Permalänk
Medlem

R2:Extended

Detta är mitt projekt som jag har arbetet med en längre tid. Projektet är kursen projektarbete då jag går sista året. Projektet heter som sagt R2:Extended och som namnet redan har avslöjat så är det ett ombyggt Fractal Design Define R2 chassi, som nu är utbyggt för att få plats med vattenkylning där 2st 360mm radiatorer och pump får plats i utbyggnaden. Det har även blivit andra modifikationer på chassit så som en täckplåt för PSU:n.

För er som har missat projekttråden eller bara vill kika in igen så finns länken här: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Där finns det en mängd flera bilder på själva bygget att kolla in!

Jag vill även tacka mina sponsorer som har hjälpt till för att göra detta projekt till verklighet!

Tack till Arthur @Coolingstuff!

Tack till Calle @Fractal Design!

R2:Extended

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk
Medlem

Ser bra ut dock väldigt klumpig?:) kanske inte det smidigaste att dra med på lan:) annars väldigt Nice!:)

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut!

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk

Riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Hoppas du får ett gott betyg nu. Om inte så får du allt visa upp kommentera från sweclockers till läraren

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Bra jobbat! Hoppas du får ett gott betyg nu. Om inte så får du allt visa upp kommentera från sweclockers till läraren

Tackar! Jo men det tror jag, dock ligger mesta av betyget i slutrapporten haha. Uppvisning på Tisdag i skolan

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Ser fint ut!

Men vill bara tillägga att dom du använder orginal plastfästen för vattentanken så tänk på att dom väldigt ofta går sönder på just den modellen så hela tanken ramlar ner med tiden.. Kan vara värt att skaffa ett par riktiga fästen (om det nu inte redan är det )

Tänkte så du inte förstör hela systemet pga dåliga hållare..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Ser fint ut!

Men vill bara tillägga att dom du använder orginal plastfästen för vattentanken så tänk på att dom väldigt ofta går sönder på just den modellen så hela tanken ramlar ner med tiden.. Kan vara värt att skaffa ett par riktiga fästen (om det nu inte redan är det )

Tänkte så du inte förstör hela systemet pga dåliga hållare..

Jo jag märkte det vid montering sprack direkt... Jag har dock spänt fast den med 4st buntband utöver fästena, blir byta till nästa bygge som är på gång

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix