Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Har du fått hem fan controllern än?
Blev ju riktigt sugen på 2 stycken om de funkar bra!

Väntar fortfarande på dem. Men kommer lägga ut bilder och testa dom såfort jag får hem dom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

Väntar fortfarande på dem. Men kommer lägga ut bilder och testa dom såfort jag får hem dom

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt! Hur länge sen var det du beställde dem?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Grymt! Hur länge sen var det du beställde dem?

cirka 20 dagar sedan, hörde nyss med mamma ifall nått paket kommit, och tydligen så har det de! får hoppas på att det är vad jag tror det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

cirka 20 dagar sedan, hörde nyss med mamma ifall nått paket kommit, och tydligen så har det de! får hoppas på att det är vad jag tror det är

Håller tummarna! Citera när du har testat dem etc

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Håller tummarna! Citera när du har testat dem etc

kan ge kontrollern 4/5. kvalitén var väll sådär. den funkar perfekt men dom hade glömt en bricka på en av rattarna så den sitter ojämnt med dom andra typ, inget som påverkar prestandan men det är ju tydligt slarv. däremot priset är ju helt underbart! 40 kr för en av dessa gör det verkligen värt det.

dom har inget av-läge, tror att typ 25% är det minsta, fast med fractals fläktar så försvinner ljudnivån helt och hållet där ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

kan ge kontrollern 4/5. kvalitén var väll sådär. den funkar perfekt men dom hade glömt en bricka på en av rattarna så den sitter ojämnt med dom andra typ, inget som påverkar prestandan men det är ju tydligt slarv. däremot priset är ju helt underbart! 40 kr för en av dessa gör det verkligen värt det.

dom har inget av-läge, tror att typ 25% är det minsta, fast med fractals fläktar så försvinner ljudnivån helt och hållet där ändå

Grymt! Blir nog att beställa två stycken!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Grymt! Blir nog att beställa två stycken!

det kan jag starkt rekomendera!

Permalänk
Medlem

förresten till alla som vill köpa billiga saker från ebay så ville jag rekommendera några 120mm fläktar, 20kr bara!!! inkl frakt!! http://viewitem.eim.ebay.se/Hot-120mm-x120mm-x-25mm-4-pin-CPU... funkar faktiskt fint, lika bra som cooler master fläktar

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

förresten till alla som vill köpa billiga saker från ebay så ville jag rekommendera några 120mm fläktar, 20kr bara!!! inkl frakt!! http://viewitem.eim.ebay.se/Hot-120mm-x120mm-x-25mm-4-pin-CPU... funkar faktiskt fint, lika bra som cooler master fläktar

herregud! det är verkligen galet billigt får beställa hem ett par sånna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

herregud! det är verkligen galet billigt får beställa hem ett par sånna

ett tips är att göra rent den från det gamla oljan som kommer med och använda någon cykel/maskinolja istället för den, stinker bränt efter någon timmeXD

Permalänk
Medlem

Vart har du fått ditt "Ghetto sleeve" ifrån?

Visa signatur

Zaitec.

Permalänk
Skrivet av Tanttu:

Vart har du fått ditt "Ghetto sleeve" ifrån?

det är vita heatshrinks köpta från ebay fick 2m för cirka 30kr

Permalänk
Medlem

2x80 radden känns som den kan minska flödet en del.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

2x80 radden känns som den kan minska flödet en del.

kommer ha den som insug så det blir nog inga problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

kommer ha den som insug så det blir nog inga problem!

Du förstår nog inte vad jag menar..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Du förstår nog inte vad jag menar..

Till TS: Ygd3n syftar på att vattenflödet kanske kommer bli sämre då pumpen skall trycka vattnet igenom ett mindre utrymme. (Hoppas jag tolkat dig rätt Ygd3n)

Men sätt ressen på insidan, inte så snyggt när radiatorer, slangar eller ressar sitter på utsidan enligt mig. Jag hade lika stor ress i taket på mitt R2. Kika i min signatur på R2:Extended så förstår du.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Skrivet av Tyran26:

Till TS: Ygd3n syftar på att vattenflödet kanske kommer bli sämre då pumpen skall trycka vattnet igenom ett mindre utrymme. (Hoppas jag tolkat dig rätt Ygd3n)

Men sätt ressen på insidan, inte så snyggt när radiatorer, slangar eller ressar sitter på utsidan enligt mig. Jag hade lika stor ress i taket på mitt R2. Kika i min signatur på R2:Extended så förstår du.

det är såklart en provisorisk lösning. men jag kommer sätta den på insidan och sedan lösa detta med 90gradersvinklar. måste även få ner slanglängderna lite!

jag skall förörvrigt ha 2st pumpar då den ena loopen kommer vara utav aluminium då det är mycket billigare att få hem, och när det ej krävs så mkt värmeöverföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Till TS: Ygd3n syftar på att vattenflödet kanske kommer bli sämre då pumpen skall trycka vattnet igenom ett mindre utrymme. (Hoppas jag tolkat dig rätt Ygd3n)

Men sätt ressen på insidan, inte så snyggt när radiatorer, slangar eller ressar sitter på utsidan enligt mig. Jag hade lika stor ress i taket på mitt R2. Kika i min signatur på R2:Extended så förstår du.

Precis, känns lite onödigt med en så pass liten radiator.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Precis, känns lite onödigt med en så pass liten radiator.

kan lägga till att heatsink bredvid samt ovanför cpun blir väldigt varma vid cpu load, och om jag ska va helt ärlig så gör jag detta för att det är en hobby att grejja, den extra prestandan som jag får ut är ej lika viktig dom känslan jag får när allt fungerar

Permalänk

magneter i datorn blir aldrig bra... talar av egen erfarenhet.

Permalänk
Skrivet av sjömannen:

magneter i datorn blir aldrig bra... talar av egen erfarenhet.

Tänkte hålla bort dom från hdd och all annan hårdvara. Vad är det du råkat ut för ?:o

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjömannen:

magneter i datorn blir aldrig bra... talar av egen erfarenhet.

Magneter i datorn, speciellt när han kommer sätta de på sidopanelen utgör ingen fara alls. Magneten som sitter inne i hårddisken är säkert starkare än dessa.

Permalänk
Medlem

najs svampbob sticker

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Fräsch galleribild!

Permalänk
Permalänk
Skrivet av atriix:

najs svampbob sticker

haha får nog ta bort den snart då alla på detta forumet hatar den

Skrivet av xHenke:

Fräsch galleribild!

Tackar! har kämpat rejält för att få resultaten jag får

Skrivet av Gulbanan:

hur går det med fönstret?

väntar på mail från clas ohlson angående sponsringen, har gett dom material-lista så det borde va klar snart. annars så blir det att åka och köpa istället.

Permalänk
Medlem

Vilka magneter använder du?

Permalänk
Medlem

om du inte vill ha hdd buren så tar jag den gärna letar efter en till mitt serverchassi jag ska bygga så småningom

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Vilka magneter använder du?

http://www.ebay.com/itm/200pcs-5mm-x-5mm-x-1mm-Blocks-Neodymi...

extremt starka är dom för sin storlek!

Skrivet av morxy49:

om du inte vill ha hdd buren så tar jag den gärna letar efter en till mitt serverchassi jag ska bygga så småningom

skulle gärna gett bort den om det nu ej var så att jag måste ha kvar den när jag säljer chassit. men lycka till med att hitta andra burar

Permalänk
Medlem

Hur sitter hårddiskburen fast? Går det att sätta dit den igen efter borttagning? Funderar nämligen på att köpa ett r3

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11