Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk

Förbokade CE så fort den annonserades, November 2010 alltså... På Webhallen. Brukar ha vettiga priser och om man bor i samma stad som dem, uthämtning i butik. De har nattöppet men erfarenhetes säger att även om spelet släpps 00:00 och man sitter framför datorn har det hittills aldrig funkat att aktivera spelet förrän långt mycket senare.

En annan jobbar till 15:00 den dagen så då ska jag hämta mitt ex och veta att man kan börja spela när man kommer hem, inte sitta och klicka på aktivera knappen mellan 00:10 och 03:00 för att ge upp och gå och lägga sig ändå

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag hoppas att du inser att inte alla i Sverige bor i storstan.

Ja alla bor ju inte i Stockholm, men t.o.m i småstäder som t.ex Luleå har jag sett en (Gamestop tror jag det var?), annars kan det väl inte vara långt att köra till en... Jaja, ska sluta vara off-topic nu...

Edit: Spela 00:01 är ju en orsak förstås men då sover "gubbar" som jag...
Även om affären jag bokat på har "midnight launch"...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Förstår inte alla här som är oroliga över leveransdatum m.m. Det är väl bara att boka i butik och sen gå och hämta på releasedagen? Har ni inga butiker där ni bor eller?

Vill man spela 00:01 så funkar inte det då de flesta butiker inte har nattöppet.

Permalänk
Inaktiv

Får hoppas att blizzards servar pallar trycket vid release, annars har vi många som pröjsat 60euros i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Får hoppas att blizzards servar pallar trycket vid release, annars har vi många som pröjsat 60euros i onödan.

Jag har då inte så höga förhoppningar på det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon4992:

Får hoppas att blizzards servar pallar trycket vid release, annars har vi många som pröjsat 60euros i onödan.

Det kommer dem göra

Permalänk
Medlem

Jag förbokade det på Hemmakväll av alla ställen, de hade det för 799:-+frakt 29:-. För bra för att vara sant tänkte jag men provade, så lagt en order. Kollade för någon dag sedan och då fanns det inte ens kvar på hemsidan. Mailade dem och frågade dels om de kommer få in det i förtid så jag kunde hinna få det innan release eller om jag skulle få det skickat till mig dagen det släpptes.
Var lite osäker när det gällde hemmakvälls försäljning av spel, men fick svar på mailet och de sa:

Citat:

Hej!

Spelet kommer skickas så att du har det i tid för release, alltså innan
15maj.
Det finns inte kvar på vår hemsida då vi har sålt slut på Collectors edition
men din order ligger och du kommer få leverans i tid för release.

Önskar dig en bra dag!

Med vänliga hälsningar
Kundservice

Så det känns hyfsat lovande iaf.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte ens förbokat spelet, kan inte bestämma mig om vars jag ska göra det >_<

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeLeap:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=122360

Verkar som GameShop håller ledningen med 399. Jag tycker det är värt att pröjsa 600kr för ett spel som har utvecklats i över 10år. Betan var otroligt roligt (enligt mig själv, och jag är säker på att spelet kommer lyckas). När du köper från battle.net så får du ladda ned det direkt, som jag skrev i förra posten (Är inte 100% säker på detta.. Men 99% iaf).

Då borde man pröjsa mer än 1000kr för Duke Nukem Forever.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Någon som vet om Webhallen Gbg ska ha nattöppet vid releasedagen?
Ser dock att Game i nordstan har nattöppet, 429kr...

Fast bäst vore det att få spelet den 14:e men vilken butik garanterar det...? Känns segt att få det på eftermiddagen den 15:e eller t.o.m senare!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Någon som vet om Webhallen Gbg ska ha nattöppet vid releasedagen?
Ser dock att Game i nordstan har nattöppet, 429kr...

Fast bäst vore det att få spelet den 14:e men vilken butik garanterar det...? Känns segt att få det på eftermiddagen den 15:e eller t.o.m senare!

