Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Hört talas om RWM?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Haha Ja men då har du ju det nu ;).

Blir nog mycket D2 fram tills den 15:e, det är kul fortfarande :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Haha Ja men då har du ju det nu ;).

Blir nog mycket D2 fram tills den 15:e, det är kul fortfarande :).

Nej känns helt meningslöst att starta ny ladder för bara 2veckors spelande, tar tid att bygga upp hyfsad gear.

Oh nej jag har inte hört talas om det du sa, lite meningslöst att höra en förkortning utan att veta vad det betyder eller hur....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nej känns helt meningslöst att starta ny ladder för bara 2veckors spelande, tar tid att bygga upp hyfsad gear.

Oh nej jag har inte hört talas om det du sa, lite meningslöst att höra en förkortning utan att veta vad det betyder eller hur....

Aldrig kört online själv, RuneWordMod (RWM) är en allmänt accepterad single player mod, google: D2 RWM...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nej känns helt meningslöst att starta ny ladder för bara 2veckors spelande, tar tid att bygga upp hyfsad gear.

Oh nej jag har inte hört talas om det du sa, lite meningslöst att höra en förkortning utan att veta vad det betyder eller hur....

Det är sant att det tar tid att bygga upp hyfsat gear. Dock tror jag en hel del lär fortsätta spela D2 och inte gå över till D3.
Jag startade en Fire-Sorc i söndags på ladder och har redan:

Vapen: The Salamander Battle Staff (2 fire skills, 1 fire wall, 2 fire ball, 3 warmth)
Hjälm: Coronet som ger 3 fire skills
Amulet: 2 fire skills
Armor: Ormus (Perfekt för Fire (15% mer dmg på fire)
Handskar: Magefist (1 fire skills)
Ring 1: Raven Frost
Ring 2: 10% Faster cast rate
Bälte: Tal Rashas
Skor: Skorna till The Disciple set:et
Sedan en Grand Charm som ger 1 fire skills.

Är level 87 och har en Fire ball som skadar 7416-8151dmg och en meteor som skadar 13k-14k.

Så det är inte omöjligt att få hyfsat gear på kort tid. Allt har hittats eller gamblats fram. Magefist bytte jag mot några runor jag hittade.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OsNy:

Det är sant att det tar tid att bygga upp hyfsat gear. Dock tror jag en hel del lär fortsätta spela D2 och inte gå över till D3.
Jag startade en Fire-Sorc i söndags på ladder och har redan:

Vapen: The Salamander Battle Staff (2 fire skills, 1 fire wall, 2 fire ball, 3 warmth)
Hjälm: Coronet som ger 3 fire skills
Amulet: 2 fire skills
Armor: Ormus (Perfekt för Fire (15% mer dmg på fire)
Handskar: Magefist (1 fire skills)
Ring 1: Raven Frost
Ring 2: 10% Faster cast rate
Bälte: Tal Rashas
Skor: Skorna till The Disciple set:et
Sedan en Grand Charm som ger 1 fire skills.

Är level 87 och har en Fire ball som skadar 7416-8151dmg och en meteor som skadar 13k-14k.

Så det är inte omöjligt att få hyfsat gear på kort tid. Allt har hittats eller gamblats fram. Magefist bytte jag mot några runor jag hittade.

Jo men mycket av charmen/värdet i saker är som bortblåst med alla bottar/spammers i D2. Jag va i ett spel där en hög lv spelare droppade 2x Zakarum, 3 Shako på backen bara så där utan vidare.

Det kan ju inte vara svårt för blizzard att hitta och banna alla bottar/fuskare om de nu vill, bara skapa ett spel med en ny gubbe utan password så skuttar 7bots in. Men de skiter i D2 nu, de är väl glada att folk blir trötta på D2 då de vill sälja D3.

Permalänk

Hörni, jag körde ut diablo till ipaden och undrar lite om man kan få till så att man inte behöver hålla in Alt för att se vad man kan loota?
Det är mickligt att pricka rätt på prylarna på marken; så finns de nån mod eller så som gör att texterna för loot syns när man är nära dem eller liknande?

