Permalänk
Medlem

Iphonetrubbel

Hej

Idag bestämde min Iphone 3gs sig helt sonika för att strejka. Telefonen stängde helt plötsligt bara av sig för att sedan starta upp i något aktiveringsläge där man var tvungen att aktivera telefonen i Itunes. När jag kopplade in telefonen blev den korrupt på något vis och jag var tvungen att återställa den.

När jag försöker återställa telefonen får jag följande fel: Iphone-enheten "Iphone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1).

Jag har provat att återställa i DFU-mode och ändra HOSTSfilen som jag lyckats luska mig till via google har hjälpt vissa utan att lyckas.

Kan någon hjälpa mig att göra om min telegelsten till en mobil igen tack?

Permalänk

har du testat chipet i en annan mobil? jag hade ett liknande problem men det löstes med ett nytt chip från "3" sen var det bara att återställa den.

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Medlem

Kör nu simkortet i min gamla reservtelefon (Ericsson T68) och det funkar utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matjen:

Hej

Idag bestämde min Iphone 3gs sig helt sonika för att strejka. Telefonen stängde helt plötsligt bara av sig för att sedan starta upp i något aktiveringsläge där man var tvungen att aktivera telefonen i Itunes. När jag kopplade in telefonen blev den korrupt på något vis och jag var tvungen att återställa den.

När jag försöker återställa telefonen får jag följande fel: Iphone-enheten "Iphone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1).

Jag har provat att återställa i DFU-mode och ändra HOSTSfilen som jag lyckats luska mig till via google har hjälpt vissa utan att lyckas.

Kan någon hjälpa mig att göra om min telegelsten till en mobil igen tack?

Har exakt samma problem med min 3GS. Med samma felkod (1). Lyckats lösa problemet med din telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteGbg:

Har exakt samma problem med min 3GS. Med samma felkod (1). Lyckats lösa problemet med din telefon?

läste du ens igenom tråden?

Permalänk

Vad var de för version av iOS:et på telefonen när de hände, samt var den "vanilla" eller JB?

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||

Permalänk
Medlem

Vanilla. 5.1... någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xawiahn:

läste du ens igenom tråden?

Vad skulle jag ha missat menar du?
Ja, jag har testat SIM-kortet i annan telefon. Det fungerar.

Permalänk
Medlem

Hade oxo samma fel: Iphone-enheten "Iphone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (-1). för ett par månader sen...lät den ligga i en låda och provade igen igår. (tomt batteri)
Helt plötsligt så börjar det funka med återställningen så glad i hågen så uppdaterar man till 5.1.1 o funderar vem man ska förära en gammal 3gs.
Gick dock väldigt trögt men till slut så gick gamla bettan igång, då kommer ju frågan där nånstans om man vill köra in en gammal säkerhetskopia.
Sagt o gjort, in med gamla skiten. Sen efter uppstarten från det så återkommer samma problem igen: Anslut till itunes...asså...
Är det ingen här som lyckats lösa problemet..???

Permalänk