Citerat från webhallens blogg.

"Bor du inte i Stockholm skall du inte misströsta, vi kommer nämligen att ha nattöppet, om än i mindre skala, i våra butiker i Göteborg, Linköping, Uppsala och Malmö."

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Någon som vet om Webhallen Gbg ska ha nattöppet vid releasedagen?
Ser dock att Game i nordstan har nattöppet, 429kr...

Fast bäst vore det att få spelet den 14:e men vilken butik garanterar det...? Känns segt att få det på eftermiddagen den 15:e eller t.o.m senare!

Komplett med leverans till pick-up point har sagt att spelet skall finnas där den 14e

Permalänk
Sötast
Skrivet av Nivius:

klart jag vill! men kan inte köra collector's edition via nättet

kanske inte, men man måste ju vara säker om att du isåffal har en cd-key att registera på natten där... lär vara rätt många som gör det så kommer nog lagga.

vill man vara 100% säker på att spela 00:01 så köp via battle.net direkt

Ajdå, hoppas nu inte att du förväntar dig till de där 100 procenten som du pratade om?

Du måste inse att detta är ett onlinespel, och mest troligt ett av världens mest populära spel på releasenatten.... dvs det finns en överväldigande chans.... eller ska vi säga mer eller mindre garanti att spelet kommer att lagga, bugga och krasha sönder de första 12-24 timmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ajdå, hoppas nu inte att du förväntar dig till de där 100 procenten som du pratade om?

Du måste inse att detta är ett onlinespel, och mest troligt ett av världens mest populära spel på releasenatten.... dvs det finns en överväldigande chans.... eller ska vi säga mer eller mindre garanti att spelet kommer att lagga, bugga och krasha sönder de första 12-24 timmarna.

Blizzard är ju faktiskt rätt duktiga nu för tiden dock.
Launch vid Cata och wotlk har fungerat felfritt, iaf när vi körde direkt 00.01 och sen spelade nonstop utan problem.
Minns inte hur tbc var.

Nu är det ju dock ett nytt spel jämfört med wow expansions där dom har bra koll på det mesta.

Permalänk

själv har jag beställt den på dustin då den kostade 369 då jag beställde den, hoppas att man får den i tid bara!
Någon mer som har beställt den därifrån?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Nivity:

Blizzard är ju faktiskt rätt duktiga nu för tiden dock.
Launch vid Cata och wotlk har fungerat felfritt, iaf när vi körde direkt 00.01 och sen spelade nonstop utan problem.
Minns inte hur tbc var.

Nu är det ju dock ett nytt spel jämfört med wow expansions där dom har bra koll på det mesta.

Visst är de duktiga, men expansionspack på ett befintligt spel lider mest troligt endast av problem som buggar medans serverparken/kodningen redan är anpassad för deras användare.

Fallet är inte så när man pratar om en ny produkt.

Man måste testa en produkt steg för steg för att kunna ändra kod och hårdvara efter behov, då fel och problem kommer att uppstå efterhand som miljoner användare försöker använda tjänsten på samma gång.

Man kan tyvärr inte förberedera för det absolut värsta mer än till en viss gräns efter det så krävs uppdateringar.

Ett exempel vore om ALLA personer som har ett konto i world of warcraft skulle fylla på pengar i helgen och tillsammans logga in samtidigt t.ex 08.30 så skulle loginservern krasha på ett par sekunder, detta kommer tyvärr hända med D3 också.

Permalänk
Medlem

Bokade både d3 och skyrim på Game, tror jag bokade d3 för runt två år sen,,kanske ettochetthalvt för 349 nånting priset har justerats ner under resans gång. När det gäller skyrim så fick jag spelet på lådan dagen innan men det gick inte att spela före release tror nog d3 kommer funka likadant då det ju inte är möjligt att spela före steam släpper det.