Jag kommer bara köra detta med vänner via open characters då jag inte ser nyttan i en fullfjädrad realm-char då jag inte kommer kötta på i samma hardcore mode jag märker många av er är vana med..

Så lite kul moddar eller så vore nice att få tips på!

Inget som ger mig fuskloot eller så då det sabbar hela grejen med spelet imho dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jo men mycket av charmen/värdet i saker är som bortblåst med alla bottar/spammers i D2. Jag va i ett spel där en hög lv spelare droppade 2x Zakarum, 3 Shako på backen bara så där utan vidare.

Det kan ju inte vara svårt för blizzard att hitta och banna alla bottar/fuskare om de nu vill, bara skapa ett spel med en ny gubbe utan password så skuttar 7bots in. Men de skiter i D2 nu, de är väl glada att folk blir trötta på D2 då de vill sälja D3.

Så sant med alla bottar. Dock har jag inte varit med om att någon har droppat så många av så bra saker. De jag har stött på har bara droppat skit mestadels. Men de saker som har varit bra har jag hittat själv dock.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Hörni, jag körde ut diablo till ipaden och undrar lite om man kan få till så att man inte behöver hålla in Alt för att se vad man kan loota?
Det är mickligt att pricka rätt på prylarna på marken; så finns de nån mod eller så som gör att texterna för loot syns när man är nära dem eller liknande?

Jag kommer bara köra detta med vänner via open characters då jag inte ser nyttan i en fullfjädrad realm-char då jag inte kommer kötta på i samma hardcore mode jag märker många av er är vana med..

Så lite kul moddar eller så vore nice att få tips på!

Inget som ger mig fuskloot eller så då det sabbar hela grejen med spelet imho dock.

Har inget svar på din fråga men blev lite nyfiken. Diablo på iPaden. Hur då. Remote mot en dator eller finns det en app?

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk

Du kör splashtop från datorn så skickar den ut videosignalen via wifi; och musen blir då touch istället; så där du "tappar" klickar du alltså.

Mycket mysigt.

Kör även witcher 2 tex direkt mot padden där jag styr med trådlös 360-kontroll. Funkar precis hur bra som helst att ligga o gejma en stund i sängen innan sovdags tex

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Du kör splashtop från datorn så skickar den ut videosignalen via wifi; och musen blir då touch istället; så där du "tappar" klickar du alltså.

Mycket mysigt.

Kör även witcher 2 tex direkt mot padden där jag styr med trådlös 360-kontroll. Funkar precis hur bra som helst att ligga o gejma en stund i sängen innan sovdags tex

Låter najs. Måste testas!

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk

Alltså...
Hur startar man Lord of Destruction?
Har installerat men ser ingen som helst skillnad ingame; finns inga extra klasser etc...
Hittar ingen annan .exe i mappen heller?

o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Alltså...
Hur startar man Lord of Destruction?
Har installerat men ser ingen som helst skillnad ingame; finns inga extra klasser etc...
Hittar ingen annan .exe i mappen heller?

o.O

Var ett tag sen jag spelade men har för mig du startar det med en annan .exe fil som heter typ lod.exe eller nåt liknande.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk

Ah, då måste jag kolla igen när jag kommer hem från jobbet, tack!

Permalänk
Medlem

Bah surt att man började så sent på denna ladder, nu har man typ spelat i 2-3veckor och börjat få rätt najs prylar men om 3-4dar restartar de laddern. De kunde väl väntat till 15:e istället:(

Permalänk
Medlem

någon som har lust att köra lite tillsammans efter reset? Jag tänkte försöka få upp iallafall en gubbe relativt höglevel innan d3 kommer. Jag har näst intill noll erfarenhet med runor/set/uniques. Hade varit kul att kunna lira med någon och få lite pointers efterhand som frågor poppar upp. Behöver förstås inte alltid spela tillsammans, verkar ofattbart opraktiskt. Men hade varit kul med någon "kontakt" man kan snacka med om gear o.s.v.

Hade velat uppleva diablo 2 som det "ska" upplevas innan man börjar kötta i diablo 3.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

Fastnade själv till 6 på morgonen i förrgår med d2 och hade magiskt skoj faktiskt. Har ju fullständigt glömt bort allt förutom ungefärliga platserna man är till. Hade vansinniga problem med slutbossen i Act 1 innan jag bytte till ranged med min stackars necromancer...

