Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

A Song of Ice and Fire Bok 4: A Feast for Crows av Gorge R.R Martin

Sitter och håller på med den också nu. Längtar efter tvserien !

Permalänk
Medlem

Monkey Business
Liars Poker
Fooled by Randomness
The Black Swan

edit: de fyra senaste jag läste alltså.

Permalänk
Medlem

Försökte läsa Wilberforces(brittisk evangelist på slutet av 1700talet) "Real Christianity"..men jo, den riktar sig mot s.k 'kulturella kristna', så jag har väl inte så stor rätt att tycka. 'För att ta reda på om en människa är en sann kristen kan du bara fråga tala med honom om Jesus på korset - en sann kristen blir hänförd av denna uppoffring och detta löfte, medan en kulturell kristen snart kommer att vilja byta samtalsämne' .

Nu läser jag Kunzelmann & Kunzelmann.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Economics Course Companion for the International Baccalaureate Diploma Programme

Permalänk
Medlem

Metro 2033. Har nyligen börjat på den men det verkar riktigt bra.
Ska kanske lira spelet när jag har läst ut den också.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

El Choco - svensken i Bolivias mest ökända fängelse. Rätt intressant än så länge.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Return of the Crimson Guard - Verkar som om de va bok 2 i en serie eller nått så det var lite rörigt i början men nu börjar det ordna upp sig

Permalänk
Medlem

Nejimaki-dori kuronikuru, "Fågeln som vrider upp världen", första jag läst av Haruki Murakami.
Svävande men inte megalomanisk. Hittils gillar jag den.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Dearly Devoted Dexter - Jeff Lindsay
Helt ok! Härligt att följa enbart Dexter. Man kommer djupare in i karaktären än i serien.

Har kommit på att det är otroligt skönt att läsa ibland istället för att t.ex. slösurfa. Så fick jag en drös med böcker i julklapp så jag kommer ha någonting att göra under de kommande månaderna!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Jag läser Locke Lamoras Lögner, av Scott Lynch just nu (julklapp) det är bra skit må jag säga

Varit insnöad på fantasy ett bra tag och denna är bra

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Wolves of the Calla : The dark tower 5 av Stephen King.

Rätt seg serie till än början, men riktigt fängslande.

Permalänk
Medlem

Batman! De graphic novels jag kommer över, nu senast Hush!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Batman! De graphic novels jag kommer över, nu senast Hush!

Hush är fin! Fick lite Batman och Iron man i julklapp. Älskar dem!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rl:

Hush är fin! Fick lite Batman och Iron man i julklapp. Älskar dem!

Vilka?

Permalänk
Medlem

Understanding the sky av Dennis Pagen
Sjukt svårläst bok på engelska om metrologi/micrometrologi, men helt klart läsvärd om man är intresserad.
Skriver om hur väder kommer till och varför, helt enkelt väldigt djupgående.

Permalänk
Medlem

Läste ut Silmarillion igen häromdan, så nu läser jag Academ's Fury av Jim Butcher.

Permalänk
Medlem

daughter of the empire av Feist

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Första wheel of time boken. Verkar otroligt bra !

Permalänk
Medlem

Mr Norrell och Jonathan Strange. Har bara läst lite än, men verkar hittils rätt lovande.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Shantaram, 80% klar. Häftig bok, inte den bästa jag läst men helt klart bra.

Man får en helt annat bild av Indien och blir helt klart sugen på att åka dit.

Citat:

I början av 1980-talet begick australiensaren Gregory David Roberts en rad väpnade rån för att bekosta sitt heroinmissbruk. Han åkte fast men lyckades rymma från ett av Australiens mest välbevakade fängelser. På falskt pass tog han sig sedan till Indien och anonymiteten i den myllrande miljonstaden Bombay.

Shantaram är Gregory David Roberts egen berättelse från de händelserika och omtumlande åren som förrymd fånge i Bombays undre värld. I ett av stadens slumområden öppnar han en sjukvårdsmottagning för de fattiga och nödställda. Han arbetar för maffian som pengatvättare och förfalskare av pass och han följer med maffialedaren Abdel Khader Khan till Afghanistan för att förse mujaheddin med vapen i kampen mot ryssarna. Han kastas i indiskt fängelse och får utstå tortyr och svält. I den grönögda mystiska Karla möter han kärleken.

Shantaram är ett niohundra sidor långt läsäventyr och en varm och innerlig kärleksförklaring till staden Bombay och dess människor. Det är en rå och hård värld Roberts beskriver, men det är en värld där kärleken, lojaliteten och vänskapen alltid står i centrum.

Permalänk
Medlem

Precis klar med Generation kill av Evan Wright. otroligt bra! Gillar man tv serien kommer man älska boken!
Har precis börjat med One Bullet Away The making of a marine officer av Nathalien Fick (Lt'n i boken Generation kill(baserad på verklig händelse)) Otroligt bra den också!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Just nu läser jag "Kråkornas fest" av George R.R. Martin. Har kommit bara till sidan 60 så jag kan inte uttala mig än om boken men hittills vart det ju som i föregående delarna.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

"Den bästa av världar" av Ulf Danielsson

Ganska bra skriven bok för att vara från en fysik professor. Rätt intressant också, dock tror jag inte jag är målgruppen. Kan lätt rekommendera hans första bok "Äpplen och stjärnor som faller" att ge bort som födelsedagspresent till 14-15 åringar som är intresserad av fysik etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

"Den bästa av världar" av Ulf Danielsson

Ganska bra skriven bok för att vara från en fysik professor. Rätt intressant också, dock tror jag inte jag är målgruppen. Kan lätt rekommendera hans första bok "Äpplen och stjärnor som faller" att ge bort som födelsedagspresent till 14-15 åringar som är intresserad av fysik etc

Kan rekommendera Candide av Voltaire isåfall Gissar på att det skulle vara ren motsats till det du läser just nu

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Är snart färdig med "A Street Cat Named Bob". En av de bästa böcker jag läst på länge.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

"Under the volcano" av Malcolm Lowry. Ett mästerverk.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Proffsmoddare

Metro 2033. Riktigt bra.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

En dag i Ivan Denisovitjs liv,
Intressant.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

"Neuromancer" av William Gibson.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Snart kommer jag att börja med "One flew over the cuckoo´s nest" av Ken Kesey. Har sett filmen minst 10 gånger och det är alltid lika roligt att se den som det var första gången.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X