vad i hela helvete? eftersläpning på tvn med ps3.

Permalänk
Medlem

vad i hela helvete? eftersläpning på tvn med ps3.

Jag har precis uppgraderat mig, från en thomson 32HR3234 till en thomson 40FT5453 och allt var frid och fröjd när jag kollade på film via hdmi-kabel igår. sen idag när jag kopplade in ps3an så blev jag förskräckt. bildfan släpar efter som bara den, svarta streck i konturer blir tjocka så fort man rör på sig (fallout 3) och allt ser bara jävla risigt ut.

Har testat å ändra ner upplösningen till 720, tänkte om det var ps3an som inte hängde me, men ingen skillnad. Kan jag ha missat nån inställning? för specarna på tv1 och 2 verkar vara hyfsat lika 50hz, 8ms. Eller är det helt enkelt en jävla skit-tv jag köpt?

Tack på förhand

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället

Permalänk
Avstängd

Ehm. Har du stängt av alla effekter på Tv:n? Köpte den senaste SHARP modellen och upptäckte att mina Hadoukens släpade som sniglar i epoxy. Rattade lite och bockade av något som på SHARP kallades "Filmläge" eller något i den stilen. Vips var problemet löst!

Doc Holiday är awesome, btw!

Permalänk
Skrivet av SysReq:

Jag har precis uppgraderat mig, från en thomson 32HR3234 till en thomson 40FT5453 och allt var frid och fröjd när jag kollade på film via hdmi-kabel igår. sen idag när jag kopplade in ps3an så blev jag förskräckt. bildfan släpar efter som bara den, svarta streck i konturer blir tjocka så fort man rör på sig (fallout 3) och allt ser bara jävla risigt ut.

Har testat å ändra ner upplösningen till 720, tänkte om det var ps3an som inte hängde me, men ingen skillnad. Kan jag ha missat nån inställning? för specarna på tv1 och 2 verkar vara hyfsat lika 50hz, 8ms. Eller är det helt enkelt en jävla skit-tv jag köpt?

Tack på förhand

Brukar ju finnas något "Game mode" på de flesta TV-apparater för att man ska bli av med dessa problem. Det har min Samsung i alla fall. Så leta lite i menyerna (eller instruktionsboken) så löser du det säkert.

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StartailAce:

Ehm. Har du stängt av alla effekter på Tv:n? Köpte den senaste SHARP modellen och upptäckte att mina Hadoukens släpade som sniglar i epoxy. Rattade lite och bockade av något som på SHARP kallades "Filmläge" eller något i den stilen. Vips var problemet löst!

Doc Holiday är awesome, btw!

Vet inte, det verkar vara jävligt torftigt med inställningar på den här tvn, de olika lägen som går att ställa in verkar mest reglera ljusstyrkor, kan ju ha missat nått. ska kolla nogrannare idag när jag kommer hem. Testkörde tekken också och det såg inte lika jävligt ut men man märker fortfarande att det släpar.

Annars får jag väl gå in till elgiganten å säga "I'm your huckelberry" hehe

Visa signatur

www.henri.illusiondreams.com/
Hemsidan nere för tillfället