Mycket skoj att återse detta mästerverk innan trean, men att man kunnat förtränga hur 800x600 såg ut är ju en gåta när man numera köttar på allt i 1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Fastnade själv till 6 på morgonen i förrgår med d2 och hade magiskt skoj faktiskt. Har ju fullständigt glömt bort allt förutom ungefärliga platserna man är till. Hade vansinniga problem med slutbossen i Act 1 innan jag bytte till ranged med min stackars necromancer...

Mycket skoj att återse detta mästerverk innan trean, men att man kunnat förtränga hur 800x600 såg ut är ju en gåta när man numera köttar på allt i 1080.

Det är precis vad som hände mig förra veckan, glömde bort att äta middag och blev misstänksam då solen plötsligt börjar dyka upp vid fönstret. Tycker fortfarande det är skitkul till och från kommer köra lite på en ny efter laddern är reset dvs om ett par timmar. Undrar hur man kommer se ut efter ett par veckor när D3 släppts

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Skrivet av PapuPapu:

Det är precis vad som hände mig förra veckan, glömde bort att äta middag och blev misstänksam då solen plötsligt börjar dyka upp vid fönstret. Tycker fortfarande det är skitkul till och från kommer köra lite på en ny efter laddern är reset dvs om ett par timmar. Undrar hur man kommer se ut efter ett par veckor när D3 släppts

Som en bakfull witchdoctor kommer man svaja omkring på jobbet i ett par veckor. Men det är det värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Som en bakfull witchdoctor kommer man svaja omkring på jobbet i ett par veckor. Men det är det värt!

hahahaha precis

reseten pågår nu väl? för jag kan inte logga in så att det inte beror på annat..

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Skrivet av PapuPapu:

hahahaha precis

reseten pågår nu väl? för jag kan inte logga in så att det inte beror på annat..

Japp det beror på det.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Ska väl vara klart framåt midnatt svensk tid.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

då var det roliga med ladder reseten slut, alla har redan alla overpowered items såsom enigma o.s.v. tack vare bots och dupers. Tog 2 dagar ungefär.

Permalänk
Skrivet av jahsoldier:

då var det roliga med ladder reseten slut, alla har redan alla overpowered items såsom enigma o.s.v. tack vare bots och dupers. Tog 2 dagar ungefär.

fel, HRs fanns redan morgonen efter

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

fel, HRs fanns redan morgonen efter

Hehe jo sant, men nu har "alla" enigma osv igen... Tråkigt är det... 4x ber 3x jah morgonen efter reset såg jag på JSP...jovisst han hade säkert hittat dessa legit

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan ge mig ett snabbt svar, frågade på game och testade att ringa till blizzards support men för lång väntetid.
Min cd-rom gick sönder igår och jag har förhandsbokat D3 på skiva, jag undrar om man måste ha skivan i när man spelar eller om man bara behöver det när man installerar?

Hittade svaret, man behöver bara vid installation (fall någon annan vill veta)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gmd:

Är det någon som kan ge mig ett snabbt svar, frågade på game och testade att ringa till blizzards support men för lång väntetid.
Min cd-rom gick sönder igår och jag har förhandsbokat D3 på skiva, jag undrar om man måste ha skivan i när man spelar eller om man bara behöver det när man installerar?

Hittade svaret, man behöver bara vid installation (fall någon annan vill veta)

Det går inte regga koden på battle.net och installera därifrån då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det går inte regga koden på battle.net och installera därifrån då?

Jag gick in på www.battle.net > Download Games och där fanns Diablo 3 full client.. laddar ner nu och installerar.. gissar på att jag får skriva i cd-key sen när jag startar spelet??

Permalänk
Medlem

Det verkar som man kan ladda ner spelet redan nu och installera sen när man får hem cdn så ska man bara regga den på battle.net så är det klart och spela
Gryyymt bra så slipper man komma hem imorgon och installera sen spela.. nu kan jag bara spela direkt...

Permalänk
Inaktiv

Men nu får ni sluta gå offtopic, då detta är Diablo 2-tråden