Edit: menar ju naturligtvis Battlenet när det gäller d3 och summan pengar kan vara 439 för den delen kvittar ju vilket, sitter på jobbet så kan inte kolla men som sagt billigt var det iallafall när man var tidigt ute.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Chansar på att Webhallen kan skicka iväg spelet i tid. 10 dagar kvar nu, sjukt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Chansar på att Webhallen kan skicka iväg spelet i tid. 10 dagar kvar nu, sjukt!

Hoppas bara alla som beställde innan 30e får ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Hoppas bara alla som beställde innan 30e får ett.

Varför skulle man inte få det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Varför skulle man inte få det?

Väldigt ofta man har beställt grejer och sen får de inte så många exemplar som de blivit lovade, kanske inte Webhallen men många andra affärer, så man är alltid väldigt tveksam.

Och blir det inget hos Webhallen kommer det blir svårt att hitta något annat ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Väldigt ofta man har beställt grejer och sen får de inte så många exemplar som de blivit lovade, kanske inte Webhallen men många andra affärer, så man är alltid väldigt tveksam.

Och blir det inget hos Webhallen kommer det blir svårt att hitta något annat ställe.

Det har jag aldrig varit med om faktiskt, men man tycker ju att dom borde hålla koll på sådant?
I värsta fall är det väl bara att fara till närmaste spelbutik och kika, tror knappast att alla butiker kommer få sålt alla exemplar första dagen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det har jag aldrig varit med om faktiskt, men man tycker ju att dom borde hålla koll på sådant?
I värsta fall är det väl bara att fara till närmaste spelbutik och kika, tror knappast att alla butiker kommer få sålt alla exemplar första dagen

Mmm, men 20mil till närmaste butik sen inget körkort, låter inte så bra
Får hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Mmm, men 20mil till närmaste butik sen inget körkort, låter inte så bra
Får hoppas på det bästa.

Då blir det lite mer problematiskt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Jag tänkte jag skulle försöka mig på att "förhandsboka" ett spel som ja aldrig förr gjort har läst lite om att priser har ändrats m.m vill inte få några överraskningar så finns det nånstans där priset är fastsatt och som man kan få spelet levererat samma dag som det släpps?

Spelbutiken.se helt klart. Seriösa och 428:- samt gratis frakt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte det via battle.net, det var enkelt och smidigt.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

Kan man få Collector's på Battle.net? Jag vill ha den där Terran Marine-porträttet med vingar!

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Blizzard är ju faktiskt rätt duktiga nu för tiden dock.
Launch vid Cata och wotlk har fungerat felfritt, iaf när vi körde direkt 00.01 och sen spelade nonstop utan problem.
Minns inte hur tbc var.

Nu är det ju dock ett nytt spel jämfört med wow expansions där dom har bra koll på det mesta.

Kommer ihåg att jag blev förvånad över hur lite det faktiskt laggade när wotlk öppnade på kvällen.

The Burning Crusade var väl ingen höjdare dock, spelade inte på kvällen när det släpptes men dagen efter laggade det ju friskt dock... (Delvis på grund av att 95% av servern befann sig i Hellfire dock... )

Får väl hoppas det blir hyfsat smärtfritt vid D3 releasen, kommer personligen inte kunna spela på kvällen det släpps dock.

Permalänk

är det någon som har beställt från komplett eller cdon någon gång och fått spelet 1 dag innan release? funderar på att beställa från en av dessa sidor.

Permalänk
Skrivet av Genesistag:

är det någon som har beställt från komplett eller cdon någon gång och fått spelet 1 dag innan release? funderar på att beställa från en av dessa sidor.

Fick detta svar från CDON.

Citat:

Tack för att du kontaktade oss.

När du förhandsbeställer en vara hos oss är vår ambition att du ska ha denna hos dig på releasedagen, dvs den 15/5. Vi reserverar oss dock för eventuella förseningar i postgången.

Kommer alltså få spelet sådär 14h efter release via dom gör dock inte så mycket för mig då jag har en rätt stor projektredovisning den 15de ändå...