper är högre plus bättre stats.

Här kan du se lite comparisons mellan vanliga 49 "twink" items och boa.
Kang vs Reaper
level 49 armors
level 49 helms

Grand Marshal vs Grand Marshal + BoA

Som du ser så är BoA sakerna bättre/lika bra tills man kommer till 60 och då blir Grand Marshal setet bättre. Samma med Brutal Glad setet på 70 vilket blir ännu bättre pga Resi.

Skrivet av Droih:

Det överklockan säger tror jag också dom har ändrat på nu sedan cata kom, så du möter blandat oavsätt

70 är så pass populärt just nu eftersom många gör Black Temple så kan du få T6 gear, och även Season 4 gear som kostar ca 100 honor styck så det är lätt att skaffa fullt "twink" gear.. sedan ser du ju några riktiga twinks med legendary svärden

Skulle inte kalla det riktigt twink bara för att man har legendary svärden då dom är "lätta" att få då du igentligen bara behöver en hjälpsam guild som clearar BT varje resett åt dig. Har själv en 70 rogue med legendary svärden och bågen från Sunwell.

Top 3 BiS 70 vapen för rogue som du ser där är det inte jätte stor skillnad på skadan och statsen utan det är till störst del proccen på legendary svärden som gör dom bra, fast det var ju ett tag sen jag spela så jag vet inte hur bra haste är för en rogue nu mera.

Permalänk

Fast i och med 5-stegs bracket så är väl varken lvl60 eller lvl70 några bra nivåer längre eftersom deras brackets är 60-64 och 70-74? Då borde man ju kanske köra en 64 twink eller 74 twink?

Permalänk
Medlem

60/70 har mycket bättre skalning på sekundära stats än 64/74 men det kan fortfarande vara starka t.ex. 64 har mycket socket gear. 70 får även arena och rbg vilket 74 missar.

Battlegroups spelar ingen roll längre och 49 EU är dött.

Permalänk
Medlem

Det värsta är väl att de dessutom räknar "cappade" konton, dvs tbc-konto med maxlevel 70 som ett cata-konto med låst exp. Så hur du än vänder på det så måste du spela mot andra som har fet gear, vilket betyder i nästan de flesta fall att du får en göttig rogue i ryggen som knivar ner hpn på ett antal slag. Så ja, twinks i wow är dött, mer än någonsin.

Permalänk

Tack för alla info, blir väl att lägga ner den idén då. Kanske att man ger sig på en 60-twink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

att twinka är verkligen inte samma grej som förut.

hade en 60 twink förut (3 år sen kanske) kunde ta mig an 5-6 pers och överleva. Nu möter du ju bara twinks (nästan) så det blir liksom inte samma grej.

Och när motståndet plötsligt kräver ansträngning att besegra blev det inte lika roligt eller lol

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Och när motståndet plötsligt kräver ansträngning att besegra blev det inte lika roligt eller lol

Precis! Det var ju därför man twinkade

Permalänk
Medlem

Inser det, men förstår att de åtgärdade det. Fel att 5-6 pers ska få sin spelupplevelse förstörd av gankning för att det roar en person.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Master of Overkill

Hade alldrig twinkat 60 eller 70 om jag va du jag har 4x 60 twinks 37 stycken 70 TWINKS ja det har jag och 27 stycken 80 twinks var av 15 stycken är gearde och 5 av dom har allt det bästa i hela spelet inom racial proffessions och enchants spec glyph etc gear. Shadowmorune etc.

Om du ska twinka något som är lite svårare så ska du twinka 80 mycket störe PvE area och PvP är väldgit skill baseard om du inte spelar mage med lite skill dock tröttnar man fort om man spelar mage i arena dock inte BGs.

Så 80 twink tycker jag scrolla med någon jag spelar 80 twinka fullt ut så fråga på om det är något du undrar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240